Köpt Windows 7 men kan inte aktivera nyckel

Permalänk
Medlem

Köpt Windows 7 men kan inte aktivera nyckel

Hej,

Jag köpte en stationär dator för ca 2 år sen och bestämde mig för att uppgradera vissa delar igår. När jag väl va klar med montering och installerade Windows 7 så kunde jag ej aktivera Win7 med nyckeln som jag hade köpt. Jag har ju köpt nyckeln så den borde väl fungera? det är ju i stort sätt samma dator förutom ny HDD och moderkort. Nån som har haft samma problem som kan lösa detta? Står att dem kommer ta en kostnad om jag ringer in till deras support så jag tänkte ge det en chans här istället

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om det är en OEM-licens du har så är den bunden till det moderkort som användes när du installerade Windows för första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Man kan regga om nyckeln om man ringer microsofts 020 nummer. Kontrollpanelen/System/ och klicka sedan på aktivera så borde du få upp en ruta med lite siffror, dom ska du uppge när du ringer dit och sen fylla i dom nya du får. Automatisk telesvar så du behöver inte prata med nån person.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Om du har tillräckligt med tålamod kan du prova telefonaktiverining. I vissa fall funkar det inte via internet.

Vill bara varna att telefonaktiveringen är känt för att få folk att utvecka mordtendenser. Man får psykbryt av skiten och börjar slå ihjäl microsoftanställda med stekpannor och andra tillhyggen medans man visslar intron till Walker, Texas Ranger.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Skrivet av ares93:

Om du har tillräckligt med tålamod kan du prova telefonaktiverining. I vissa fall funkar det inte via internet.

Vill bara varna att telefonaktiveringen är känt för att få folk att utvecka mordtendenser. Man får psykbryt av skiten och börjar slå ihjäl microsoftanställda med stekpannor och andra tillhyggen medans man visslar intron till Walker, Texas Ranger.

Det är isf olika. De gånger jag har ringt har de tvärtom varit både professionella och tillmötesgående och utan alltför långa telefonköer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Det är isf olika. De gånger jag har ringt har de tvärtom varit både professionella och tillmötesgående och utan alltför långa telefonköer.

Jag har bara behövt ringa en gång, office 2010 paket aktivering med kod via telefon, fick snabbt kunning hjälp, tror jag någonstans i processen accepterade hjälp på engelska trots att jag ring till svenska support numret, kanske påverkade det både kötiden och nivån på supporten åt rätt håll.

Permalänk
Medlem

Den va inte helt tokig, deras support alltså. Knappade in lite siffror sen va det klart!

Tack för hjälpen!