Android Streaming-Stereo

Permalänk
Medlem

Android Streaming-Stereo

Hej Ljudclockare,

Ska köpa en födelsedagspresent till Pappa.

Just nu kopplar han sin Galaxy S4 med 3.5mm till köksstereons aux alternativt använder en underdimensionerad batteridriven bluetooth-högtalare.

Jag vill ge honom ett mer bekvämt och välljudande alternativ för musiklyssnande i köket.

Nu har han ju Android så därför är jag rätt lost - AirPlay är inget alternativ.

Tänkte spontant köpa en Sonos Play 5 men det verkar inte som att den stödjer ljud från YouTube? Ett alternativ var Cambridge Minx 200 men den verkar inte stödja spotify? Borde jag köra på en bluetooth-lösning? Vi var även tillsammans på en mässa och såg Samsung DA-E751. Han gillade den lite tacky lösningen med en "tube amp" och tyckte att den lät bra (svårt att avgöra i mässmiljö), den kopplade även upp med telefonen utan problem.

Vore mkt tacksam för lite hjälp här. Jag vill alltså att allt ljud från telefonen ska gå ut i högtalarna i ett [helst] integrerat system. Youtube, spotify, musikbiblioteket, grooveshark, allt. Gärna även datorn (som inte har bluetooth). Är inte främmande för en lösning med ljudbrygga + högtalare om det är nödvändigt.

Utan input köper jag nog Samsungen eftersom jag vet att han gillar den men vill helst konsultera utomstående expertis för att avgöra om det verkligen är det bästa alternativet för priset.

Pristak 6k, helst 5.

Permalänk
Medlem

Youtube är ingen musiktjänst,vill man lira tuben så skaffa en mediaspelare som Boxee box eller liknande,Sonos som för övrigt är väldigt bra är mer en ren musikspelare.
Jag kan i alla fall rekommendera Sonos,om man nu vill ha möjligheten att bygga ut.

Permalänk
Medlem

Blev samsungen. Mycket lyckat. Verkligen uppskattad och oerhört enkel att konfigurera. Kopplar upp mot allt utan minsta bekymmer, air play, bluetooth, nätverket, allt. Givetvis även youtube som väldigt många använder som en ren musiktjänst.