Asus Transformer Prime släpps den 9 november – innehåller Nvidia Tegra 3 "Kal-El"

Permalänk
Melding Plague

Asus Transformer Prime släpps den 9 november – innehåller Nvidia Tegra 3 "Kal-El"

Asus styrelseordförande Jonney Shih avslöjar att nästa generation av surfplattan Transformer innehåller Nvidias fyrkärniga processor Kal-El och dyker upp redan i början av november.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant, gillar dom där med tangentbord. blir perfekt ställ för att kolla på film också

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Nu börjar det lika något! Kommer den med 3g så är den mycket intressant!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

ICS i kombination med Kal-El, det här kan fan bli nåt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

4 Kärnig surf-platta, nu börjar det bli intressant !

Permalänk

Så vacker. Är helt klart intresserad av denna om den får ett bra pris.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Fyfan! Nästan så det blir en sådan här Sen blir det en ny mobil så fort dem har lyckats klämma i en Tegra 3 i en mobil.

Permalänk
Medlem

Ända sen dom släppte dom första surfplattorna har jag varit negativ till dom, men nu sken ett "VILL HA" begär upp innom mig som antyder på att jag får köpa en sådan till mig själv i julklapp.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Och jag som suktat efter en första generationens Transformer ett bra tag. Då jag valde att köpa en ny stationär dator istället blev det ingen surfplatta och nu kommer denna... Det blir nog en T2 istället när den släpps, ser väldigt läcker ut och stämmer prestandasiffrorna och de kan hålla en vettig batteritid blir det ju en värdig ersättare till första modellen.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

när kan man förvänta sig en recenssion?

Permalänk
Medlem

Lite intressant med surfplatta med tangentbord. Blir ju mer som en laptop än en överväxt smartphone

Ser iof inget större behov av en men det vore nog lite kul ändå...

Av det lilla man såg så såg den ju ganska snygg ut.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

nu blir det gaming!

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

Troligtvis kommer den inte släppas med ICS, eftersom ICS är utvecklat på TI plattformen så krävs troligtvis lite kodändringar osv. Om den kommer med ICS så imponerar asus' programmerare grymt mycket

Permalänk

Denna måste ni på redaktionen bara recensera.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Det var inte länge man fick vara "ny" med sin transformer Har ju inte ens varit ute i ett halvår typ.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Undras om inte morsan hade velat ha en sån här. Hmm!

Permalänk
Medlem

Lite fel att säga att transformer 1 är gjord i plast... Tangentbortets ovansida är i metall, man vilar alltså händerna mot metall, samma som själva plattans kanter är i metall så man hållet i metallen. Plattans baksida är i plast, lika så tangentbordets undersida, dock. Men hur man än hanterar plattan känner man framför allt metallen, vilket känns kvalitativt.

På den här nya plattan verkar ju rangentbordet vara i svart plast?

Permalänk
Medlem

Hur står sig Tegra mot Fusion? Eller är det 2 helt olika klasser?!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Om den "släpps" den 9e november, när kommer den gå att köpa i Sverige troligtvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imdak:

Troligtvis kommer den inte släppas med ICS, eftersom ICS är utvecklat på TI plattformen så krävs troligtvis lite kodändringar osv. Om den kommer med ICS så imponerar asus' programmerare grymt mycket

Dock så är ju båda byggda på ARM Cortex-A9 arkitekturen så det bör väl inte vara allt för mycket kod som måste skrivas om?

Permalänk
Medlem

Jag har i dagens datum Transformer 1 men jag ska byta upp mig till 2an utan problem, !!! fan vad snygg den kommer va och med ISC tror jag det här kommer bli en SJUK PAD !!! fyfan kan bara inte vänta

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna trycka in Windows 8 på denna när det kommer...?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Tommy_h:

Hur står sig Tegra mot Fusion? Eller är det 2 helt olika klasser?!

Svårt att jämföra prestanda mellan ARM och x86 arkitektur. Främst på grund av att ARM inte har de instruktioner som x86 bygger alla sina beräkningar på och dels att ARM är avsevärt mycket bättre på att parallellisera över flera kärnor.

Men i subjektiv användning av Windows 8 ARM vs x86 med snarlika program, spel och filmer borde Tegra3 vara skarpare än Fusion i de flesta lägen. Skall bli ytterst intressant att se kompetenta testsviter mellan olika x86 och ARM processorer under Windows 8 sedan.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Lägger dom in 3G så blir det ett givet köp! Och annars kanske också

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Transformer Prime... De MÅSTE ju bara betala licenspengar till Hasbro för det namnet!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

om den skeppas med ett bättre Office-prgram är det ett givet köp

sitter på en TF101 och PolarisOffice suuuger. radbryter mitt i ord så formateringen fuckas när man copy/pastar in i MS Word på datorn

Permalänk
Medlem

Läste det först på facebook och trodde att det hade något med ett Transformers spel att göra oO

Permalänk
Medlem

Undrar samma som ovan, om det kommer vara möjligt att köra in Windows 8 senare är det väldigt intressant. Gillar inte att använda Android med mus(platta) och tangentbord, har testat det på en "Transformer 1".

Edit:
Är det glas mellan tangenterna eller är det bara extremt "speglig" plast?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Den första riktigt intressanta surfplattan för min del, äntligen en som kan spela upp video ordentligt och har bra med kraft under huven. Sen är det bra att dom skippat plasten på baksidan och kör metall.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Transformer Prime... De MÅSTE ju bara betala licenspengar till Hasbro för det namnet!

Tänkte precis skriva det.. Tänk om LG släppt denna med sina vanliga namn till, då hade det verkligen kunnat bli "rip off" och stämningar hit och dit.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W