Koppla in 42" Tv + 24" Benq SAMTIDIGT = fel , var för sig = OK på 6970 2gb

Permalänk
Medlem

Koppla in 42" Tv + 24" Benq SAMTIDIGT = fel , var för sig = OK på 6970 2gb

Har ett XFX 6970 2gb och skall nu pröva koppla in min LG plasma på 42" men det vill sig ej har pillrat i alla inställningar , kan ta "replace" och få bild på tvn utan problem, men blir jobbigt att sitta o pillra med detta såfort ja skall se en film på tv:n genom datorn.. kan varken ta "duplicate" eller "extend" står 2 olika felmeddelanden ..

kopplat in skärmen via DVI för det finns ej hdmi på min skärm. Tv kopplar ja via HDMI , båda kör i 1080p 60hz , testade sänka till 1368*768 med men blev samma fel.

Vad kan ja testa mer ? hade exakt samma skärm exakt samma tv och gick UTMÄRKT köra både tv och skärm på mitt Nvidia 460gtx 768mb (då koppla ja in allt startade datorn och funkade direkt ), är det så korkat att det ej funkar med AMD ? då får ja ju gräva fram mitt gamla 460 :/

Eller får ja köpa dvi -> hdmi adapter och köra både skärm och tv från dvi ?? men går ljud genom dvi med ??? eller får ja köra separat ljud till anläggningen då?

Gör ett försök till att lägga in bilder från felmeddelandena då ja försöker koppla in båda samtidigt : 1bild då ja kör "duplicate" 2a på "extend" kan endast köra replace då går bilden över till tv ..

det ja ej fattar att den säger ja har "multiple graphics processors" ??? har bara ett grafikkort XFX 6970 2gb

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

multiple graphics processors?

Jag antar att båda skärmkablarna är kopplade till ditt grafikkort...

Har du provat flytta DVIkabeln till den andra DVI-utgången?

Om du bytt grafikkort, kanske de gamla drivrutinerna(nVidia) inte har avinstallerats ordentligt (Prova Driversweeper) och installera om AMD-drivarna.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Tack du är en stjärna ! det räckte med att byta DVI port så nu funkar det prima

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf