Samsung Galaxy S4 Kopplar ner svag Wi-fi Hjälp?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S4 Kopplar ner svag Wi-fi Hjälp?

Hej!

Jag har en S4:a, sedan en vecka eller så.
I förstagångsinställningarna, eller vad det kallas, tror jag att jag valde någon typ av "koppla ner för långsamma wi-fi" eller liknande.
Nu är det så att jag vill ha bort det, för den kopplar bort dem för ofta.

Först blir det "Kontrollerar internetsanslutningens kvalitet" följt av "Nätverket stängdes på grund av långsam anslutning"

Problemet blir när jag vill ha wi-fi direct. Trots att signalen är mycket stark verkar den koppla från, för att det går för långsamt.

Jag har letat igenom hela telefonen och även läst igenom hela bruksanvisningen online (pust), men det finns ingenstans där man avaktiverar detta val.

Är det någon som vet hur jag tar tillbaka kontrollen över vilket wifi den ska vara uppkopplad till, oavsett vad den anser om kvalitén?

Tacksam för hjälp!

Ha en fin dag!

mvh Alex

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Den inställningen har jag aldrig sett..
WiFi direct är väl mellan enheter?

Vad har du för router?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av buurt:

Hej!

Jag har en S4:a, sedan en vecka eller så.
I förstagångsinställningarna, eller vad det kallas, tror jag att jag valde någon typ av "koppla ner för långsamma wi-fi" eller liknande.
Nu är det så att jag vill ha bort det, för den kopplar bort dem för ofta.

Först blir det "Kontrollerar internetsanslutningens kvalitet" följt av "Nätverket stängdes på grund av långsam anslutning"

Problemet blir när jag vill ha wi-fi direct. Trots att signalen är mycket stark verkar den koppla från, för att det går för långsamt.

Jag har letat igenom hela telefonen och även läst igenom hela bruksanvisningen online (pust), men det finns ingenstans där man avaktiverar detta val.

Är det någon som vet hur jag tar tillbaka kontrollen över vilket wifi den ska vara uppkopplad till, oavsett vad den anser om kvalitén?

Tacksam för hjälp!

Ha en fin dag!

mvh Alex

Den inställningen har jag inte sett heller. Det som kan störa många är D-link routers och att mobilen har wifi-sparläge. Det senare kan du stänga av i "service menyn". Gå in i dialern och skriv *#0011# tryck på menyknappen, välj wifi och deaktivera power save mode.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hej!

Nja, det är ju inte routern bara som är inblandad, det är en Netgear WNDR3700, för det är ju i "wifi direct" också.

Inställningen valde jag ju vid första uppkopplingen, då telefonen var helt oanvänd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av buurt:

Hej!

Nja, det är ju inte routern bara som är inblandad, det är en Netgear WNDR3700, för det är ju i "wifi direct" också.

Inställningen valde jag ju vid första uppkopplingen, då telefonen var helt oanvänd.

Det får man väl aktivera under Wifi i mobilen. Kan det vara en inställningen i routern som måste göras?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hej!

Det är ju inte routern som är inblandad alls.
I det aktuella fallet ska jag koppla ihop den med Wifi-direct till en trådlös högtalare som stödjer detta.

Som jag förstår det upplever telefonen det som att den anslutningen blir för långsam och kopplar ner den, fullt med de önskemål jag råkade ställa in i förstagångsinstallationen.
Nu behöver den ju knappast någon superhastighet i detta fall, så jag vill att den håller sig kvar, men det gör den ju inte.

Permalänk
Skrivet av buurt:

Hej!

Det är ju inte routern som är inblandad alls.
I det aktuella fallet ska jag koppla ihop den med Wifi-direct till en trådlös högtalare som stödjer detta.

Som jag förstår det upplever telefonen det som att den anslutningen blir för långsam och kopplar ner den, fullt med de önskemål jag råkade ställa in i förstagångsinstallationen.
Nu behöver den ju knappast någon superhastighet i detta fall, så jag vill att den håller sig kvar, men det gör den ju inte.

Hoppas detta kan hjälpa: http://www.samsung.com/us/support/supportOwnersHowToGuidePopu...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej!
Tack för svaret!
Dock är problemet inte att koppla ihop dem, utan att telefonen väljer att koppla från, för att anslutningen bedöms att ha för låg hastighet.
vad den gör då är tar ett annat wifi, som är starkare, automatiskt.
Den funktionen skulle jag vilja välja bort.
Är det verkligen ingen annan som gjort detta val i förstagångsuppstarten?

Permalänk
Medlem

Hej, igen!

Alltså, herregud.

Min tanke vara tt fabriksåterställa telefonen, så jag kunde göra om installationen från början och inte välja att den ska koppla ner från "svaga" wifi.
Tänkte då göra en säkerhetskopiering i Kies.
Uppdaterar Kies och försöker ansluta.
"Enheten stöds inte av Kies 2.0" "Kontrollera att enheten stöds och försök igen"

Jisses vilken skräp.

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Äh, man fick ändra manuellt från default "usb som kamera" till "filöverföring".
"-Kies, Not that smart"...

Permalänk
Medlem

Gjorde en fabriksåterställnig, fungerade inte.
Valet kom inte upp igen.
Så även om det inte finns några andra wifi tillgängliga, väljer min telefon att koppla ner för att den anser att anslutningen är för långsam...
För fanken!
Idiotiskt.

