Permalänk

Benq XL2420T Hissa eller dissa!

Okej, jag är en gamer som spelar mycket fps men ändå inte supersnabba spel (Mycket Skyrim, Mass Effect, Assassins Creed, Battlefield 3), jag är lite kräsen med bildkvalité så jag gav mig på en VA. Dock är VA för långsam. Har ni erfarenhet av: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/144654-benq_24_led_xl...

Skrik så högt ni kan, berätta om alla era erfarenheter beträffande denna. Jag har bara en liten fråga, jag sitter på ett 7970, fungerar 3D trots detta?

Visa signatur

Intel® Core™ i7-2600K - ASUS P8Z68-V PRO - Corsair Vengeance 1600MHz 8GB - Asus 7970 DirectCUII - Corsair AX 850W PSU - Fractal Design Arc Midi Tower

Qpad MK 80-Pro - Logitech G400 - Benq XL2420T

Permalänk
Medlem

Om du hittar tillbehör till AMD HD3D så kanske det fungerar, annars är det rent generellt Nvidia 3D Vision som gäller på datormonitorer.

Permalänk
Entusiast

Jag sitter och väntar på just den skärmen och får den nog idag eller imorgon och kan då berätta lite om vad jag tycker om den men jag tror inte jag är så kräsen när det gäller bildkvalitet för jag sitter på en BenQ G2220HD just nu och tycker att den fungerar bra

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Finns redan ganska många trådar om just XL2410T.

Den allmänna konsensusen är "hissa".
Jag instämmer f.ö med denna, då jag är väldigt nöjd med min egen 2420.
Dock fick jag ändra om färginställningarna på min då den var väldigt blå när jag först fick den, men det tog ca 5 minuter efter lite googlande att hitta en bra balans mellan gult,blått och rött.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag tycker den är värdelös, dåliga färger är vad jag tycker var det största problemet med skärmen.

Precis som detta testet visar: http://wecravegamestoo.com/forums/gadgetry-electronics-discus...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Jag tycker den är värdelös, dåliga färger är vad jag tycker var det största problemet med skärmen.

Precis som detta testet visar: http://wecravegamestoo.com/forums/gadgetry-electronics-discus...

de förinställda färgerna är katastrof. efter kalibrering så är dom bra för att vara gamingskärm. lär inte byta ut den på 5 år iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av MVP:

de förinställda färgerna är katastrof. efter kalibrering så är dom bra för att vara gamingskärm. lär inte byta ut den på 5 år iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Dem färdiginställda var något av det sämsta jag sett, men även efter jag ställt in dem så var det inte bra. Jag lånade skärmen och hade den ungefär ~2månader (under tiden en polare var utomlands i våras). Jag tycker det var en av dem sämsta skärmarna jag sett om man tänker på färgåtergivning.
Min gamla 17" samsung som har 4år på nacken hade klart bättre färgåtergivning.

Jag testar för tillfället en Asus 27" VG278HE 144hz och den skärmen kan jag rekommendera, bra färger, starka färger, till skillnad ifrån benq xl2420T.

Jag skulle aldrig någonsin köpa en xl2420t, jag skulle nog inte ens ta emot en gratis om jag hade tvingats använda den efteråt. Färgerna är helt enkelt för dåliga, urvattnade och bleka, på skärmen jag testade var dessutom allt väldigt gult även efter kalibrering av färgerna. Men tydligen så kan färgerna även luta åt det lila hållet.

Läs hela testet jag länkade innan: http://wecravegamestoo.com/forums/gadgetry-electronics-discus...

Dem punkterna som jag tycker att skärmen är skräp är:

-Colour presets are disappointing compared to the Samsung S23A700D and Asus VG236H
-Minor Ghosting @120hz: pixel response times are disappointing vs. to the VG236H and S23A700D
-Purple colour dominance out of the box, minor purple tint after calibration (i mitt fall var det dock gult inte lila)

Nej mitt råd är håll dig borta ifrån xl2420t, kolla hellre på någon 120hz modell av Samsung, Asus.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag har redan sagt åt dig i en annan tråd att du antagligen fick en defekt skärm Ragnarok, eller så felkalibrerade du den.
Du kan inte dömma en hel skärmserie efter en skärm, i synnerhet då det finns ett flertal användare bara här på SWEC som äger och är nöjda med sina.

