Permalänk
Medlem

Skarvdon, hastighet?

Behöver helt enkelt förlänga min cat6-sladd.
Funderade på denna "Deltaco modularskarvdon 8P/8C (oskärmad)" (http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/161935-deltaco_modula...).
Det står inget om hastigheter på varken webhallen eller deltacos hemsida.
Är den cat5e tro?

Permalänk
Medlem

Troligen är den okategoriserad. Använder ett par sånna själv på olika ställen och tycker de funkar bra, har dock bara 100MBit på det interna nätet.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på att du kan köra 10G över den, den håller mao inte cat6 standard.

Men 100 eller 1000baseT bör inte vara några problem.
Det värsta som kan hända är att du får mer överhörning, sämre SNR och därmed eventuellt fler bitfel.
Och det kan du se på räknarna i ändutrustningen. Så det är bara att investera 19kr och testa.

Men om du vill att dina kablar ska hålla cat6 standard och möjlighet att köra 10G skulle jag rekommendera en ny och längre kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Tvivlar starkt på att du kan köra 10G över den, den håller mao inte cat6 standard.

Men 100 eller 1000baseT bör inte vara några problem.
Det värsta som kan hända är att du får mer överhörning, sämre SNR och därmed eventuellt fler bitfel.
Och det kan du se på räknarna i ändutrustningen. Så det är bara att investera 19kr och testa.

Men om du vill att dina kablar ska hålla cat6 standard och möjlighet att köra 10G skulle jag rekommendera en ny och längre kabel.

Nej då, cat5e räcker för mig.