Halo: Reach extremt låg framerate?

Permalänk
Entusiast

Halo: Reach extremt låg framerate?

Jag har alltid älskat Halo-spelen och tänkte därför spela igenom hela serien i rätt ordning så att säga och börja med Halo: Reach.

Problemet är bara att frameraten är hemsk! Den är okej när man är inomhus och går omkring men så fort man kommer utomhus eller gör hastiga rörelser så åker frameraten förmodligen till 15FPS. Detta måste ju vara någonting som vanliga Svenssons också bör märka tycker man.
När jag först spelade Reach innan jag hade blivit hårdvaruintresserad så spelade jag det dag ut och dag in men jag kommer ihåg att min polare och jag även då tyckte att det var lite "långsamt" jämfört med tidigare Halo-spel men vi hade ju ingen aning om vad framerate var.

Och trots att Halo: Reach är nästan 3 år gammalt och har aningen sämre grafik än det senaste Halo 4 så tyckte jag att Halo 4 flöt på riktigt bra när jag köpte det även om jag förväntade mig en lag-fest som Reach.

Så vad är problemet med Reach egentligen, Bungie ska ju ha lagt ner hela sin själ på det sista spelet enligt dem själva men att optimera spelet för 20+FPS är alltså omöjligt? Finns det något jag kan göra eller är det helt enkelt såhär det är?

OBS. Spelar på ett Xbox 360 Slim utan mycket damm och för övrigt knäpptyst i spel så det låter inte som den arbetar mycket.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