Permalänk
Medlem

Räcker 650 W?

Jag funderar på att köpa ett GTX 690, men funderar om mitt nätagg kommer att räcka till (kör med en 2500k på 4.5 GHz, kyld av corsair H80).

Nätagget är på 650 W.

Snabbt svar uppskattas

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Förmodligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-Elias

Permalänk
Skrivet av Svj0hn:

Jag funderar på att köpa ett GTX 690, men funderar om mitt nätagg kommer att räcka till (kör med en 2500k på 4.5 GHz, kyld av corsair H80).

Nätagget är på 650 W.

Snabbt svar uppskattas

Vad är det för nätagg? Är det av dålig kvalitet så finns risken av att det kraschar för att det ligger på full belastning hela tiden!

Edit: Läste i din sign och det kommer nog att fungera utmärkt!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Vad är det för nätagg? Är det av dålig kvalitet så finns risken av att det kraschar för att det ligger på full belastning hela tiden!

Edit: Läste i din sign och det kommer nog att fungera utmärkt!

Tack så mycket, blir nog ett 690 under dagen då Kände att det vore kul att ligga på topp en gång, och det här verkar vara en bra generation för att göra det, haha

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

om nätagget är av vettig kvalité så räcker det utan problem.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Jag funderar på att köpa ett GTX 690, men funderar om mitt nätagg kommer att räcka till (kör med en 2500k på 4.5 GHz, kyld av corsair H80).

Nätagget är på 650 W.

Snabbt svar uppskattas

No problemas! Så länge du kör med ett hyffsat nätagg.

Det finns typ 100000 trådar om samma sak och så gott som alla trådar kan få svar från denna länk:

http://www.sweclockers.com/recension/15381-geforce-gtx-690-va...

GOOGLE IT NEXT TIME!

Jag ljuger inte när jag säger att det tog 10 sekunder att hitta! Det var första länken i google om man kan Google 101.

På google: "690 förbrukning sweclockers".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

No problemas! Så länge du kör med ett hyffsat nätagg.

Det finns typ 100000 trådar om samma sak och så gott som alla trådar kan få svar från denna länk:

http://www.sweclockers.com/recension/15381-geforce-gtx-690-va...

GOOGLE IT NEXT TIME!

Jag ljuger inte när jag säger att det tog 10 sekunder att hitta! Det var första länken i google om man kan Google 101.

På google: "690 förbrukning sweclockers".

Jo, hade sett den sidan Men som vi alla vet så gäller inte att angiven effekt på ett nätagg motsvarar hur mycket det faktiskt pumpar ut (dvs, man undrar om marginalen är stor nog för att kunna hålla längre tid).

Tack för svaret ändå

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Jo, hade sett den sidan Men som vi alla vet så gäller inte att angiven effekt på ett nätagg motsvarar hur mycket det faktiskt pumpar ut (dvs, man undrar om marginalen är stor nog för att kunna hålla längre tid).

Tack för svaret ändå

Jag var dock lite dålig att läsa i din sign. Men mitt svar blir iaf att det kommer fungera bra. Och egentligen var inte mitt inlägg ett argt inlägg utan bara tips! Eftersom på ett sätt förstår jag ändå varför man gör en tråd om ett sådant ämne eftersom skulle vara tråkigt om datorn går sönder pga ett taskigt misstag.

Lycka till med 690t, jag skulle gärna haft ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag var dock lite dålig att läsa i din sign. Men mitt svar blir iaf att det kommer fungera bra. Och egentligen var inte mitt inlägg ett argt inlägg utan bara tips! Eftersom på ett sätt förstår jag ändå varför man gör en tråd om ett sådant ämne eftersom skulle vara tråkigt om datorn går sönder pga ett taskigt misstag.

Lycka till med 690t, jag skulle gärna haft ett.

Jag kan inte direkt kräva att folk ska läsa i sign, skulle ha varit tydligare i första posten Det kändes inte som ett argt inlägg, det var tvärt om ett av de vänligare "googla först"-inläggen jag sett.

Tack iaf, blir ett från Alina för 8999:-, ser fram emot att testköra det!

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Jag kan inte direkt kräva att folk ska läsa i sign, skulle ha varit tydligare i första posten Det kändes inte som ett argt inlägg, det var tvärt om ett av de vänligare "googla först"-inläggen jag sett.

Tack iaf, blir ett från Alina för 8999:-, ser fram emot att testköra det!

Haha, härligt! Ja, det är några hundralappar billigare än vad hela min dator kostade för ett tag sedan. Men du lär ju inte bli missnöjd med ett sådant monster!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Jo, hade sett den sidan Men som vi alla vet så gäller inte att angiven effekt på ett nätagg motsvarar hur mycket det faktiskt pumpar ut (dvs, man undrar om marginalen är stor nog för att kunna hålla längre tid).

Tack för svaret ändå

Vet inte om jag missförstår dig...

Men angiven effekt skall motsvara hur mycket effekt nätagget kan "pumpa ut" till komponenterna.

Sedan vill man förstås ha viss marginal.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Skulle mitt Corsair CX600 klara att köra ett GTX 670 OC?

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk
Skrivet av dakioso:

Skulle mitt Corsair CX600 klara att köra ett GTX 670 OC?

Ja, och säkert två av dom.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?