Hur fixar man skugga som denna?

Permalänk
Inaktiv

Hur fixar man skugga som denna?

Hej, jag har försökt hitta tutorials för att fixa skuggor som denna hemsida har på sidorna av layouten.
Vet inte riktigt vad jag ska söka på, då jag inte har hittat en enda tutorial som visar hur man kan göra.

http://www.autopartner.se/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så här gör jag. Säg att hemsidan är 800px bred.
Gör det i photoshop. Skapa 3 olika projekt.
Första: 400x400. Ta fram penseln och måla bakgrunden i valfri färg. Sen tar du fram gradient tool
och drar så att du får samma storlek som du länkade på sidan (20-30px kanske). Kom ihåg att använda svart som förgrundsfärg
Andra: 800x400px. Fyll nu hela rutan/bilden med valfri färg. röd, blå, grön, lila.. u name it.
Tredje: 860x400px. Kopiera nu allt från andra projekt. Alltså den färgen du fyllde med och klistra in i det här projektet.
Det kommer nu automatiskt att bli centrerat.

Efter det ska du kopiera det du gjorde i första projektet. Alltså gradienten och klistra in här.
Placera nu det på en sidan av det centrerade. Självklart placerar du på den sida så att skuggning tonas FRÅN mitten.
Nu duplicerar du lagret och klickar CTRL+T. Högerklicka sen och så väljer du att rotera horisontellt. Placera det här på andra
sidan.

Nu kan du ta bort den färgglada fyllningen i mitten. Sen kan du sätta ihop alla lagren och sedan skapa ett nytt projekt.
Skapa det i 860x1. Kopiera det du gjorde i förra projektet och klistra in i det nya som är 860px x 1px och spara som .png
eller liknande.

För att få det till hemsidans bakgrund skappar du en DIV som är 860px bred och lägger den här som bakgrund. Lägg själva hemsidan INNUTI
den här diven och centrera sen sidan så vipps har du en skugga på sidan.
Glöm inte att sätta "aktivera" repeat:

background-repeat: repeat-y;

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

body { background:url(skugga.png) no-repeat; }

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Inaktiv

Jag fixade det med polygonlasso i Photoshop. Snabbt och enkelt