Ny dator utom chassi,HDD och OS, 16k budget.

Permalänk

Ny dator utom chassi,HDD och OS, 16k budget.

Tjena! Jag ska bygga ny burk och har 16k som budget och har lite egna paket ihopslängda.

Men jag tänkte, varför inte se vad ni hade byggt o se ifall något intressantare dyker upp?

Krav etc är som följande:
- Inte överskrida 16k
- En sekundär skärm (eventuellt en primär så kan jag använda min nuvaranda LG 24" full HD som sekundär, dock inte över 2600 på skärm)
- Har redan Chassi, Hårddisk, OS, Tangentbord, Mus, Musmatta.
- Helst i7 (måste vara intel)
- Måste vara Nvidia
- Helst SSD men jag har alltid nästan tom Hdd så en ssd är inte ett absolut måste då jag hellre har ett maxat grafikkort t.e.x.
- Ljudnivå bryr jag mig inte så mycket om, utseende likaså.
- ATX , har ett R3 chassi men vill hålla mig till ATX.

Detta är mina 2 egna byggda alternativ för stunden:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3581524/780-ssd-144hz
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3588307/27-ips

Kommer nog redigera lite till o från, mycket "krav" men det ska nog gå! hehe
Undrar ni något så bara skriv! Jag gör tråden för att jag tycker mina paket e rätt maxxade för priset men kanske missat något eller finns bättre alternativ

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hjälpsam

Det som skiljer korgarna va jag kan se är skärmen o CPU kylaren ( o en HDMI kabel i ena korgen)

Har du planer på SLI? jag frågar för o veta om du verkligen behöver 700W, just PSUn är det som är lite "budget" i dessa korgar.
Har du inte planer på SLI räcker runt 500W LÄTT
Verktygskittet har du ingen större nytta av, inte vid dator bygget i alla fall

Skärmar kan jag inte mycket om o inte vatten kylare heller

Permalänk
Skrivet av thli72:

Det som skiljer korgarna va jag kan se är skärmen o CPU kylaren ( o en HDMI kabel i ena korgen)

Har du planer på SLI? jag frågar för o veta om du verkligen behöver 700W, just PSUn är det som är lite "budget" i dessa korgar.
Har du inte planer på SLI räcker runt 500W LÄTT
Verktygskittet har du ingen större nytta av, inte vid dator bygget i alla fall

Skärmar kan jag inte mycket om o inte vatten kylare heller

aah kylarna skiljer för att de 2 olika skärmarna skiljer i pris då ena skärmen inte medföljer en hdmi kabel (och inte har dvi)
Båda kylningarna räcker för min användning och tillsvidare

Agget är väldigt bra och hög verkningsgrad men har inte 110v alternativet vilket e därför det är billigare och det berör inte mig så en bra kompromiss:)

Just nu har jag inga lplaner på sli men vill ha alternativet till framtiden vilket e varför jag kör på 780 ist för 770 sli. Samt varför jag valde 700w.

Med tråden ville jag dock se om någon annan skulle gjort något annat packet för denna summan och om dom redan hade OS,chassi och hdd D.v.s dessa korgarna e klara men jag undrar mest om det finns någon som skulle ha eventuella paket istället som skulle vara bättre

Tack för svar, fellow varbergare

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!