Permalänk
Medlem

Rip Windows Xp <3

Låter länken tala för sej själv
Så vad tycker ni om det här? samt vilket operativsystem använder ni?
http://www.foxnews.com/tech/2013/09/08/death-windows-xp-quick...

Permalänk
Medlem

det är dags! XP har levt alldeles för länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

det är dags! XP har levt alldeles för länge

Absolut men det känns endå som ett hej då till en kär vän! haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Låter länken tala för sej själv
Så vad tycker ni om det här? samt vilket operativsystem använder ni?
http://www.foxnews.com/tech/2013/09/08/death-windows-xp-quick...

Ja, jag tror det stämmer. Oavsett om det finns en grupp människor som tycker att Windows 8 är fantastiskt jättebra osv så verkar den stora massan ändå hålla fast vid Windows 7. Så Windows 7 kommer att bli "Nya XP", på fler än ett sätt.

Personligen kör jag Windows 7 och Linux (Kubuntu), och så lär det fortsätta om inget drastiskt händer. Nu när jag vet att det slutgiltiga versionen av 8.1 inte blev vad jag hoppades på, och inga nyheter finns om hur framtida Windowsversioner ser ut, så känns det tryggt att köpa mer Windows 7-licenser vid behov.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jag sitter med Windows 7 och jag tror att det kommer leva lika länge som Windows XP. Så om nu Windows 7 lever fram till 2020 så är jag glad OS är dyrt och onödigt att byta om man är nöjd med det man har. Kalla mig bakåtsträvare om ni vill, men jag kan inte se fördelarna i Windows 8/8.1 som övertygande

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Betyder det att jag borde byta OS på min gamla server?

Main: win8
Gammal dator/server: XP
Övrigt: Linux

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag sitter med Windows 7 och jag tror att det kommer leva lika länge som Windows XP. Så om nu Windows 7 lever fram till 2020 så är jag glad OS är dyrt och onödigt att byta om man är nöjd med det man har. Kalla mig bakåtsträvare om ni vill, men jag kan inte se fördelarna i Windows 8/8.1 som övertygande

Samma här, fast jag kommer nog uppgradera till nästa Windows ändå för när det väl släpps så finns det nog många anledningar att ha det för spel.

Jag skulle inte kalla det att vara en "bakåtsträvare" att använda Windows 7 i 10 år egentligen men det är väl så det blir i ett konsumtionssamhälle där vi hela tiden måste ha det senaste...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
99:e percentilen

Föredrar Windows 7, men blir tydligen tvungen att skaffa Windows 8.1 om jag vill kunna spela Battlefield 4.

Alla tycker väl om XP, vi har ju så mycket minnen från det och för många av oss har det spelat en stor roll i vår datorrelaterade uppväxt. Men naturligtvis är det absolut dags att uppdatera sig om man inte redan gjort det. XP är ju från en helt annan tidsålder.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Windows 7 FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, jag tror det stämmer. Oavsett om det finns en grupp människor som tycker att Windows 8 är fantastiskt jättebra osv så verkar den stora massan ändå hålla fast vid Windows 7. Så Windows 7 kommer att bli "Nya XP", på fler än ett sätt.

Personligen kör jag Windows 7 och Linux (Kubuntu), och så lär det fortsätta om inget drastiskt händer. Nu när jag vet att det slutgiltiga versionen av 8.1 inte blev vad jag hoppades på, och inga nyheter finns om hur framtida Windowsversioner ser ut, så känns det tryggt att köpa mer Windows 7-licenser vid behov.

Tror du har helt rätt i det du skriver verkar som Om majoriteten av dom som har röstat i omröstningen jag skapade är W7 användare med verkar vara vartannat os Windows lägger fram är bra och vice versa haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Föredrar Windows 7, men blir tydligen tvungen att skaffa Windows 8.1 om jag vill kunna spela Battlefield 4.

va?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nocebo:

Han menar nog på att Windows 8 fungerade mycket bättre i Battlefield 4-Betan än Windows 7 men jag tvivlar på att det kommer vara så i den slutgiltiga versionen för den version som Betan använde var ifrån Juni/Juli i år och mycket hade blivit bättre med spelet redan innan Betan släpptes.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Sitter på Windows 8, med Start8 såklart.
Väldigt nöjd, inget o klaga på!

