Permalänk
Medlem

Asrock ION 330 PRO

hallåj, fick idag tag på en gammal Asrock 330 via en bytes affär. finns det nått man kan göra med den datorn, funkar den som HTPC tro??

vet någon om man kan byta ut kylningen till CPU och Chipset?? den låter rätt bra tycker jag, sitter tydligen nån 25 - 30 mm fläkt på chipset såg jag, den låter som f*n..

kan man köra typ XBMC på den kanske??

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

hallåj, fick idag tag på en gammal Asrock 330 via en bytes affär. finns det nått man kan göra med den datorn, funkar den som HTPC tro??

vet någon om man kan byta ut kylningen till CPU och Chipset?? den låter rätt bra tycker jag, sitter tydligen nån 25 - 30 mm fläkt på chipset såg jag, den låter som f*n..

kan man köra typ XBMC på den kanske??

Duger gott och väl till XBMC, spelar 1080p utan problem.

Permalänk
Medlem

klarar XBMC av hårdvaruavkodning av HD material?

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

klarar XBMC av hårdvaruavkodning av HD material?

Ja.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte till HD på webben, eller?

Har en Asrock 330HT som jag aldrig lyckas spela tex youtube högupplöst(1080) samt inte snurrar på bra på 1080 MKV.

Kan någon kunnig berätta för mig om det går att byta ut moderkort, cpu samt minnen i denna burk? Jag kan även tänka mig att bygga något, men jag vill inte att den ska vara så mycket större än denna skapelse.

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av johane77:

Har en Asrock 330HT som jag aldrig lyckas spela tex youtube högupplöst(1080) samt inte snurrar på bra på 1080 MKV.

Kan någon kunnig berätta för mig om det går att byta ut moderkort, cpu samt minnen i denna burk? Jag kan även tänka mig att bygga något, men jag vill inte att den ska vara så mycket större än denna skapelse.

/Johan

det går inte att byta så mycket, det mesta är lite special, men du kan byta ramminnen i allafall och sätta i en SSD om du vill.

om du ska ha den och spela upp HD så måste du aktivera DXVA hårdvaruavkodning, det kan du göra om du tex använder Media player classic eller XBMC.
den klarar inte av hd om man låter processorn koda, det klarar den inte utam man måste koda med GPU.

(finns guider här om DXVA och hårdvaruavkodning.)

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |