Bärbar dator för spel, budget 7000.

Permalänk

Bärbar dator för spel, budget 7000.

Hej kära sweclockers!

En bekant till mig har bett mig hitta en lämplig dator åt honom med absolut maxbudget 7000:- Jag har dessvärre rätt dålig koll numera, särskilt på bärbara spelkort. Mitt tips till honom vore att spara lite mer/köpa stationär, men det är tyvärr inget alternativ.

Som titeln säger är det spel som är den enda faktorn, skärm så stor som möjligt.

Batteritid, vikt, ljudnivå, högtalare och liknande är helt oviktigt då den kommer stå inkopplad på ett internat.

Kom och överös mig med er visdom!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Vad förväntar han sig för prestanda? för datorn han köper kommer vara ganska usel för spel.

Permalänk
Skrivet av adfi:

Vad förväntar han sig för prestanda? för datorn han köper kommer vara ganska usel för spel.

Jotack, jag vet... Jag försökte föreslå att han skulle spara lite mer men det var tydligen uteslutet. Han vill främst spela WoW och Diablo 3, så det är ju ingen Clevo med dubbla gfx han behöver direkt. Jag är bara så hemskt oinsatt i vilka grafikkort som presterar hyfsat. Tänkte att ett GTX 540 eller liknande borde fungera, men Asus U46 verkar inte vara så lätt att få tag på längre.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Själv har jag funderat på att köpa denna

http://www.dindator.se/Satellite-L855-10U-15e6-i7-3610QM-4GB-...

Visa signatur

WHAT IS UP