Permalänk
Medlem

8.1.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Sitter med 7:an, så kan ni som har 8:an ta bort alla tredjepartsprogram och tala om för alla hur det verkligen är.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av nocebo:

Några har förklarat att det inte går att få BF4 Beta att flyta på Windows 7 (vilket jag inte har lyckats med), men att det fungerar på Windows 8. Därför misstänker jag att det kanske kommer vara så i BF4 också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Sitter på OSX just nu, men o ja, XP har man många många minnen med. Enda gångerna jag ser XP idag är i skolan på datorerna där.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Sitter med 7:an, så kan ni som har 8:an ta bort alla tredjepartsprogram och tala om för alla hur det verkligen är.

Varför? Har du inget installerat på ditt Windows 7? Kör alla "Linux" omodifierade kärnan? Varför ska man inte få använda Start8 till sitt Windows för att kunna säga hur det är?

OnT: Hur röstar man om man har flera datorer med olika OS?
EDIT: Var visst flervals-rutor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Windows XP är och kommer alltid vara chefen... hade aldrig bytt om det inte var för dumma systemkrav...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Varför? Har du inget installerat på ditt Windows 7? Kör alla "Linux" omodifierade kärnan? Varför ska man inte få använda Start8 till sitt Windows för att kunna säga hur det är?

OnT: Hur röstar man om man har flera datorer med olika OS?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inga tredjepartsprogram för att få Windows att prestera bättre eller annorlunda.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Byter upp mig till Windows 8 från W7 på nya stationära och har kört W8 på min bärbara sen RTM.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Jag har inga tredjepartsprogram för att få Windows att prestera bättre eller annorlunda.

Inget spel installerat? Inget program för defragmentering eller avinstallation (typ Ccleaner)? Inget program för textbehandling? Inget program för uppspelning av musik? Du kör Internet Explorer också eftersom du inte behöver förändra windows upplevelsen? Söker med Bing?

Ser inte vad skillnaden är på att installera ett program mot ett annat... förklara gärna för mig!

(använder själv både 8:an och 7:an)

Permalänk
Medlem

XP va grymt på sin tid, glad att det försvinner nu iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

Windows 7 på speldatorn och Windows 8.1 med Start8 på Ultrabooken.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows 8.1. Fungerar faktiskt förvånansvärt bra! bytte från Windows 7 för en vecka sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

Jag har 7 på min desktop och 8.1 (med startisback samt aero tema) på min laptop. Kan tänka mig byta till 8.1 på desktop med då min konfigurerade 8.1 på laptopen fungerar exakt som 7.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pellepelikan:

Inget spel installerat? Inget program för defragmentering eller avinstallation (typ Ccleaner)? Inget program för textbehandling? Inget program för uppspelning av musik? Du kör Internet Explorer också eftersom du inte behöver förändra windows upplevelsen? Söker med Bing?

Windows RT plattan gör allt jag vill (av en surfplatta) utan extra installerade program, det är ganska imponerande i mina ögon :).

Permalänk
Avstängd

Windows 8.1 debloated på den stationära. Windows 7 på allt annat för att jag inte orkar installera om.

Permalänk
Medlem

Windows 7 på allt utom en gammal dator som tuggar XP. Lär mig mycket långsamt Ubuntu...

Sedan kan man ju kanske undvika Foxnews som källa

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Några har förklarat att det inte går att få BF4 Beta att flyta på Windows 7 (vilket jag inte har lyckats med), men att det fungerar på Windows 8. Därför misstänker jag att det kanske kommer vara så i BF4 också.

Är väl senaste direct-X som bara finns i Win 8..
Kan ha fel....