Permalänk
Skrivet av buurt:

Hej!
Tack för svaret!
Dock är problemet inte att koppla ihop dem, utan att telefonen väljer att koppla från, för att anslutningen bedöms att ha för låg hastighet.
vad den gör då är tar ett annat wifi, som är starkare, automatiskt.
Den funktionen skulle jag vilja välja bort.
Är det verkligen ingen annan som gjort detta val i förstagångsuppstarten?

Skrivet av buurt:

Gjorde en fabriksåterställnig, fungerade inte.
Valet kom inte upp igen.
Så även om det inte finns några andra wifi tillgängliga, väljer min telefon att koppla ner för att den anser att anslutningen är för långsam...
För fanken!
Idiotiskt.

Slå av wifi Direct och kör utan då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt säker om jag har förstått frågan nu, men

Inställningar -> Anslutningar -> WiFi -> Tryck på "meny"-knappen -> Avancerat -> Bocka ur rutan "Sök efter internettjänst"

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Jag är inte riktigt säker om jag har förstått frågan nu, men

Inställningar -> Anslutningar -> WiFi -> Tryck på "meny"-knappen -> Avancerat -> Bocka ur rutan "Sök efter internettjänst"

Alltså! Precis detta jag var ute efter, men jag förstod inte vad den funktionen gjorde! Tack!
Nu håller den kvar vid det wifi jag väljer, oavsett!

Skrivet av Broken-arrow:

Slå av wifi Direct och kör utan då.

Hela poängen med detta var att jag skulle kunna använda min s4 och ansluta direkt till en bärbar högtalare, utan sladd och spela musik.
Tyvärr fungerar det fortfarande inte, den spelar upp musiken i telefonens högtalare, även om jag är uppkopplad mot högtalaren.
Ett annat problem, som jag "tänkte inte på det" märkte, är att Spotify vill ju ha internetuppkoppling, om jag inte laddat ner listorna. I detta läget är den ju bara ihopkopplad med högtalaren och då är nätet bortkopplat...

Men jag har i alla fall fått löst det jag efterfrågade i tråden!

Tack än en gång och ha en fin dag!

mvh Alex

Permalänk
Medlem

Det är en väldigt dum etikett Samsung satt på den inställningen. I engelska vanilla android heter den "Avoid poor connection - dont use a WiFi-network unless it has a good internet connection" vilket är en betydligt bättre förklaring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Det är en väldigt dum etikett Samsung satt på den inställningen. I engelska vanilla android heter den "Avoid poor connection - dont use a WiFi-network unless it has a good internet connection" vilket är en betydligt bättre förklaring.

Herregud.
Jag, det kan man säga att det var skillnad på den etiketten...

Permalänk
Skrivet av buurt:

Alltså! Precis detta jag var ute efter, men jag förstod inte vad den funktionen gjorde! Tack!
Nu håller den kvar vid det wifi jag väljer, oavsett!

Hela poängen med detta var att jag skulle kunna använda min s4 och ansluta direkt till en bärbar högtalare, utan sladd och spela musik.
Tyvärr fungerar det fortfarande inte, den spelar upp musiken i telefonens högtalare, även om jag är uppkopplad mot högtalaren.
Ett annat problem, som jag "tänkte inte på det" märkte, är att Spotify vill ju ha internetuppkoppling, om jag inte laddat ner listorna. I detta läget är den ju bara ihopkopplad med högtalaren och då är nätet bortkopplat...

Men jag har i alla fall fått löst det jag efterfrågade i tråden!

Tack än en gång och ha en fin dag!

mvh Alex

Okej. Trodde WIFI funkade utan den påslagen. Har inget sånt på min S3 och där funkar trådlös bra Bra att det löste sig i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Jag är inte riktigt säker om jag har förstått frågan nu, men

Inställningar -> Anslutningar -> WiFi -> Tryck på "meny"-knappen -> Avancerat -> Bocka ur rutan "Sök efter internettjänst"

Lånar tråden..
Har samm problem med min s4. Men jag hittar inte sök efter internettjänst i avancerat. .

Jellybean 4.3 uppdaterat för några dagar sen.. problemet dök upp igår.. inte ens mobilt nät vill funka..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Akarr:

Lånar tråden..
Har samm problem med min s4. Men jag hittar inte sök efter internettjänst i avancerat. .

Jellybean 4.3 uppdaterat för några dagar sen.. problemet dök upp igår.. inte ens mobilt nät vill funka..

Jag har precis samma problem och har inte heller det menyalternativet. För mig stör det framförallt eftersom jag inte kan hålla uppkopplingen mot min GoPro-kamera.

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem som du med go pro kamera, men löste det via tidigare förslag i tråden under avancerade alternativ.
Dock så kommer det upp varningar hela tiden om att internetuppkompplingen är ostabil, men det skiter jag fullständigt i.
/Android98Geek

Permalänk

Någon som löst det? Kommer inte in pga långsam anslutning, full styrka på wifit...
Blir galen. Har en S4a

Permalänk
Medlem
Skrivet av megadannel:

Någon som löst det? Kommer inte in pga långsam anslutning, full styrka på wifit...
Blir galen. Har en S4a

Stängde av Automatiskt nätverksbyte (kanske bytt namn?) så nu fungerar det för mig! (GoPro kameran)