ny installation windows 8 ingen internetanslutning

Permalänk
Medlem

ny installation windows 8 ingen internetanslutning

Hej,

Installerade w8.1 igår. Hade w7 innan. Efter installationen funkade internet men var bara 1/3 av den vanliga hastigheten, och idag har jag ingen koppling alls mot internet.. står bara "unidentified network. Limited."

Har provat installera lan drivers men funkar fortfarande inte.
Skriver jag ipconfig i cmd så visar den ipv4 169.254.62.181 då den egentligen ska börja på 192 och inte 169!!
Skriver jag i cmd ipconfig /renew så fårnjag bara ett felmeddelande att den timeoutar för att den inte kan göra renew..

Har ingen router utan imternetkabeln går direkt från datorn till uttag i väggen.
Skriver detta via telefon så ursäkta för stavfel (stora tummar små knappar)

Detta verkat vara ett vanligt problem om man googlar pådet men inget via googlr har hjälpt.
Kör jag diagnose på internet kopplimgen i network connections så löser den inte problemet men ger förklaringen "ethernet doesnt have a valid internet connection"

Snälla hjälp mig innan jag ger upp w8.1 som verkar vara ett idi*tiskt operativsystem(mycket frustrerad).

Mvh ownage

Permalänk
Medlem

Försök att koppla ut TP kabel från din dator, sen in igen. Brukar hjälpa nån gång.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Rekordmedlem

Vilket operativsystem är drivern gjord för ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Drivern är för w7. Finns ingen för w8. Jag installerade om op.systemrt, men funkar fottfarande inte. Antingen är kabel eller lan porten paj ?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ownage:

Drivern är för w7. Finns ingen för w8. Jag installerade om op.systemrt, men funkar fottfarande inte. Antingen är kabel eller lan porten paj ?

Eller drivern, 8an har en del nya saker för sig när det gäller hur nätverk ska hanteras och det kan kanske strula utan ett korrekt driver.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.