Medium inställningar på en E8500 Core 2 Duo?

Permalänk
Medlem

Medium inställningar på en E8500 Core 2 Duo?

Tjenare!

Köpte BF3 för någon vecka sedan. Jag kan lira på medium inställningar med 40-60fps. Är inte det ganska bra för att ha en sådan gammal dator som jag har? Tänkte om det fanns någon annan som fortfarande sitter på en gammal rigg som man kan jämföra med.

Komponenterna jag har i burken är följande:

CPU: Core 2 Duo E8500 @ 4.04Ghz (klockad)
Minnen: 4GB, ddr2 800Mhz
GFX: Radeon 5770 1GB kort.

Tycker det är lite märkligt ändå att det funkar så bra på en sådan gammal burk. Men jag klagar givetvis inte, tänkte att det vore kul att jämföra med någon annan bara.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

40-60 fps kanske om du är nästintill ensam på en stor conquest bana. Testa kör seine crossing på 64 spelare. Du kommer ha 5 fps.

Permalänk
Medlem

Har inte BF3 men jag har en c2d E8500, 4GB ddr2 och ett HD7970. Så kanske vore intressant att testa BF3 och se om jag får bättre resultat än dig för att veta om det är din prolle eller grafikkort som är flaskhals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Votarg:

40-60 fps kanske om du är nästintill ensam på en stor conquest bana. Testa kör seine crossing på 64 spelare. Du kommer ha 5 fps.

ehh, va? Nu är du ute och cyklar, gick precis in i spelet på Caspian Border. 64 spelare inne, var 1 plats ledig när jag gick in. Drog ner konsol, skrev "render.showfps 1" i konsol, spelade i 15min. Min fps gick aldrig under 40fps. När jag flög hade jag 75-90fps. (V-Sync av) Så nej du. några 5fps kan du glömma. Vet inte vad du grundar det på.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Har inte BF3 men jag har en c2d E8500, 4GB ddr2 och ett HD7970. Så kanske vore intressant att testa BF3 och se om jag får bättre resultat än dig för att veta om det är din prolle eller grafikkort som är flaskhals.

Ja, det vore kul att se. Återkom gärna med resultat

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Wow... Förstår inte varför man sitter med en E8500 och ett 7970. Du borde skaffa en quad-core om du vill spela med bättre flyt. Jag bytte från en E8500 på 3,8 GHz till en Q9550 på 3,8 GHz och fick runt dubbla FPS sen innan med 4870 och 4850x2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Tjenare!

Köpte BF3 för någon vecka sedan. Jag kan lira på medium inställningar med 40-60fps. Är inte det ganska bra för att ha en sådan gammal dator som jag har? Tänkte om det fanns någon annan som fortfarande sitter på en gammal rigg som man kan jämföra med.

Komponenterna jag har i burken är följande:

CPU: Core 2 Duo E8500 @ 4.04Ghz (klockad)
Minnen: 4GB, ddr2 800Mhz
GFX: Radeon 5770 1GB kort.

Tycker det är lite märkligt ändå att det funkar så bra på en sådan gammal burk. Men jag klagar givetvis inte, tänkte att det vore kul att jämföra med någon annan bara.

då är frågan vilken upplösning kör du med, 1280x1024p? för jag får 60-100fps med mitt gtx 560ti på medium i 1920x1080p (beroende på bana och antal spelare), high 50-80 fps,

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Jag kör 1920*1080 @ 60hz. Banan jag testade på i 15min för att testa fpsen var Caspian border /Conquest Large (64 players).

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

ehh, va? Nu är du ute och cyklar, gick precis in i spelet på Caspian Border. 64 spelare inne, var 1 plats ledig när jag gick in. Drog ner konsol, skrev "render.showfps 1" i konsol, spelade i 15min. Min fps gick aldrig under 40fps. När jag flög hade jag 75-90fps. (V-Sync av) Så nej du. några 5fps kan du glömma. Vet inte vad du grundar det på.

Jag sa även "Stor conquest bana" så kommer du och säger att du lirat på caspian border. Testa en city map, en med mycket destruction och 64 spelare, seine crossing är bra. Sen brukar fpsen minska lite ju mer man förstör och med allt bråte som ligger omkring. Nu har vi inte ens pratat om alla eld animationer på alla bilar samt fysiken på alla jävla träplankor, frukt och gud vet vad som ligger och skräpar.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en E8500 @ 3.8ghz, 4gb ddr2 samt ett 4870 ligger på som lägst på 20fps på dom riktigt tunga banorna. Oftast ligger jag fullt spelbart runt 60 och mer vid vissa tillfällen. Det blir ny dator till sommaren men, all hausse om BF3 som rådde ett tag var helt obefogad. Ganska skönt att fortfarande kunna spela dom senaste spelen med min gamla dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Votarg:

Jag sa även "Stor conquest bana" så kommer du och säger att du lirat på caspian border. Testa en city map, en med mycket destruction och 64 spelare, seine crossing är bra. Sen brukar fpsen minska lite ju mer man förstör och med allt bråte som ligger omkring. Nu har vi inte ens pratat om alla eld animationer på alla bilar samt fysiken på alla jävla träplankor, frukt och gud vet vad som ligger och skräpar.

Ska testa lite senare här på den banan och se hur jag ligger till. Har ju spelat den förr, men aldrig haft uppe någon fps mätare. Hittar bara 1 server som är full just nu och den var lite halvdan ping till. Så återkommer lite senare

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Testa 12x siktet på metro nere i tunnelbanan vid röken som kommer från tåget ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Votarg:

Jag sa även "Stor conquest bana" så kommer du och säger att du lirat på caspian border. Testa en city map, en med mycket destruction och 64 spelare, seine crossing är bra. Sen brukar fpsen minska lite ju mer man förstör och med allt bråte som ligger omkring. Nu har vi inte ens pratat om alla eld animationer på alla bilar samt fysiken på alla jävla träplankor, frukt och gud vet vad som ligger och skräpar.

Har nu provat, som lägst damp den ner till 35 fps vid lite explosioner osv. Annars låg jag emellan 40-50fps. Den banan är för övrigt ganska meningslös, man spawnar dör, spawnar dör. Mortar och granat/rpg krig. Den är nästan lika illa som metro.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Sitter med en 555x2@3.6x4, 4gb ddr2 860mhz, HIS 5750, ligger på 55-95fps. Har blandade inställningar, vissa helt av, såsom AA/AF, men t.ex effekter på ultra.

Permalänk
Medlem

Ska installera BF3 snart.... dvs när min q9400-cpu anländer. Kör just nu bfbc2 runt 35-40fps och ddet funkar bra med min core2duo@3ghz men vill inte ens försöka installlera BF3 innan min cpu kommer....

Annars e min rigg c2d@3ghz, 4gb ram, SSD disk med ett gtx460 som är några generationer nyare än datorn,,,

Hoppas jag får bättre flyt när min quad blir installerad....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Wow... Förstår inte varför man sitter med en E8500 och ett 7970. Du borde skaffa en quad-core om du vill spela med bättre flyt. Jag bytte från en E8500 på 3,8 GHz till en Q9550 på 3,8 GHz och fick runt dubbla FPS sen innan med 4870 och 4850x2.

Jag väntar på ivy bridge men köpfingret klarade inte av att vänta med nytt grafikkort när 7970 kom ut...