Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det var så förr, men det ska inte vara så längre.

Vad kör du för webbläsare, userscript manager och så?

En tänkbar anledning till problemet, om jag får gissa, skulle kunna vara att det tar för lång tid att ladda Blargmodes mörka tema från hans server. Prova att gå till inställningarna och kryssa för Använd cachad version och se om det blir någon skillnad.

Tjena!

FF57 Quant med violentmonkey, minns att jag inte hade detta problem innan, ingen skillnad mot cachad vs server även om jag inbillar mig att det är bättre med cachad.

God fortsättning!

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GarfieldPower:

Tjena!

FF57 Quant med violentmonkey, minns att jag inte hade detta problem innan, ingen skillnad mot cachad vs server även om jag inbillar mig att det är bättre med cachad.

God fortsättning!

Då tror jag att orsaken ligger i Firefox introduktion av WebExtensions, för jag får samma problem med både Tampermonkey och Violentmonkey i Firefox, men inte i Chrome.

Baserat på det lilla jag hört innebär WebExtensions att tillägg har mindre åtkomst till själva webbläsaren eller hur man ska säga. Kanske har våra apor helt enkelt ingen teknisk möjlighet att injicera CSS i tid då en sidladdning inleds.

Det är väldigt ledsamt om det är på det viset, eftersom det ju saboterar en av de viktigaste funktionerna i Better SweClockers. Det borde hjälpa att installera det mörka temat som ett user stylesheet, men då tappar du förstås tidsbaserad aktivering.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Då tror jag att orsaken ligger i Firefox introduktion av WebExtensions, för jag får samma problem med både Tampermonkey och Violentmonkey i Firefox, men inte i Chrome.

Baserat på det lilla jag hört innebär WebExtensions att tillägg har mindre åtkomst till själva webbläsaren eller hur man ska säga. Kanske har våra apor helt enkelt ingen teknisk möjlighet att injicera CSS i tid då en sidladdning inleds.

Det är väldigt ledsamt om det är på det viset, eftersom det ju saboterar en av de viktigaste funktionerna i Better SweClockers. Det borde hjälpa att installera det mörka temat som ett user stylesheet, men då tappar du förstås tidsbaserad aktivering.

La in det mörka som ett tema och det funkar nu, kör dock fortfarande med ditt skript fast med mörkt avslaget, funkar perfekt nu. Tack för hjälpen!

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GarfieldPower:

La in det mörka som ett tema och det funkar nu, kör dock fortfarande med ditt skript fast med mörkt avslaget, funkar perfekt nu. Tack för hjälpen!

Mm, det är så man får göra tror jag. Blargmodes mörka tema bör vara den enda funktion i BSC som skadas av att userscripts inte kan köras innan sidan börjat ladda.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

———— Uppdatering: Better SweClockers v2.2.5 ————

Har fixat en bugg som gjorde att layouten förstördes om det fanns en extra flik i navigationsmenyn, till exempel Black Friday.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Musikälskare

Stort tack till SweC som tillåter denna tråden och värderar sina användare, ville bara ha sagt det, sprid kärlek och ett öppet internet åt alla

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

@Alling: Kommer alla uppdateringar automatiskt när man installerat ditt script?
Kör Chrome med Tampermonkey.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MacAllan:

@Alling: Kommer alla uppdateringar automatiskt när man installerat ditt script?
Kör Chrome med Tampermonkey.

Nej, jag ska försöka fixa det i nästa major release.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Hmm, ok, för när Black Friday fliken kom så flyttades Blargemodes flik ner och la sig under som en knapp.
Men nu när du åtgärdat det så ligger den rätt igen bredvid Black Friday, och jag är inte manuellt gjort någon uppdatering av scriptet.
Vet inte heller hur jag kontrollerar vilken version jag har av scriptet.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MacAllan:

@Alling: Hmm, ok, för när Black Friday fliken kom så flyttades Blargemodes flik ner och la sig under som en knapp.
Men nu när du åtgärdat det så ligger den rätt igen bredvid Black Friday, och jag är inte manuellt gjort någon uppdatering av scriptet.
Vet inte heller hur jag kontrollerar vilken version jag har av scriptet.

Intressant! Vilken webbläsare och userscript manager kör du? Den kanske uppdaterar userscripts automatiskt, trots att varken @updateURL eller @downloadURL är specat för BSC.

Du kan se vilken version av BSC du kör antingen i din userscript manager eller i trådstarten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Intressant! Vilken webbläsare och userscript manager kör du? Den kanske uppdaterar userscripts automatiskt, trots att varken @updateURL eller @downloadURL är specat för BSC.

Du kan se vilken version av BSC du kör antingen i din userscript manager eller i trådstarten.

Jag kör Google Chrome och tampermonkey.
Första posten visar att jag har senaste 2.2.5 och jag vet att jag började med 2.2.3.
När du släppte 2.2.4 så testa jag funktionen "Check for userscript updates" i tampermonkey, men den sa att det inte fanns några.
Sen när du släppte 2.2.5 har jag inte varit inne på sidan med denna datorn innan posten igår, så ja den har uppdaterat automatiskt.

Permalänk
Medlem

Ajj mina ögon

Har det svarta temat gått ner?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Ajj mina ögon

Har det svarta temat gått ner?

Fungerar bra för mig som kör originalet. Kan ju vara värt att lägga in så du har backup

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Fungerar bra för mig som kör originalet. Kan ju vara värt att lägga in så du har backup

Konstigt, funkar på laptopen som kör chrome, ff på stationära. Hmm.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Konstigt, funkar på laptopen som kör chrome, ff på stationära. Hmm.

Kör FF med Stylish.

@import url('https://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/ffox.css');

@import url('http://snilius.com/uploads/swec/buttons.css');

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
99:e percentilen

Den här tråden har nu nått vägs ände.

Den har ersatts av en ny tråd för Better SweClockers version 3.0 och senare, som är omskrivet från grunden i TypeScript. Denna tråd är från och med 2018‑12‑18 att se som ett historiskt dokument.

Så här i halvtid vill jag passa på att tacka alla som varit med och bidragit på olika sätt! Tråden må ha nått sitt slut, men Better SweClockers lever och frodas med förnyad vigör. Välkomna att hoppa in i den nya tråden och fortsätta rapportera buggar, föreslå förbättringar och diskutera allt möjligt relaterat. I och med den nya kodbasen är möjligheterna att delta i själva kodskrivandet dessutom bättre än någonsin.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst (se inlägget ovan)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...