Permalänk
Medlem

Måla chassi mot betalning?

Jag är intresserad av att skaffa ett Node 202 chassi och måla det vitt:

Tyvärr har jag egentligen inte tid, plats eller kunskap för att kunna göra det snyggt.

Finns det något företag som målar chassidelar mot betalning? Kan tänka mig att betala 600kr + frakt för ett jobb likt videon.
Är det värt att slänga upp en annons i Marknad?

Permalänk
Medlem

Det är nog enklare att höra av dig till valfri lackerare. Oavsett om de sysslar med billackering eller köksluckor så kan de nog spraymåla en liten plåtlåda för en femhundring. En annons i marknaden är så klart annars ett alternativ, det är möjligt att det finns någon i din närhet som kan göra ett billigt och bra jobb. I värsta fall får du inga svar men då har du åtminstone skänkt ett par kronor till Sweclockers fortsatta drift.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

600 kr? Du får nog vara glad om någon professionell gör det för 600 kr per timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

600 kr? Du får nog vara glad om någon professionell gör det för 600 kr per timme.

Tar det så mycket längre än en timma då?

Jag utgick från liknande tjänster som finns i UK (£60): http://chilledpc.co.uk/shop/index.php?route=product/product&p...

Permalänk
Medlem

@satoshi:
När jag fick panelerna till mitt chassi pulverlackade vita så tog den firman ca 850:- exkl. moms som minimidebitering vilket mitt jobb var. Mycket nöjd med resultatet! Räkna med denna summa när du vill få detta jobb gjort sen är det bara att maila till närmaste lackfirma.
Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av satoshi:

Tar det så mycket längre än en timma då?

Jag utgick från liknande tjänster som finns i UK (£60): http://chilledpc.co.uk/shop/index.php?route=product/product&p...

Osäker men de behöver ju ta emot paketet, maskera, lacka, torka, packa och skicka igen.

Permalänk
Medlem

Är det i Stockholm så kan jag hjälpa dig med det för en 5 hunka. Kan även erbjuda mer grafisk design om så önskas. Har jobbat på lackfirma för några år sedan samt målat graffiti i 18 år. Gjort beställningsjobb, hållt i kurser och även gjort grafik på Playstations och pc. Hör gärna av dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Medlem

@Ink7: Enligt TS profil så finns han i Tokyo.

Måste även skriva att det är ett fint erbjudande av dig!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]