För företag .pdf automtiskt kvitto samt auto hämtning av info nån som kan???

Permalänk
Medlem

För företag .pdf automtiskt kvitto samt auto hämtning av info nån som kan???

Hej!

Jag vill veta om man kan göra en pdf dokument där man skriver in kundens personnummer sen blir allting ifyllt med namn adress etc i dokumentet man skapad. Sen undertecknar man digital och klar, efter klar skickas automatisk en kopia till kund och mitt ex sparas på min tablet?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

Hej!

Jag vill veta om man kan göra en pdf dokument där man skriver in kundens personnummer sen blir allting ifyllt med namn adress etc i dokumentet man skapad. Sen undertecknar man digital och klar, efter klar skickas automatisk en kopia till kund och mitt ex sparas på min tablet?

Det går, sjukt enkelt också: Python + xldr
Där har du för läsa av excel dokument (vanligtvis det program folk använder för att mata in klient data)

Python + ReportLab
Där har du PDF generering i Python

Du kan göra detta på under 12 rader om du är grym, gl!

Ps: Du började prata om att maila ut ett kvitto, då måste du först och främst ha en server som har någon form av mailserver, sedan måste din ISP tillåta det, vilket jag antar inte är ett problem? Angående digital signatur så får du scanna in en signatur i förväg och lägga in den bilden på önskad position, allt står i ReportLab's dokumentation om hur du gör det.

Använda själv denna metoden för att skicka ut ~100 brev i veckan där en viss typ av dokument automatgenererades och skulle skickas iväg.