Problem med USB-portar

Permalänk

Problem med USB-portar

Kör Windows 8 64-bit och det är något skumt med mina USB-portar. Det kommer det typiska ljudet när en USB-enhet ansluts eller kopplas bort, samtidigt som musen hänger sig i kanske en sekund, ibland kopplas min Xbox-kontroller bort, ibland sänks ljudet i hela Windows med kanske 50 %. Har allting uppdaterat till senaste, så det är ganska skumt. Någon med samma problem? Lösning?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem. Hittade du lösningen?

/Zap

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fick precis samma problem med "USB ljudet" igår, offantligt störande.

Har uppdaterat firmware på moderkortet vilket inte hjälpte. Hoppades på att högre makter skulle hjälpa mig under natten men så blev det inte så jag gjorde en ominstallation av Windows men det är ta mig fan fortfarande kvar.. jävla oljud.

Om någon har en idé så är all hjälp otrooooligt uppskattad.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Har ni samma problem oavsett portar?
Alltså har ni testat t.ex chassits usb portar för att se om problemet kvarstår?

*EDIT*
Så ni hittar tillbaka

Skrivet av Rickard11:

Kör Windows 8 64-bit och det är något skumt med mina USB-portar. Det kommer det typiska ljudet när en USB-enhet ansluts eller kopplas bort, samtidigt som musen hänger sig i kanske en sekund, ibland kopplas min Xbox-kontroller bort, ibland sänks ljudet i hela Windows med kanske 50 %. Har allting uppdaterat till senaste, så det är ganska skumt. Någon med samma problem? Lösning?

Skrivet av zaphood2:

Jag har precis samma problem. Hittade du lösningen?

/Zap

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Gratzner:

Jag fick precis samma problem med "USB ljudet" igår, offantligt störande.

Har uppdaterat firmware på moderkortet vilket inte hjälpte. Hoppades på att högre makter skulle hjälpa mig under natten men så blev det inte så jag gjorde en ominstallation av Windows men det är ta mig fan fortfarande kvar.. jävla oljud.

Om någon har en idé så är all hjälp otrooooligt uppskattad.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200