F.ö har jag 0% ghosting och ännu viktigare 0% backlight bleed på min XL2420.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Minsc S2: Nej jag fick inte någon defekt skärm, du kan läsa testet ang skärmen själv. Färgåtergivningen suger på xl2420t. Jag har även sett den i butiker som demo ex, och det är precis likadant där som skärmen jag lånade. Urusla urvattnade färger som ser helt fel ut.

Jag förstår att folk som pröjsat ~3k för en skräp skärm gärna skriver hur nöjda och glada dem är för att inte sitta ensam i xl2420t-båten, men frågar du mig så tycker jag att skärmen är skräp och både Samsung och Asus gör bättre 120hz skärmar.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ragnarok:

Nu så har jag bara sett en minut av videon men dom skriver ju "this point is to show how similar the displays look after calibration" så du fick förmodligen en defekt skärm

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag har redan sagt åt dig i en annan tråd att du antagligen fick en defekt skärm Ragnarok, eller så felkalibrerade du den.
Du kan inte dömma en hel skärmserie efter en skärm, i synnerhet då det finns ett flertal användare bara här på SWEC som äger och är nöjda med sina.

F.ö har jag 0% ghosting och ännu viktigare 0% backlight bleed på min XL2420.

så känner jag med, hur kan det annars komma sig att den har högt betyg hos användarna? är ju knappast en apple-produkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Minsc S2: Nej jag fick inte någon defekt skärm, du kan läsa testet ang skärmen själv. Färgåtergivningen suger på xl2420t. Jag har även sett den i butiker som demo ex, och det är precis likadant där som skärmen jag lånade. Urusla urvattnade färger som ser helt fel ut.

Jag förstår att folk som pröjsat ~3k för en skräp skärm gärna skriver hur nöjda och glada dem är för att inte sitta ensam i xl2420t-båten, men frågar du mig så tycker jag att skärmen är skräp och både Samsung och Asus gör bättre 120hz skärmar.

Jag har en XL2410t bredvid en Dell U2311h och skillnaden i bildkvaliten är inte så stor som man kan tro. Benqen såg dock förjävlig ut innan jag installerade en färgprofil.

Jag tror på SBS i ditt fall Ragnarok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Jag förstår att folk som pröjsat ~3k för en skräp skärm gärna skriver hur nöjda och glada dem är för att inte sitta ensam i xl2420t-båten, men frågar du mig så tycker jag att skärmen är skräp och både Samsung och Asus gör bättre 120hz skärmar.

Du kanske är van vid IPS-skärmar, vad vet jag, men jag kan säga dig att jag är hur nöjd som helst med färgåtergivningen på min skärm, och om du läser runt så verkar jag inte vara den enda.

Tror du på fullt allvar att vi "försvarar" XL2420 för att inte känna som att vi har gjort en dålig affär, samt av den anledning också medvetet försöker lura andra till att köpa den för att få oss själva att må bättre så är det färdigdiskuterat mellan oss då du verkar tro att medelsnittsåldern på sweclockers är ~14 år.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Minsc S2:

Du kanske är van vid IPS-skärmar, vad vet jag, men jag kan säga dig att jag är hur nöjd som helst med färgåtergivningen på min skärm, och om du läser runt så verkar jag inte vara den enda.

Tror du på fullt allvar att vi "försvarar" XL2420 för att inte känna som att vi har gjort en dålig affär, samt av den anledning också medvetet försöker lura andra till att köpa den för att få oss själva att må bättre så är det färdigdiskuterat mellan oss då du verkar tro att medelsnittsåldern på sweclockers är ~14 år.

Jo jag har inte så mycket mer att säga dig heller, annat än att jag tycker skärmen är skräp och har urusel färgåtergivning. Sedan kan så klart du tycka att den är helt underbart bra, men efter att jag har testat den så kan jag inte rekommendera att någon köper den.

Bäst är väl om TS själv letar upp en butik som har den som demo ex och testar innan han köper skärmen.

