Windows backup image till WD Mybook live

Permalänk
Medlem

Windows backup image till WD Mybook live

Hej på er!
Jag skulle vilja ha lite hjälp med ett problem som uppstått för mig. Jag har nämligen köpt en Western digital mybook live 2TB-disk, vilken jag kopplat till min Apple Airport extreme. Jag har lyckats göra en backup image av både mitt Windows 7 och min Macbook. Problemet som har uppstått är att jag inte kan göra en återställning av imagekopian via Windows, av okänd anledning.
Jag kan gå in i disken via explorer och hitta mappen: "windowsbackupimage" och dess .vhd-fil, men jag kan inte återställa den, som sagt. Är det någon som har erfarenhet av denna produkt och som isåfall vill dela med sig så skulle jag bli mycket tacksam.
Jag ska även tillägga att jag kunde återställa filer från min download-mapp och från mitt skrivbord med file restore. Jag har uppdaterat diskens firmware osv, men jag kommer inte längre tyvärr. Jag har googlat efter svar och lösningar i flera timmar och det verkar som att det är en del som har problem med att återställa just image backups från externa diskar. Är detta ett känt problem i Windows 7?
Tack på förhand!

EDIT: Jag har löst problemet via Macrium Reflect Istället för Windows.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Keeper of the Bamse

En .vhd-fil är till för att användas som virtuell hårddisk för virtuella maskiner, inget man återställer en fysisk maskin med

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

En .vhd-fil är till för att användas som virtuell hårddisk för virtuella maskiner, inget man återställer en fysisk maskin med

Det vet jag, men jag menar att filen med avbilden av disken finns på nätverksdisken.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Efter mycket svett och blod lyckades jag utföra en restore av min gamla disk till min nya, men inte genom Windows, utan genom Macrium Reflect och allt fungerar jättefint som det ska
Det gick inte helt smärtfritt, men nu har jag iallafall kvar precis allt. Tråkigt bara att Windows inte hade bättre stöd för restore via NAS, men det är skönt att det finns alternativ!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!