Permalänk
Medlem

Samsung 27 S27A950D LED 120Hz

Nån som har en sådan skärm för spelabde primärt.
Idag sitter jag på en benq 24" 120hz o är nöjd med bild kvaliten,dock vill jag ha större skärm o funderar på samsungs 27" 120hz.
Såg nå review där han påstod att vid spel så såg det lite grönare ut än vanligt.Nån som kan detta bättre än mig :)?

Kör med dubbla 7970 kort idag

Permalänk
Medlem

Bilden är kanon på 950 och du kan nog inte få bättre på en TN panel idag.
Det mindre bra är designen som gör att skärmen blir lite sned.
Här har du en recension av 2 privat recensioner som går igenom mer eller mindre allt.

http://wecravegamestoo.com/forums/gadgetry-electronics-discus...

http://www.minhembio.com/Patrik_G/316238

Vill du få likadan bild och hz så är 750D ditt andra alternativ, det enda som skiljer mellan dom är designen samt att 750D inte har något DVI uttag så du måste använda displayport vilket några verkar ha problem med, en del tappar ibland signalen med skärmen osv.
Om detta är ett problem i dagsläget vet jag inte, jag har frågat omkring på diverse forum men fått 0 svar.
Jag själv skickade tillbaka min 950 då jag inte pallade med att den var sned och letar nu info om dessa DP problem som ett tok då jag själv vill ha en 750D men vågar i dagsläget inte köpa en förens jag vet mer om DP problemen.

Här har du den http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856955

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Bilden är kanon på 950 och du kan nog inte få bättre på en TN panel idag.
Det mindre bra är designen som gör att skärmen blir lite sned.
Här har du en recension 2 privat recensioner som går igenom mer eller mindre allt.

http://wecravegamestoo.com/forums/gadgetry-electronics-discus...

http://www.minhembio.com/Patrik_G/316238

Vill du få likadan bild och hz så är 750D ditt andra alternativ, det enda som skiljer mellan dom är designen samt att 750D inte har något DVI uttag så du måste använda displayport vilket några verkar ha problem med, en del tappar ibland signalen med skärmen osv.
Om detta är ett problem i dagsläget vet jag inte, jag har frågat omkring på diverse forum men fått 0 svar.
Jag själv skickade tillbaka min 950 då jag inte pallade med att den var sned och letar nu info om dessa DP problem som ett tok då jag själv vill ha en 750D.

Här har du den http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856955

Källa på ditt utalande om att man inte kan få bättre färger på en TN-panel idag tack!

Och kom inte med att du tycker det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Källa på ditt utalande om att man inte kan få bättre färger på en TN-panel idag tack!

Och kom inte med att du tycker det.

Du får googla upp det själv, att diskutera med dig är som att prata med en vägg så jag kommer att ignorera dina poster framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Du får googla upp det själv, att diskutera med dig är som att prata med en vägg så jag kommer att ignorera dina poster framöver.

Så du har alltså ingen källa? Då kanske du inte ska slänga runt med sådana uttalanden heller?

Det är säkert en mycket bra skärm, det mesta pekar på att det är en riktigt bra TN-panel. Att slänga runt med falska påståenden är dock löjligt och gynnar ingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Så du har alltså ingen källa? Då kanske du inte ska slänga runt med sådana uttalanden heller?

Det är säkert en mycket bra skärm, det mesta pekar på att det är en riktigt bra TN-panel. Att slänga runt med falska påståenden är dock löjligt och gynnar ingen.

Motbevisa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Motbevisa det.

Det är inte upp till mig att bevisa något. Du kom med ett påstående, då ska du också kunna styrka det. Kan du inte det, varför då påstå det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Det är inte upp till mig att bevisa något. Du kom med ett påstående, då ska du också kunna styrka det. Kan du inte det, varför då påstå det?

Om du går tillbaka och läser vad jag först skrev så ser du att det står "kan nog inte få bättre på en TN panel idag".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Det är inte upp till mig att bevisa något. Du kom med ett påstående, då ska du också kunna styrka det. Kan du inte det, varför då påstå det?

