Permalänk
Medlem

Har inte lirat wurm sen innan det gick gold vilket var många år sedan. Men är smått sugen på att börja igen.

Permalänk
Medlem

Hänt mycket stora förändringar i Wurm Online på sistonde, några animationer har börjat implementeras t.ex.

Systemet för att slåss har totalt förändrats och ett nytt kungadöme har introducerats, Mol-Rehan. Vildservern har nu nära nog lika många spelare som hemservern och ett regelrätt krig är nog bara runt hörnet, så snart spelarna i det nya kungadömet har etablerat sig. Det faktum att den sista stora onda staden Libilian Outlawz konverterade till Mol-Rehan satte eld i baken på den gamla stormakten Jenn-Kellon och ett skifte i spelets maktbalans är troligen att vänta.

För Mol och Rehan! Tillsammans ska vi söndertrasa Jenn och Kellon till småbitar!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Synd att jag alltid blir trött på att lira det efter 1-2 veckor...

Permalänk
Sötast

Var inne och hjälpte en newbie igår
Är nog det absolut roligaste, att spela själv tröttnar jag oftast för fort på

Permalänk
Medlem

jag bygger den största pyramiden i wurms historia

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
jag bygger den största pyramiden i wurms historia

Till och med större än Whosvilles från förra kartan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Har tänkt att börja på wurm. Finns det fortfarande någon som spelar här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Till och med större än Whosvilles från förra kartan?

Jajemen, Whosville´s pyramid är "bara" 15x15

23x23 tiles med en colossus på toppen, blir nog klar denna veckan och upplagt på wurm forumet

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Sötast

Kan du inte posta en screenshot här?
Gärna hur lång tid allt tagit osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Kan du inte posta en screenshot här?
Gärna hur lång tid allt tagit osv.

Ska se om jag hittar biler ikväll, är på jobbet nu.

vi har väl grävt ungefär mellan 12.000 och 15.000 dirt

/Rob

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Nån som har ett bra tips för att få bort lagget?
Har trixat med inställningarna, men det känns som det hjälper föga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deodatus
Nån som har ett bra tips för att få bort lagget?
Har trixat med inställningarna, men det känns som det hjälper föga.

Jag hade lite lagg förut, men jag ändrade "texture departure size" till 512 istället för default "unlimited".

Sedan dess har både dålig fps och lagg försvunnit.

/Rob

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Jag hade lite lagg förut, men jag ändrade "texture departure size" till 512 istället för default "unlimited".

Sedan dess har både dålig fps och lagg försvunnit.

/Rob

Kalas! Ska testa detta, tack för tipset.

Permalänk
Sötast

Fin pyramid glöm inte sätta en skylt på toppen "This Pyramid was caused by mental disease"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Fin pyramid glöm inte sätta en skylt på toppen "This Pyramid was caused by mental disease"

Haha, bra idé, det ska bli en colossus däruppe, 700 lera kvar

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Har gått vilse, kan bara se ett berg med två toppar just nu. Vet någon av er hur man kan hitta tillbaka till Newtown? BTW cool pyramid :).

Permalänk
Medlem

Jäklar testade wurms häromdan igen, men datorn klarade inte av det längre:), har det blivit ännu mer krävande nu eller. För nåt år sen när jag spelade var det inga problem ju.

Permalänk
Medlem

Det är till och med mindre krävande (flyter bättre åtminstone) numera, efter version 2.4.0.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Sötast

/suicide kan du alltid använda om du inte hittar något annat sätt, en person i local kanske kan hjälpa dig om du hittar någon.

om du tar suicide så tappar du allt du bär på.

Permalänk
Medlem

Nu har det börjat rulla igång, med både verktygsskapandet och snart husbygget. Enda strulet jag har är med maten, gör casseroles men dom verkar inte mätta alls, plus att han vägrar käka dom om han inte är på svältgränsen.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deodatus
Nu har det börjat rulla igång, med både verktygsskapandet och snart husbygget. Enda strulet jag har är med maten, gör casseroles men dom verkar inte mätta alls, plus att han vägrar käka dom om han inte är på svältgränsen.

Hehehehe, när man har lägre skill så kan det väl jämföras som att du kokar spagetti i flytande tvål irl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hehehehe, när man har lägre skill så kan det väl jämföras som att du kokar spagetti i flytande tvål irl

Blåbär, hasselnötter och persilja är ju en kulinarisk upplevelse.

Permalänk
Medlem

Mitt laggar apa fortfarande, var det lika krävande för 2år sen?:)
Nu har man fastnat i ett jävla grotthål också...

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Mitt laggar apa fortfarande, var det lika krävande för 2år sen?:)
Nu har man fastnat i ett jävla grotthål också...

Förr så var det ovanligt att få över 20fps, men idag är det otroligt (mycket mer) optimerat. Att ha låg fps idag är mer ovanligt än vanligt, prova byta renderingsmetod?

Permalänk
Medlem

Har några funderingar, iom att jag bygger mitt hus.
Kommer saker och ting vittra sönder långsammare om jag förvarar dom i en tunna/kista i huset än om jag skulle förvara dom på mig själv?

Permalänk
Medlem

Än så länge så håller saker längre (oändligt, med vissa undantag) på dig själv än om du förvarar dom i naturen t.ex i en kista/tunna. Det kan komma att ändras dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Sötast

Långsammast (om alls) på dig själv, sedan kommer tunna, sedan inomhus och sist utomhus.

Permalänk
Medlem

Så om man har tex meals i en tunna inomhus blir det som att ha det i en tunna utomhus, förutom att tunnan vittrar sönder långsammare inomhus?

Permalänk
Medlem

Oh finns det fortfarande aktiva swecare som lirar alltså (Bortsett från dom jag redan vet om). Ingame namn vore lite roligt att veta så man får någon uppfattning om hur många vi är, även server, kungadöme och stad vore lite småroligt. Jag kan börja:

Daz, Wild server, Mol-Rehan, Whosville

Ni har kanske sett mig på wurms förra forum rp'andes en Libila4Life HotS spelare men nu när Mol-Rehan äntligen kom så gjorde jag det svåra valet att lämna HotS och istället gå med i det nya kungadömet. Mol-Rehan blev ju egentligen det nya HotS efter att LO konverterade så sån himla skillnad blev det ju inte xD Tyst i globalchat!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Sötast

Ja tyst i chatten passar småbarnen....

Mest pinsamma jag sett i ett MMO någonsin "Ingen ska prata i chatten"

Sen kommer ungefär 7st "eliter" som bor hemma hos mamma 13år som skriker något liknande "FUJCKING NOOB SHUT UP IN THE CHAT ITS NOT FOR TALKING!!!!"

Hahahahahahhaah xD småbarn