"MP3-spelare" Köpråd önskas!

Permalänk
Medlem

"MP3-spelare" Köpråd önskas!

Hej!

Nu är det så att jag har mycket elektronisk utrustning som klarar av att spela upp ljud, men inget som är riktigt portabelt.

Har letat runt och går bet..

Försöker hitta en mp3-spelare som klarar FLAC, OGG och diverse obskyra format. Vill inte ha lull-lull som touch-skärm (men en mindre display för visning av aktuellt spår är ett måste (tänk 3 rader text på oled-display)) och batteritiden
ska vara bra och drivas med AA-batterier. Ha inbyggt minne men även ha stöd för micro-sd. Vet att iRiver hade några spelare förut men att de verkar ha utgått.

Om någon har förslag mottages de tacksamt!

Permalänk

SanDisks lilla sansa är en förvånansvärt kompetent liten spelare som nästan är gratis... http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=490404
Den har micro sd slot så man kan utöka minnet billigt i den oxå. Den spelar flac och ogg i alla fall..
Jag har en och den har även radio och klarar av ett par stora tungdrivna philips lurar. Kör med 4Gb modellen och ett 16Gb kort i den och får med mig en hyfsat stor mängd musik i en pytteförpackning
ett par tester.
http://anythingbutipod.com/2009/08/sandisk-sansa-clip-plus-re...
http://nwavguy.blogspot.com/2011/02/sansa-clip-measured.html

Permalänk
Medlem

Bortsett från att den inte uppfyller kravet på att drivas med AA(A)-batterier så är Sansa Clip+ riktigt najs. Köpte en för att ha något enkelt och billigt på jobbet och blev förvånad över hur bra det låter. Jag har åxå 4GB-modellen med ett extra minneskort i. Just drift med "vanliga" batterier måste vara ganska ovanligt idag. Det går ju alltid att ladda med en batteripack med USB-kontakt om man vill. Jag vågar inte svara på om Sansa Clip+ spelar musik under laddning dock. Det har jag inte testat.

Permalänk
Inaktiv

Cowon J3 eller Cowon i10 om du också vill titta på video och ha bättre översikt över filerna + göra lite andra saker. Vill bara spela mp3 eller flac och nöjer dig med litet teckenfönster så är det Sandisk Sansa Clip+ som gäller.

Permalänk

Tänkte inte på det med batterierna men jag har ett battripack om jag åker på semester men den brukar räcka mer än en dags användande och framförallt slår mobilen med hästlängder och jag brukar aldrig vara så långt från ström att den blir tom.

Permalänk
Medlem

Videouppspelning är inte intressant dessvärre, och vill ha utbytbara batterier då, det inte behövs laddas och att jag inte behöver oroa mig om att batteriet kommer att bli utslitet av alla laddningscykler. Och det enda jag kommer att använda den till är att lyssna på ljudfiler, så annat lull-lull och funktoner i överflöd ála ipod eller liknande är onödigt och kostar bara extra.

EDIT: Mp3 spelar jag tänkte på tidigare var iriver t10 men den är ju sen länge discontinued..
så något i stil med den men med flac ogg, aa-batterier och microsd. Känns som att det är en svårknäckt nöt..

Permalänk

Jupp det är det... Antingen köper du en clip+ och byter när batteriet börjar bli dåligt. Den kostar trots allt inte mer än 3-400kr. Den enda som har batterier är någon cowon eller denver som inte spelar formaten... Det är upp till dig men liten och smidig och som låter bra för lite pengar är clip+
Vill du vara säker på att batterierna håller ett tag så köp 2 och ha musiken på kortet... Då lär du hinna ladda den innan den andra är slut... Min brukar laddas en gång i veckan men jag lyssnar inte hela tiden heller...