Du har inte många kompisar va?

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Om du går tillbaka och läser vad jag först skrev så ser du att det står "kan nog inte få bättre på en TN panel idag".

Antingen har du redigerat inlägget, vilket jag inte tror, eller så får jag be så hemskt mycket om ursäkt!

Ditt uttalande är korrekt och bra

Skrivet av Rogga67:

Du har inte många kompisar va?

Jorå, både IRL och via webben. Om du träffar mig så kan vi diskutera skärmar så får du bilda dig en bättre åsikt.

Permalänk

Kör med en Samsung 27 S27A950D LED 120Hz och faktiskt 7970 Crossfire. Denna skärmen är helt magiskt! 3D effekterna är helt fantastiska, och bild kvalitén är tipp topp! Så slå till säger jag Du kommer inte bli missnöjd

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

sitter på en Samsung Syncmaster SA950 120hz LED kan inte vara mer än nöjd

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk
Avstängd

Samsung skärmen är jätte fin har en sådan själv. Sedan kan du även spana in ASUS 27" VG278HE 144Hz som även den är en väldigt fin skärm. Dock lite osäker på om AMD fungerar med 144hz eller om det bara är Nvidia som fixar det.

http://www.inet.se/produkt/2204887/asus-27-tft-vg278he-144hz

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar, lutar åt samsungen. Jag va in till webhallen för några månader och såg den där för första gången, designen är ju klockren, så pass tunn skärm. Upplevde inte att den va lite sne men ja
O det är aldrig fel att man får med ett par 3D glasögon med

Hur pass mer av grafikkorten tar en 27a på 120hz om man säger så ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Samsung skärmen är jätte fin har en sådan själv. Sedan kan du även spana in ASUS 27" VG278HE 144Hz som även den är en väldigt fin skärm. Dock lite osäker på om AMD fungerar med 144hz eller om det bara är Nvidia som fixar det.

http://www.inet.se/produkt/2204887/asus-27-tft-vg278he-144hz

Den där hade jag totalt missat, bara sett den dyrare versionen (VG278H).
Vad är skillnaden mellan dom? Det enda jag verkar hitta är att man inte får med 3d glasögon samt 24hz mer.
Bilden bör väll vara detsamma? Finns inte så mycket recensioner om den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aXz:

Den där hade jag totalt missat, bara sett den dyrare versionen (VG278H).
Vad är skillnaden mellan dom? Det enda jag verkar hitta är att man inte får med 3d glasögon samt 24hz mer.
Bilden bör väll vara detsamma? Finns inte så mycket recensioner om den.

Jag såg skärmen hemma hos en vän, och tyckte att den såg klar och fin ut med starka färger.
Man kan tydligen köra den på 149-150hz med, han körde på 150hz med sin. Testade 3d med nvidias glasögon och upplevde det som att
det flöt på mjukare än 3d på 120hz skärmar. Kan så klart bara varit nån känsla jag fick eftersom jag visste att det gav mer hz/öga med asus skärmen.

Men helt klart en intressant skärm.

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Källa på ditt utalande om att man inte kan få bättre färger på en TN-panel idag tack!

Och kom inte med att du tycker det.

Jag tror du kommit till fel forum.
Sweclockers användare får inte betalt av att komma hit och lösa problem.
Det är dock fritt fram för alla att både be om hjälp och att hjälpa till.

aXz verkar ha erfarenhet av skärmen OP frågar om, och verkar vilja hjälpa honom och skriver vad han tycker om den. Inte nog med det, han gav honom 2 recensioner av den så OP kan få mer insyn om skärmen och hur den är. Varför måste han leta upp bevis om att skrämen har bland den bästa bild en TN kan ge, endast för att han anser det? Kan inte DU leta fram detta istället om det är så viktigt att få bevis på det?
Är Sushi84 dum nog att bara slå till på skärmen för att en random person på ett forum anser att den är bäst och sen blir missnöjd så är det hans eget fel.
Du borde vara glad att det ens finns folk som aXz som frivilligt försöker hjälpa någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Den där hade jag totalt missat, bara sett den dyrare versionen (VG278H).
Vad är skillnaden mellan dom? Det enda jag verkar hitta är att man inte får med 3d glasögon samt 24hz mer.
Bilden bör väll vara detsamma? Finns inte så mycket recensioner om den.