Jag körde med följande inställningar på skärmen:

Standard Mode

Brightness: 5
Contrast: 50
Gamma: Mode 2
Red: 97
Green: 96
Blue: 94
Instant Mode: On

Men som sagt jag var missnöjd.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Nu får ni ta det lugnt pojkar ; ) Jag är tacksam för all feedback jag kan få. Jag var förövrigt precis och hämtade den. Skall nu ställa in lite färginställningar osv. Men första intrycket av bildkvalité och svärta är imponerande för TN

Visa signatur

Intel® Core™ i7-2600K - ASUS P8Z68-V PRO - Corsair Vengeance 1600MHz 8GB - Asus 7970 DirectCUII - Corsair AX 850W PSU - Fractal Design Arc Midi Tower

Qpad MK 80-Pro - Logitech G400 - Benq XL2420T

Permalänk
Medlem

Bra att du också är nöjd med skärmen Space-Penguin.
Jag kör på följande, om det är av intresse:

Brightness: 39
Contrast: 50
Sharpness: 5
Gamma: 3

R: 92
G: 92
B: 88

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Finns en kalibrerad profil att ladda ner på tftcentral. Super nöjd med min efter jag la in icc profilen. jag är annars kräsen med skärmar men min benq är iaf helt super!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

själv har jag fått en otrevligt bugg med skärmen, den vill inte lägga sig i 120hz native med 32bits färgdjup utan endast bara 16bit :/ fungerade förut men nu helt random funkar det ej längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Bra att du också är nöjd med skärmen Space-Penguin.
Jag kör på följande, om det är av intresse:

Brightness: 39
Contrast: 50
Sharpness: 5
Gamma: 3

R: 92
G: 92
B: 88

Har letat efter lite inställningar och denna var nog den bästa jag provat, tackar!

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide Air 240 MOBO: EVGA x99 MICROCPU: i7 5820k @ 4.5GHzCooling: Fractal Kelvin S24GPU: EVGA GTX Titan X RAM: Corsair 16GB 2800MHz Platinum SSD: Samsung 850 512GBStorage: Samsung 840 256GBPSU: EVGA Supernova 750 G2Keyboard: Ducky Shine 3 TKL, Das Keyboard Mouse: Steelseries Sensei, Logitech G600 Monitors: ASUS PB278Q,ASUS SWIFT PG278Q, Dell U2713HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av fur3x:

Har letat efter lite inställningar och denna var nog den bästa jag provat, tackar!

Mitt nöje.

En annan anledning till att jag rekommenderar BenQn är för att BenQ enligt min personliga erfarenhet har fantastisk support.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast

Har nu använt skärmen ganska frekvent idag/igår kväll och kan säga att jag är mycket nöjd!

Spelen flyter på bättre än någonsin i 120FPS och färgerna var lite halvdana som det har nämnts men med Minsc S2's inställningar så ser det bra ut, precis som jag vill ha det

Dock så fick jag en enda död pixel men den syns inte om man inte sitter och koncentrerar sig på sitt Windows-skrivbord och den är nog omöjlig att upptäcka i spel om man inte har enormt bra syn.

Om man väljer bort denna skärm för att den inte har perfekta färger utan lite ändringar så är man bara lat tycker jag, jag rekommenderar den till alla!

Edit: Tyvärr så har jag börjat störa mig ganska mycket på pixeln nu, det är helt enkelt jobbigt för psyket då jag omedvetet "checkar av" området där den döda pixeln är och när jag råkar få syn på den så kan jag inte sluta titta på den! Jag är fortfarande jättenöjd med själva skärmen men tänker returnera den jag har nu och frågan är ju då om jag ska köpa en likadan skärm igen för som jag förstår det så är detta vanligare på BenQ's skärmar men samtidigt så gillar jag ju skärmen så det blir ett dilemma =/

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Haft min i två dagar och i jämförelse med min samsung 226bw så är det helt klart ett steg uppåt. 120hz är otroligt påtagligt. Har läst så många trådar fram och tillbaka här i forumet så visste inte vad jag skulle tro. Vidare är skärmen otroligt ljusstark så får ont i ögonen på kvällen om jag inte ställer ner brightness.

Svärtan är jag inte särskilt imponerad av dock då den är betydligt ljusare när den visar en svart bild jämfört med gamla 226bw. Dock ska det nämnas att det är med max brightness.

