Permalänk
Medlem

F1 2017

Jaha då har jag precis avslutat det första karriärs racet på 2017 säsongen, visst det är likt 2016 men grafiken har absolut uppgraderats en del och jag tycker det ser riktigt bra ut. Jag gillar speciellt utmaningarna som kommer mellan loppen där man kör de historiska F1 bilarna. Jag hade lite bekymmer med att spelet stängde av sig då jag fick "D3D device removed" (typ kommer inte ihåg exakt vad det stod) men efter en omstart av datorn kunde jag genomföra hela loppet utan häng. Förhoppningsvis något som patchas bort.

Någon annan här som spelar det? Vad tycker ni?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skaffade spelet idag, inte spelat dom tidigare spelen men tycker de verkar sjukt bra.
Installerade spelet började spela och plötsligt hade 7 timmar gott, haha.
Följer F1 en del och tycker det är kul hur dom fått med så mycket från verkligheten.
Gillar också att man bara kan trycka play och spela utan så mycket erfarenhet alls av racingspel och ändå ha en chans, samt att man kan göra spelet extremt svårt med hur mycket småinställningar som helst om man vill det, funkar för alla helt enkelt!

Har inte upplevt några problem med spelet.

Permalänk
Medlem

Nej jag har nu kunnat spela igenom utan bekymmer och att spelet hänger sig Skönt, jag var lite orolig att det skulle vara samma sak som i 2016 versionen för där kraschade det hela tiden.

Gillar detta spelet ännu mer nu, regn regn regn hahaha, precis som i verkligheten. Samt efter 3 race håller min växellåda på att rasa ihop, beslut beslut beslut. Tar man straffet och byter ut den innan man får eller kör jag vidare 3 lopp till och hoppas på det bästa

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

haha ja, min bil rasar alldeles för fort, vet inte hur man ska göra för att undvika, inte riktigt listat ut allt sånt än. Begränsa körningen på träning kanske?

EDIT,
Har nu fått reda på att det är nåt bugg som gör att delarna slits fortare än vanligt om man kör 25% distans race. Så tråkigt då jag snart gjort av med alla de första 4 på bara 9 race.

Permalänk
Medlem

@wikn3r:
Det fanns idag senast när jag loggade in på Steam en uppdatering till f1 2017 som rörde just detta.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Hur verkar spelet?funderar på att köpa detta,har de övriga spelen i serien,2014 är min favorit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@wikn3r:
Det fanns idag senast när jag loggade in på Steam en uppdatering till f1 2017 som rörde just detta.

Inte spelat karriärläge på länge men såg också att dom fixat de nu, super!
Synd bara att man redan haft sönder så mycket och kanske bör börja om på en ny karriär.

Skrivet av kjellbrel:

Hur verkar spelet?funderar på att köpa detta,har de övriga spelen i serien,2014 är min favorit.

Jag har inte spelat de tidigare spelet men från vad jag har hört ska 2016 varit de bästa innan och folk verkar tycka 2017 är bättre, inte hört eller sett någon som tyckt de va sämre iallafall.
Utan att kunna jämföra mot tidigare spel tycker jag att spelet är fenomenalt, karriärläget är kul hur dom gjort så man själv uppgraderar bilen och kan fixa med inställningar, även att man har olika förväntningar på sig hos dom olika teamen med tanke på bilarna som är olika bra, vilket speglar hur det faktiskt ser ut i verkligheten. Multiplayer är kul, men, man får ofta göra ett x antal starter innan man kommer iväg första varvet utan att bli ner prayad. Gå in och spela dom andra ''gamemodsen'' time attack, championchips m.m. är också kul att varva med och spela för att lära sig banorna.

Hör gärna av er om ni är sugna på att spela, är inte jättebra men de går framåt

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med förgående talare och håller med att detta spelet är super. Har man spelat dom andra spelen så känner man igen sig men varför ändra något som redan är superbra? Känslan när man rattar spelet i en lång svepande kurva uppemot hisnande hastigheter är svårslagen, jag rekommenderar dock att köra detta spel med ratt då det blir mer kontrollerbart och du kan göra små fina utslag (funkar såklart med gamepad men men).

Dom har lagt till lite challenges som dyker upp lite då och då mellan loppen i karriärsläget dom man kör med olika F1 bilar från olika tidsepoker = superkul

Jag funderade på att starta om karriären pga som du också sa att man har redan kört sönder så mycket men jag kommer fortsätta denna nu och se vad som händer, får köra lite mer försiktigt helt enkelt. Det går ju faktiskt att köra fort fast väldigt försiktigt också

Edit:
Jag glömde en sak, om du råkar äga en Tobii eyetracker 4C likt jag gör så stöds detta spel fullt ut för denna vilket jag inte förväntade mig att de skulle bygga in support för.

Så kort och gott, köp detta spel! Det är tokfett

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vilka bilar finns det? Läst lite om att det ska finnas äldre bilar med också nämligen.
Finns det några ifrån V10 eran?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

@Flutters:
Jag kan inte den exakta listan just nu men jag vet iallafall att de skrikande V12 (Du menar V12 väll?) bilarna finns för de har jag redan kört, sen finns det äldre tillbaka till tiden där det började också

Edit: Googlade listan
Full F1 2017 classic car list

1988 McLaren MP4/4
1991 McLaren MP4/6
1992 Williams FW14B
1995 Ferrari 412 T2
1996 Williams FW18
1998 McLaren MP4-13
2002 Ferrari F2002
2004 Ferrari F2004
2006 Renault R26
2007 Ferrari F2007
2008 McLaren MP4-23
2010 Red Bull RB6

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Flutters:
Jag kan inte den exakta listan just nu men jag vet iallafall att de skrikande V10 bilarna finns för de har jag redan kört, sen finns det äldre tillbaka till tiden där det började också

Lysande! Tack för svar! Får nog bli ett köp till helgen då

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Om man följer F1 eller nån annan racingserie så är det helt klart en stor fördel att ha kört banorna i nån simulator. Man får en helt annan upplevelse av att se loppen live då man ju själv har kört i exakt samma kurvor o.dyl. Ger en större upplevelse för TV-sändningen helt enkelt.

Rätt länge sen jag körde nån racingsim nu så jag får nog ta mig en titt på denne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Om man följer F1 eller nån annan racingserie så är det helt klart en stor fördel att ha kört banorna i nån simulator. Man får en helt annan upplevelse av att se loppen live då man ju själv har kört i exakt samma kurvor o.dyl. Ger en större upplevelse för TV-sändningen helt enkelt.

Rätt länge sen jag körde nån racingsim nu så jag får nog ta mig en titt på denne.

Ja eller hur, man kan sitta och kolla på loppet och tänka att nu kommer det en viktig kurva som brukar ställa till det för mig på denna bana hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Någon här som provat Motorsport Manager? Har just nu ingen ratt så att köra bilsimulator känns inte rätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Du har ju en gaming-rigg. Klart du ska ha en ratt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barsk66:

@Stefflo: Du har ju en gaming-rigg. Klart du ska ha en ratt!

Jag har haft ratt. en G27 med stand till men sålde detta då det mest stod och samlade dam och tog väldigt mycket plats. Nu börjar man bli lite sugen igen men tycker att priset är lite väl högt för en G920 som jag tittar på. Även på beg. marknaden så är det nästan högre än i butikerna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10