När vi satt och diskutera 950D så tittade jag oxå på just den där asus skärmen och hittade en recension om den och där sägs den vara laggig .. jag hittar inte länken just nu men ska kolla på jobbet på söndag där jag läste det, återkommer i frågan.

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Efter lite mer läsande så verkar BenQ XL2420T inte vara ett så dåligt alternativ trots allt, det ska dock krävas en del kalibrerande för att få bilden att bli bra.
Beställde nyss en då 24" och matt yta är vad jag är ute efter, kan återkomma med lite mer info om skärmen i början på nästa vecka då jag hade 950D i några dagar så ska det bli kul att se om det är någon nämnvärd skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Jag tror du kommit till fel forum.
Sweclockers användare får inte betalt av att komma hit och lösa problem.
Det är dock fritt fram för alla att både be om hjälp och att hjälpa till.

aXz verkar ha erfarenhet av skärmen OP frågar om, och verkar vilja hjälpa honom och skriver vad han tycker om den. Inte nog med det, han gav honom 2 recensioner av den så OP kan få mer insyn om skärmen och hur den är. Varför måste han leta upp bevis om att skrämen har bland den bästa bild en TN kan ge, endast för att han anser det? Kan inte DU leta fram detta istället om det är så viktigt att få bevis på det?
Är Sushi84 dum nog att bara slå till på skärmen för att en random person på ett forum anser att den är bäst och sen blir missnöjd så är det hans eget fel.
Du borde vara glad att det ens finns folk som aXz som frivilligt försöker hjälpa någon.

Nope, helt rätt forum. Japp, fritt fram att hjälpa till, det ändrar inte på faktumet att man inte ska skriva massa goja, vilket det inte var i det här fallet utan jag läste fel.

Du har inte varit in i skärmdelen speciellt mycket förut va?

Skrivet av aXz:

Efter lite mer läsande så verkar BenQ XL2420T inte vara ett så dåligt alternativ trots allt, det ska dock krävas en del kalibrerande för att få bilden att bli bra.
Beställde nyss en då 24" och matt yta är vad jag är ute efter, kan återkomma med lite mer info om skärmen i början på nästa vecka då jag hade 950D i några dagar så ska det bli kul att se om det är någon nämnvärd skillnad.

Du kommer nog inte kunna få överdrivna färger som du gillar, men du kan nog få dom nära korrekta. http://www.digitalversus.com/lcd-monitor/benq-xl2420t-p12151/...

De jag sett prata om den förut på brädan har jag för mig tycker att den är lite ljus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

kan återkomma med lite mer info om skärmen i början på nästa vecka då jag hade 950D i några dagar så ska det bli kul att se om det är någon nämnvärd skillnad.

Suttit med den i 2 dagar nu, designen är kung men out of the box så såg allt ut som skit, vilket jag var medveten om.
Jag har suttit och kalibrerat och provat ett flertal ICC profiler men får inte alls till det, jag kan få det bra i spel men då blir det skit i windows och tvärtom så ska införskaffa mig en hårdvarukalibrerare (spyder 4) och se hur det blir.
Enligt http://wecravegamestoo.com/forums/gadgetry-electronics-discus... så ska den kalibrerad vara en av dom bättre TN.

"Unfortunately for most, the BenQ's strongest area of expertise is it's calibrated image quality. The colour preset's leave a lot to be desired, especially when compared to the Asus and Samsung 23" offerings, but when it comes to calibrated results, the BenQ XL2420T is a champion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Suttit med den i 2 dagar nu, designen är kung men out of the box så såg allt ut som skit, vilket jag var medveten om.
Jag har suttit och kalibrerat och provat ett flertal ICC profiler men får inte alls till det, jag kan få det bra i spel men då blir det skit i windows och tvärtom så ska införskaffa mig en hårdvarukalibrerare (spyder 4) och se hur det blir.
Enligt http://wecravegamestoo.com/forums/gadgetry-electronics-discus... så ska den kalibrerad vara en av dom bättre TN.

