Vad orsakar detta? (Kolla upplagd bild)

Permalänk

Okej, ja de ser ju bra ut, men de är ju inte de billigaste du kan få som är bättre än de du har, vilket du gav oss andra som kriterie för dina inköp. Hade vi fått den där summan hade vi andra också kunnat hjälpa dig bättre med att hitta komponenter, men lycka till iaf och hoppas allt löser sig!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Hedersmedlem

Båda dina kundvagnar har utmärkta delar om du vill lägga så pass mycket. Det enda jag skulle tänka på är att få 570 med förstärkt strömförsörjning (med samma antal faser som 580), Asus har det vad jag vet, Gigabyte vet jag inte hur det är med den modellen du länkat till.
570 är lite underdimensionerad i referensutförande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Entusiast

Är den "vita kvadraten" statisk? (Sitter på samma ställe oavsett om bilden "rör på sig"), samt enbart under belastning?
Om så är fallet, tyder det på problem med minnet på grafikkortet. Kolla upp om grafikortets kylningen på minneskretsarna är tillräcklig, och om möjligt förbättra kylningen på minneskretsarna.

Heltäckande kylanordning: (I regel på original-kylare)
Kan vara att kylanordningen på något sätt har rubbats och orsakat att minneskretsarna inte har ordenklig termisk kontakt med kylanordningen längre. För att åtgärda:
Montera bort kylningen efter konstens alla regler, rengör och ta bort gammal kylpasta från GPU och minneskretsar, ersätt med ny kylpasta och återapplicera.

"Öppen" kylanordning: (Med separat kylning för minneskretsarna)
Kontrollera att minneskretsarna alla har fullgod kylning och tillräckligt bra luftflöde. Ligger någon av minneskretsarna utanför luftflödet, komplettera med extra fläktar.

Det kan också bero på att någon eller några an minneskretsarna inte får tillräcklig spänning (Många grafikkort nuförtiden har urusla spänningsregulatorer)
Prova att höja spänningen en aning (0.1 - 0.3 volt extra) för minneskretsarna om möjligt.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Lade en beställning nu ikväll.

Ser den bra ut?

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=924057...

Grejerna ska in i mitt Antec P180mini tillsammans med hårdiskarna som finns i min signatur.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Lade en beställning nu ikväll.

Ser den bra ut?

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=924057...

Grejerna ska in i mitt Antec P180mini tillsammans med hårdiskarna som finns i min signatur.

Ser väl bra ut. Men det finns pengar att spara in om du tar billigare minnen. Om du måste ha med kylfläns så är dessa kanske bra? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618006 2x4Gb och 200kr billigare. Finns fler alternativ om du letar lite.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Ser väl bra ut. Men det finns pengar att spara in om du tar billigare minnen. Om du måste ha med kylfläns så är dessa kanske bra? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618006 2x4Gb och 200kr billigare. Finns fler alternativ om du letar lite.

Men för mig så ska de se bra ut oxå. Kommer va SJUKT noga med de estetiska när de byggs.

Ska även försöka fixa en Window mod på mitt Antec P180mini så allt de vackra går att se.

Ska bara hitta något bra sätt att göra de på för bästa resultat.

Gillar när man moddar så resultatet ser ut som om de va så chassit skulle se ut från fabrik om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]