Permalänk

Liten speldator MAX 10K

Hej!

Sitter och tittar på en köplista på en liten speldator. Tankarna går vid att jag vill gärna ha en fullstor dvd-brännare och inte behöva byta nätagg. Detta begränsar lite val av chassi och komponenter. Som jag har förstått det är det inte säkert att mitt nätagg ett Corsair HX520 inte kommer funka med haswell. Men finns kanske sätt att gå runt det här strömsparläget på haswell? Tänker BIOS eller något liknande. Vill bygga en så prisvärd burk som möjligt, spelar mest LOL, CS:GO, COD och liknande. SWEC Jonas rekommenderade att man skulle använda grafikkort med radialfläkt likt de flesta referenskylare. Men borde väl inte bli några problem med detta kort, sägs ha en tyst och bra kylare. Burken bör nämligen vara relativt tyst, då jag kommer ha den på skrivbordet precis bredvid skärmen.

Här kommer min nuvarande lista:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=594442&view=b

Vad tycks? Feedback på val av komponenter eller annat ni tycker jag borde tänka på? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Angående nätagget så är c6 och c7 funktionerna avstängda i bios från fabrik så där ska du inte behöva göra någonting.

Visa signatur

Mobo:ASUS Z87-PRO ATX CPU:Intel Core i7 4770K Ram: A-data 16GB CL9 1600mhz GPU: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC
Chassi: FD R4 Kylning: Noctua NH-U14S PSU: Corsair RM 850W SSD:Samsung SSD Pro 256GB HDD: 2TB WD Red
Skärm: 27'' QNIX 2710 @ 96hz, 2560x1440

Permalänk
Skrivet av Differ:

Angående nätagget så är c6 och c7 funktionerna avstängda i bios från fabrik så där ska du inte behöva göra någonting.

Jasså, det var ju bra nyheter! Med andra ord så finns det ingen anledning till att INTE skaffa haswell Har du någon källa på detta så man kan läsa mer? Sen gäller dessa lägena ENBART när man går ner i viloläge om jag fattat det rätt? I sådant fall är det ett ännu mindre bekymmer för mig eftersom jag aldrig använder det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenn3SaataN:

Jasså, det var ju bra nyheter! Med andra ord så finns det ingen anledning till att INTE skaffa haswell Har du någon källa på detta så man kan läsa mer? Sen gäller dessa lägena ENBART när man går ner i viloläge om jag fattat det rätt? I sådant fall är det ett ännu mindre bekymmer för mig eftersom jag aldrig använder det.

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?110629-Is-the-OCZ-ZS-Series-750W-PSU-Compatible-with-the-new-Haswell-CPUs
En moderator som svarat på det forumet. Har läst det flera gånger lite här och var, var svårt o googla fram en nyhet om det bara..
Om det mot förmodan inte skulle vara avstängt så är det bara o gå in i bios och fixa det själv, men troligast så behövs inte det.
Ja det är den låga strömförbrukningen i C6/C7 som orsakar problemen med att nätaggen helt enkelt stänger av sig själva om dom inte klarar det.

Visa signatur

Mobo:ASUS Z87-PRO ATX CPU:Intel Core i7 4770K Ram: A-data 16GB CL9 1600mhz GPU: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC
Chassi: FD R4 Kylning: Noctua NH-U14S PSU: Corsair RM 850W SSD:Samsung SSD Pro 256GB HDD: 2TB WD Red
Skärm: 27'' QNIX 2710 @ 96hz, 2560x1440

Permalänk

Efter att ha sett att Bitfenix kommer med en Prodigy M så lutar det lite åt att bygga ett mATX system istället. Skulle inte vara fel att ha lite mer expansionsmöjligheter.

Permalänk

Börjat kika lite mer på chassin, vad skulle ni rekommendera för chassi i mATX storlek? Har kikat lite på Silverstone TJ08-E, verkar vara ett kvalitativt och litet chassi med relativt gott om plats för lite större komponenter.