"Unfortunately for most, the BenQ's strongest area of expertise is it's calibrated image quality. The colour preset's leave a lot to be desired, especially when compared to the Asus and Samsung 23" offerings, but when it comes to calibrated results, the BenQ XL2420T is a champion."

Gå inte på random recensioner, håll dig till erkända bra sidor, typ: http://www.digitalversus.com/lcd-monitor/benq-xl2420t-p12151/...

Ja, numera suger tyvärr deras plottriga hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Gå inte på random recensioner, håll dig till erkända bra sidor, typ: http://www.digitalversus.com/lcd-monitor/benq-xl2420t-p12151/...

Ja, numera suger tyvärr deras plottriga hemsida.

Mjo kör med deras rekommenderade inställningar atm, dock med gamma 2 och det är helt okej men det kan la inte bli sämre med en riktig kalibration?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Mjo kör med deras rekommenderade inställningar atm, dock med gamma 2 och det är helt okej men det kan la inte bli sämre med en riktig kalibration?:)

Det kan jag aldrig tänka mig.

Digitalversus hade för några år sedan färgprofiler man kunde ladda hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Det kan jag aldrig tänka mig.

Digitalversus hade för några år sedan färgprofiler man kunde ladda hem.

Mjo det finns, dock inte för 2420T
http://www.digitalversus.com/lcd-monitor/colour-calibration-p...

Permalänk

Hej! Jag funderar på samma skärm. Dock är jag orolig för att upplösningen ska vara för låg till den storleken. Ser att det är två läger på detta:)

Det står mellan denna samsung och denna dell dom har bättre upplösning men är en matt skärm.

http://www.dustin.se/product/5010645928/dell-u2713hm-ultrasha...

Känns som det är Hz + generell kvalité vs upplösning (Dell). Kan inte bestämma mig:) utöver detta så är jag samtidigt orolig för att jag ska hamna under 70 fps med den större upplösningen med min sli lösning, mina två gtx570 kort?

Permalänk
Medlem

Jag har också köpt en Samsung S27A950D och tycker den är underbar i det stora hela.
Men jag tycker betraktnings vinkeln är fruktansvärt dålig.
Har jag en websida ex. detta sweclockers forum framme och jag flyttar mej ca 30 grader åt sidan så blir allt vitt gulaktigt.
Väldigt irriterande, speciellt som jag bytte från en betydligt billigare skärm som inte ändrade färg alls från sidan.
Är det fler som regerat på detta eller har jag fått en defekt skärm?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II, Corsair AX750, Asus Maximus Formula V, I7 3770K@4.5GHz , 2 x Asus GTX680 DCII Top, 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pa.a:

Jag har också köpt en Samsung S27A950D och tycker den är underbar i det stora hela.
Men jag tycker betraktnings vinkeln är fruktansvärt dålig.
Har jag en websida ex. detta sweclockers forum framme och jag flyttar mej ca 30 grader åt sidan så blir allt vitt gulaktigt.
Väldigt irriterande, speciellt som jag bytte från en betydligt billigare skärm som inte ändrade färg alls från sidan.
Är det fler som regerat på detta eller har jag fått en defekt skärm?

Välkommen till TN-paneler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Välkommen till TN-paneler.

Skärmen jag bytte ifrån hade också TN panel men inga färg skiftningar från sidan.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II, Corsair AX750, Asus Maximus Formula V, I7 3770K@4.5GHz , 2 x Asus GTX680 DCII Top, 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pa.a:

Skärmen jag bytte ifrån hade också TN panel men inga färg skiftningar från sidan.

Det hade den nog, dock inte lika tydliga.

Men den här skärmen ska ha bra betraktningsvinklar för att vara en TN. Såvida de inte bytt panel. Tror inte att du kan påvisa fel dock.