Λ | Alpha - Svensk Gaming Community

Permalänk
Medlem

Λ | Alpha - Svensk Gaming Community

Välkommen till Alpha's Sweclockers tråd, här hittar ni lite övergripande information om vad vi är för några och vad vi har att erbjuda er!

Alpha är alltid öppen för nya medlemmar!
Våran fokus ligger framförallt på det sociala och såklart att man ska ha kul när man spelar, även en streaming och eSport sektion som man kan söka sig till.

Vår åldersgräns är 20+ och vi har nog garanterat någon spelsektion för just dig!

Det är alltid en skön stämning och högt i tak på våran Discord, där finns även en public del som även icke medlemmar är välkomna att utnyttja. Vi håller även i IRL events som LAN men även träffar på Kappa Bar som är en utav våra partners.

För mera info eller ansökan besök vår hemsida:
Alphas.se

Ni är även varmt välkommna in på vår Discord där vi har både public och medlemssektion:
Discord invite

MVH Solido

Uppdatering utav info
Permalänk
Medlem

Hejsan! jag är just nu med i denna klan och jag tycker att alla är väldigt trevliga och det är oerhört roligt att spela med.
Det som får mig att stanna i klanen är att Solido och de andra i de högre rankerna är väldigt seriösa och gör massor för
att göra klanen så bra som möjligt, t ex så läggs det upp en hel del servrar och när man kommer med förslag på spel
så brukar det inte heller vara en omöjlighet att få upp en server på just det spelet.

Något annat som får mig att stanna är att det alltid är trevligt att prata med members i klanen och kanske prata lite
om hur dagen varit eller lite skitsnack och måste inte hela tiden ha att göra med spel vilket gör att det känns ännu
mer som en community

Jag kommer stanna i klanen länge och det är enbart för den är jäkligt awesome

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Vi håller just nu på att söka efter medlemmar som är intresserade utav World of Tanks också !

Permalänk
Medlem

De flesta medlemmarna kommer nog att köpa BF4 och spela det såklart

Permalänk

trevligt gäng

Har spelat med alpha fler talet gånger det har varit riktigt trevligt bra moral bra spelare har egen wasteland server o det skadar ju inte det heller.

Visa signatur

Chassi:Factal design R4
Processor: Intel i5 4670k
Gpu:MSI POWER Edition gtx 670
Moderkort:Asus Z87-A
Kylare:Cooler Master Myper 212

Permalänk
Medlem

Intressekoll: Skapa ny BF3/4 Klan/Community

hej, skrev på fel ställe. sry

Permalänk
Medlem

np, men du är välkommen att kolla läget i våran klan också

Permalänk
Medlem

Uppgraderat klanens dedikerade server!

Intel Xeon E5-1603
32GB (8 x 4GB DDR3 ECC)
2 x INTEL SSD 160GB

Online monitor för serverns hårdvara:
http://alphas.se/monitor

Permalänk
Medlem

Vi har även nu börjat spela Payday 2.
Ansök till klanen för att vara med om lite bankrån!

Permalänk
Medlem

Saknar den tiden då man spelade cs och hängde på Paike, alltid kul med en bra community.
Hur fungerar ansökningen?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Det är bara några få frågor att svara på och välja vilka spel du är intresserad utav, sedan är det bara att skicka in!

Permalänk
Entusiast

Liten fråga, varför har ni ett stort lambda i titeln om klanen heter alfa?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Flera anledningar faktiskt

Det är pga att vi fokuserar på många fps spel som är har koppling till militär och krig osv.
Tecknet är från en militär rank.

Passande nog så ser det även ut som ett A utan - i mitten.

Och vi tycker även att taggen är lite unik, jag själv har iallafall inte sett någon klan använda sig utav det.

Permalänk
Medlem

var bor de flesta av er?

Permalänk
Medlem

Väldigt utspritt för tillfälligt, men några utav oss finns i Skåne, Stockholm, Göteborg och till och med i Visby.
Resten håller jag inte riktigt koll på för vi anordnar för tillfälligt inga IRL möten, men vi får se... kanske blir något inom en snar framtid!

Permalänk
Medlem

Uppsala här

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Avstängd

Stockholm.

Visa signatur

Alphas.se

Permalänk
Avstängd

Battlefield 4 är så grymt skönt spel det kommer att bli många timmar i vinter.

Visa signatur

Alphas.se

Permalänk
Medlem

Har nu lagt upp en ny CS:GO Practice server till klanen.

Permalänk
Medlem

Sponsrar en CS:GO - Warserver till HeXagon - hex-esports.net

Permalänk
Medlem

Varkar vara ett skönt gäng. Regga mig på sidan iaf

Kommer väll in på TS nån dag och snackar lite och kanske lirar lite med er

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd

Battlefield 4.

Alpha-Klanen söker BF4-medlemmar!

Är du 20+ år gammal?
Har du nån erfarenhet av FPS? I synnerhet BF-serien?
För några polare som spelar Battlefield?
Söker du en lugn och skön community med ett helt klockrent gäng?

Titta Hit!
Alpha är en klan som sätter sin community i första rummet och egot nere i källaren.
Vi söker primärt sköna, raka och ärliga lirare som är sugna på taktiskt spel och sparka stjärten av motståndaren.
Medans vi bygger ihop våra Squads, så kommer det att anordnas träningar, event och matcher så vi kan få till en riktig team-känsla.
Direkt från start.
Gå in på Alpha.se och skicka in en applikation!

MvH ALPHA

Permalänk
Medlem

Hostar nu en Battlefield 4 server!

Permalänk
Medlem

Hostar ytterligare en till Battlefield 4 server!

Permalänk
Medlem

Tjejlag till Alphas CS:GO

Tjena !

Planen är att starta ett tjej-lag hos Alphas!

Hemsidan! *klick* Här är det viktigt att hålla sig uppdaterad och aktiv om praccs och liknande.

Aktiv är ett krav (kommer diskuteras vilka dagar och tider men minst 3ggr/veckan)

TS finnes

Server finnes

Vissa krav finnes (kan diskuteras vidare privat men såklart: följa Alphas regler, moget beteende, trevlig etc)

Minimum ålder 20 år (undantag kan förekomma)

Kontakta mig på steam -> smuwlan , för mer info och om du är intresserad eller kom in på vår TS och prata med mig eller Exson

Permalänk
Medlem

Vi har nu startat upp en BF4 40 slot Rush Hardcore !

Permalänk
Medlem

Jag är fett på BF4 , jag är 22 år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Trevligt Hijacker, du är varmt välkommen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soilido:

Trevligt Hijacker, du är varmt välkommen !

Kanon btw jag äger 2 st css servrar till ingen nytta längre då plugins jag behövde inte funkade. Kanske vi kan använda dom till erat community ? Det är en 19 slotts och en 20

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Absolut, om inget annat så är det en alltid en bra PR för Alpha att synas is CSS också !