Permalänk
Medlem

Köpråd - Headset

Tjenare, har nu börjat tröttna på mitt sletna Siberia, det har nämligen börjat glappa lite i båda lurarna (måste reglera volymen för att fixa detta).
Folk klagar också på mikrofonen och jag letar nu efter att köpa ett nytt headset, vilket vet jag inte än.

Det headsetet ska ha är:
* Rymliga lurar (så öronen inte hänger utanför i princip)
* Bra mikrofon som inte brusar eller något sådant, gärna med bra ljud.
* Extrem komfort (Vill kunna ha på mig dom ett hel dygn i princip)
* Anpassade för gaming.

Priset får gå så långt som 800kr ungefär, mer kan jag nog inte lägga ner. Jag är också lite av ett utseende-freak, därav Siberia (jag vet..) Men så länge det inte länkas billiga coop-lurar så ska det nog vara lugnt tror jag

Permalänk
Medlem

Logitech G35 låter som ett perfekt val för dig

Dock så lär det nog finnas likvärdiga lurar ute idag.. G35 börjar bli till åren.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Logitech G35 låter som ett perfekt val för dig

Dock så lär det nog finnas likvärdiga lurar ute idag.. G35 börjar bli till åren.

Ser nice ut! Tyvärr så är dom väl kanske lite för dyra, har inte speciellt mycket pengar att gå på

Permalänk
Medlem
Skrivet av cALLEE-:

Ser nice ut! Tyvärr så är dom väl kanske lite för dyra, har inte speciellt mycket pengar att gå på

De va som fan, när jag köpte mina kostade dom 699, dom var redigt dyra nu såg jag.. Synd! Då får någon annan tipsa om något bra

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Testpilot

Kolla på ASUS Orion headset! (:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1456385

Annars har du ASUS Vulcan Pro med.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1446252

Om du tycker Siberia är sköna kommer du älska dessa!
Båda lurarna är väldigt kritikerosade och har fått mycket bra användar recensioner med.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Kolla på ASUS Orion headset! (:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1456385

Annars har du ASUS Vulcan Pro med.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1446252

Om du tycker Siberia är sköna kommer du älska dessa!
Båda lurarna är väldigt kritikerosade och har fått mycket bra användar recensioner med.

Ursäkta mitt extremt sega svar, jag har helt glömt bort att jag har skrivit här!

Vulcan Pro såg inte så lockande ut (utseendemässigt).. Tyvärr är jag lite vääääl petig med det där :/
Ska kolla lite närmare på Orion, det såg rätt tufft ut, tack!

Permalänk

Jag måste ju rekommendera att köpa ett par hörlurar och en bordsmick istället, bättre ljud till lägre pris. Jag gjorde det efter att ha kört på headset i ett antal år, och jag ångrar det inte ett dugg.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

QPAD QH-85 - Lika sköna som Siberia V2 men mycket hållbarare. Dessutom har dom bättre ljud.

Swec-test Det är Qpad QH-90 i testet, samma som Qpad QH-85 fast dom är slutna.

Jag är jätte nöjd med dom!

Permalänk

Qpad QH-85

köpte ett par förra veckan och de sitter riktigt skönt på huvudet och gott om plats för öronen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cALLEE-:

Tjenare, har nu börjat tröttna på mitt sletna Siberia,

Det headsetet ska ha är:
* Rymliga lurar (så öronen inte hänger utanför i princip)
* Bra mikrofon som inte brusar eller något sådant, gärna med bra ljud.
* Extrem komfort (Vill kunna ha på mig dom ett hel dygn i princip)
* Anpassade för gaming.

Jag är också lite av ett utseende-freak, därav Siberia (jag vet..)

Siberia Elite

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Testpilot
Skrivet av cALLEE-:

Ursäkta mitt extremt sega svar, jag har helt glömt bort att jag har skrivit här!

Vulcan Pro såg inte så lockande ut (utseendemässigt).. Tyvärr är jag lite vääääl petig med det där :/
Ska kolla lite närmare på Orion, det såg rätt tufft ut, tack!

Hehe, har testat båda personligen och det är riktigt najsiga, även om Vulcan kanske inte ser så värst "najs" ut så får du nog inte bättre i prisklassen. Micen på båda har dessutom visat sig bättre än många "bordsmicar" för samma pris som hela headsetet.

Skrivet av Toye666:

QPAD QH-85 - Lika sköna som Siberia V2 men mycket hållbarare. Dessutom har dom bättre ljud.

Swec-test Det är Qpad QH-90 i testet, samma som Qpad QH-85 fast dom är slutna.

Jag är jätte nöjd med dom!

http://www.pcgameshardware.de/screenshots/811x455/2013/01/QH-...

Skrivet av TyphoonCC:

Qpad QH-85

köpte ett par förra veckan och de sitter riktigt skönt på huvudet och gott om plats för öronen.

En polare kör dessa och han har klagat som fan på den löstagbara micen att den börjar glappa efter ett tag om man har tagit ur/i den ett par gånger, och detta är då ett fenomen som uppstår "jämt" då han har fått lämna tillbaka 2 gånger.
Annars riktigt fina lurar ljudmässigt! (:

----

Annars kanske ett par bra hörlurar med en billig bordsmic från typ Teknikmagasinet kan fungera. Kör själv med Sibera V1 och en extern mic för 149:-, inte bästa micen men folk hör mig bra och utan brus.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Skulle tipsa om dessa pga priset! vet ej hur dem är. Men fått mycket gott

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650795

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Skulle tipsa om dessa pga priset! vet ej hur dem är. Men fått mycket gott

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650795

Trådlösa? Helst inte

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Logitech G35 och jag skulle inte rekommendera dom, efter ca 2 års användning har i princip allt "skinn" på ena lurens vaddering släppt, sladden glappar i headsetet vilket gör att ljudet brusar då och då, sjukt irriterande. Jag ska kanske tillägga att jag är försiktig med mina lurar, jag använder dom endast vid datorn hemma, dom har inte varit iväg på en massa lan eller liknande, när jag inte har dom på huvudet hänger dom på en krok på väggen. Köpte mina från komplett.se när det var något erbjudande för 599 eller 699 har jag för mig. Mer är dom absolut inte värda tycker jag..

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av cALLEE-:

Trådlösa? Helst inte

okej

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes