CPU-fläkten sätts på i 0,1s det låter bizz, och allt stängs ner?

Permalänk
Medlem

CPU-fläkten sätts på i 0,1s det låter bizz, och allt stängs ner?

Hejsan! Håller på att bygga om min gamla rigg till en mATX och har stött på ett problem. redan testkört sakerna en gång, och då funka allt som de skulle, när jag satte in allt så startade den inte utan cpufläkten drog igång men dog direkt igen till ett litet bizzande (kanske skrapande, låter som den går emot något men inget är nära) och sen dör allt direkt. Har ja lyckat förstöra något under insättningen eller kan någon komma på något annat?

När ja nu har monterat ur allt igen och bara kör moderkort minnen cpu och nätagg så händer exakt samma sak. Någon som har en idé? ett P8Z77 I Deluxe och en vanlig intel i5a med något litet år på nacken.

vänligen Samuel

Permalänk
Medlem

Testa olika slotts och minnen, kolla så att alla kablar sitter i, osv. Annat nätagg kanske?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

bytat minnen har jag testat, men kablarna och nätagget tror jag både sitter rätt och fungerar som de ska då jag innan inmontering testkörde allt utanför burken, och då fungerade det fint. Hm försöker identifiera ljudet, men det är enklare sagt än gjort, går väldigt snabbt (har cpu kylaren någon inbyggd blocker som går in när något är fel? för i så fall kan de ju vara den, men de är mer än ja vet).

Permalänk
Medlem

kanske löst det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

kanske löst det!

Share?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2