Funktionerna black equalizer och dynamic contrast funkade sisådär. Dynamic contrast gör ju att svärtan kan träda fram i mörka bilder men när jag lirade hon så flippar skärmen. Är verkligen på något tröskelvärde i ljusstyrkan då för skärmen växlar friskt mellan, vad jag skulle gissa är, högsta ljusstyrka och lägsta ljusstyrka. Black equalizer kan ju få vissa mörka bilder att se skräp ut men är effektfullt när det kommer till mörka detaljer. Skyr det som pesten eftersom det förvränger så mkt men kan nog ha sina användningsområden i vissa spel.

Färgerna jämfört med min tidigare skärm var klart bättre. Speciellt såg vit färg faktiskt vit ut till skillnad från 226bw där den var lite gulaktig. Anar dock att skärmen drar mot blått.

Allt som allt när jag är kalibrerad och klar är jag hemskt nöjd 120hz var allt jag önskat mig och färdigkalibrerad tkr jag bilden är bra. Har inget bleeding eller pixelfel på min rackare. Tyvärr har jag bara gammalskärmen som referens och ingen IPS att jämföra med. Men nu var 120hz högre prioriterat. En blandning hade säkert varit bäst!

Visa signatur

Topkek

Permalänk

Dom som klagar på den verkar ju inte ha ställt in den.,

Jag är mycket nöjd efter jag ställt in rätt värden för skärmen och 120hz är grymt skönt.

Men det jag är lite missnöjd med är att 3D bara funkar till nvida korten

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

Dom som klagar på den verkar ju inte ha ställt in den.,

Jag är mycket nöjd efter jag ställt in rätt värden för skärmen och 120hz är grymt skönt.

Men det jag är lite missnöjd med är att 3D bara funkar till nvida korten

Samma här, känner mig lite missnöjd att jag valde 7970 ist för ett 680, då man har varit sugen på att prova lite 3D gaming.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide Air 240 MOBO: EVGA x99 MICROCPU: i7 5820k @ 4.5GHzCooling: Fractal Kelvin S24GPU: EVGA GTX Titan X RAM: Corsair 16GB 2800MHz Platinum SSD: Samsung 850 512GBStorage: Samsung 840 256GBPSU: EVGA Supernova 750 G2Keyboard: Ducky Shine 3 TKL, Das Keyboard Mouse: Steelseries Sensei, Logitech G600 Monitors: ASUS PB278Q,ASUS SWIFT PG278Q, Dell U2713HM

Permalänk

Jag är riktigt nöjd med min, kör följande inställningar:

Brightness: 75
Contrast: 50
Sharpness: 9
Gamma: 2
R: 85
G: 90
B: 95

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk

Köpte min XL2420T under komplett 6h super rea, fick hem den och den ser ju väldigt stilren ut.
Funktionen är dock knepig, den vill inte komma över 60Hz i 1920x1080. Ställer man den på 120 Hz så ställer den ner upplösningen till 1024x768@120 Hz.
Använder den medföljande DVI-D kabeln.
So far är jag inte så nöjd då den krånglar, verkar inte ha något större bleeding dock.

Sett flera som haft samma problem med just xl2420, frågan är om det är mjukvara eller hårdvaru relaterat?

Visa signatur

Intel i5 3570k @4 Ghz // Corsair Dominator 8Gb Ram // Zotac AMP! 670 GTX.

Permalänk
Medlem

Sätter du den i rätt ingång i grafikkortet?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Sätter du den i rätt ingång i grafikkortet?

Sitter i nr1, dvs den längst till vänster :/

Visa signatur

Intel i5 3570k @4 Ghz // Corsair Dominator 8Gb Ram // Zotac AMP! 670 GTX.

Permalänk
Skrivet av Johnblubb:

Sitter i nr1, dvs den längst till vänster :/

Tror precis jag hittade lösningen på allas problem med 6950/70 som inte kan köra i 120 Hz!
http://www.asus.com/websites/global/products/mMAaEwb08yxZPzVe...
Det finns det en liten switch på grafikkortet som styr om det skall vara Dual eller Singel DVI!

Skall testa detta, återkommer senare!

Visa signatur

Intel i5 3570k @4 Ghz // Corsair Dominator 8Gb Ram // Zotac AMP! 670 GTX.

Permalänk

Jag har ett litet problem med just min benq skärm, kan inte ändra vissa inställningar. tex färger och liknande, har försökt ändra sladd men funkar fortfarande inte. varför går det inte?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com