Apple lanserar Iphone X, Iphone 8 och Iphone 8 Plus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Vi vet bäst vi gjort det i 10 år och det funkar så jävla bra.

Dom har ingen kunskap jag går igenom telefoner med alla och alla funktioner det är knappt 1-2 pers som kan decent.

Nä jag jobbar inte med det.
Vi ger kunden exakt det dom vill ha i behov analys och produkter.
Dom vet inte ens själva va dom vill ha, kallas ge dom en behovs analys och köpa produkter där efter.

Val är aldrig bra för folk vet inte va dom vill ha.
Vadå en android telefon, det kommer aldrig funka haha.
Och support vis är Apple 100x bättre med avtal + service tider.

Det finns Android versioner som förenklar UI avsevärt! T.ex Honor 7 som till och med min morsa klarar av att använda! Kostar 1/3 av en iPhone, på 220 anställda blir det 1,3 miljoner extra! Du bygger en ganska fin server för 1,3 miljoner kronor!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Nej men 1080p, sen när är allt över 720p 4k? Jag kritiserar en restriktion som jag anser man inte behöver förvänta sig år 2017 för den här prisklassen. Är absolut inget fel med 720p på mobilskärmar, men för mig personligen, ser jag det som ett stort jävla "nej" när de börjar röra sig om mobiler i 5000+ prisklassen.

edit: vad menar du ens med dina sista två meningar? Korrigera de gärna till något läsbart på svenska.

Det är ju för att skärmration ska vara samma på alla enheter de har ute. till skillnad mot android där det finns massor av olika upplösningar och formfaktorer på skärmarna, svårare att få alla appar att skala och se bra ut i alla upplösningar.
DPI är ändå så hög att du inte ser pixlarna. Låter mer som ett problem i ditt huvud än ett faktiskt problem.
Lixom önsketänkande, önskar att det var 720p men du skulle ändå inte klara av att se det om du inte visste det.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Just det här resonemanget kommer från typiska fanboys. Tror du inte att en del Apple-användare gör exakt samma sak? Båda "sidorna" utlöser samma reaktioner när något nytt släpps från vare sig det är Android eller Apple.
Eller nej, Android-användare kanske är oroliga, aggressiva personer medan alla Apple-användare är ödmjuka och full av förståelse. Det är lätt att generalisera grupper.

Fast nä, titta igenom alla nya iphone-trådar vs android-trådar.

Enda som finns att beskåda är att en cancersvulst av android-användare tågar in och ska berätta hur dålig en produkt de aldrig skulle köpa är.

har blivit mindre och mindre med åren dock, vilket är en positiv utveckling om att folk klarar av att växa upp.

Håller dock med om att det kanske var så för... 15 år sedan? då var det mycket "APPLE ÄR BÄST!" när de var en väldigt liten skara användare.
Tror att många android-användare har sett det då och inbillat sig att det fortfarande är så idag.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Esseboy:

Det finns Android versioner som förenklar UI avsevärt! T.ex Honor 7 som till och med min morsa klarar av att använda! Kostar 1/3 av en iPhone, på 220 anställda blir det 1,3 miljoner extra! Du bygger en ganska fin server för 1,3 miljoner kronor!

Priset är inte en fråga, och användar upplevese som andra prata om innan går inte mäta innan folk testat.

Och man kan inte låta folk välja då får jag svar efter 3 veckor vilken telefon dom vill ha = det är inte deras fokus skall vara.

Samma man får inte bestämma vilken dator eller laptop man skall ha.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mithras:

Behovet är inte densamma som användarupplevelsen.

Du kan göra världens bästa behovsanalys, tar du inte fram något som matchar i upplevelsen så är det kört.

Nu är det kanske lite onödigt att diskutera detta när det "bara" handlar om jobbtelefoner, självklart förstår vem som helst intresset av att låta samtliga arbetare köra på samma telefoner.

Det blir dock väldigt knasigt att hävda "användarupplevelsen är viktigast" och i samma andetag säga "Tacka Gud att jag får bestämma vad andra ska ha för mobil".

"användarupplevelsen är viktigast"
Den får du inte förens 2-4 månader av anvädning av en telefon.
Tycker dom den är dålig ta reda på varför, sen är det handhavade fel så är det support.
Sen tycker dom den still är skit då har man ett case på kanske byte av produkt.

Jag häjlpt nog 20-30 pers irl bestämma telefon allt från 700kr android till 11k telefon.

Allt är behov, användarupplevese kommer senare.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

iphone X ser ju trevlig ut synd bara att priset är åt helvete galet, som vanligt mjölkar dom fanboys på pengar smart antar jag men tråkigt för oss andra som vill ha en bra telefon till ett bra pris inte en modern telefon till priset av en bil.

Absolut om året var 2010.. välkommen till 2015+, nu har androidlurarna kommit ikapp prismässigt

Prisjakt: Samsung Note 8 64GB 10k

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Sitter själv och småskrattar när jag läser alla desperata inlägg från Apple fanboys som försöker övertala sig själva att Apple är så pass mycket bättre att de på något sätt skulle vara värda 8-13 000 kr

Känner inte igen något av det du säger överhuvudtaget, och rullar själv på både en S7 Edge (privat) och en iphone 6S (jobb). Tvärtom har jag haft mer problem med ajfånen än med samsungen, men eftersom jag vet bättre så tänker jag inte låta mina personliga upplevelser på något sätt påverka min åsikt om vilken som är bättre, istället kollar jag (som vilken vettig människa som helst) på 1) specifikationspappret 2) priset 3) Prestandatester 4) Felstatistiken.

Och där vinner Android-telefoner varje dag när man sammanfattar (OnePlus5 för närvarande)

Tog du det personligt när du kände att swetox trampade dig på tårna?

inte en enda person i den här tråden som sagt att iphone är bättre. förutom andorid användare som säger att iphone användare säger det. börjar bli lite gnatigt.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JZ0NiC:

Tog du det personligt när du kände att swetox trampade dig på tårna?

Nej verkligen inte, vilka tår skulle han ha trampat på? Kör som sagt själv både en S7 Edge och en iPhone 6S. Rekommenderar båda två, beroende på vem som frågar. Apple-fanboysim är lika irriterande som Androidanerna. Det som kan störa mig är arrogansen från den ena sidan för att försöka förlöjliga den andra

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av JZ0NiC:

Det är ju för att skärmration ska vara samma på alla enheter de har ute. till skillnad mot android där det finns massor av olika upplösningar och formfaktorer på skärmarna, svårare att få alla appar att skala och se bra ut i alla upplösningar.
DPI är ändå så hög att du inte ser pixlarna. Låter mer som ett problem i ditt huvud än ett faktiskt problem.
Lixom önsketänkande, önskar att det var 720p men du skulle ändå inte klara av att se det om du inte visste det.

Skärmration? Lägg av, 16:9 har varit standard sjukt länge, finns ingen anledning till att Apple inte bara tar de. Och hur är de bra att Apple inte följer en standard? De flesta Android telefoner är 720p eller 1080p, det är inte svårt att få appar att skala över upplösningar om ration är densamma, dessutom tror jag snarare att problemet ligger i ditt huvud om du faktiskt inte ser skillnad på upplösningar.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Priset är inte en fråga, och användar upplevese som andra prata om innan går inte mäta innan folk testat.

Och man kan inte låta folk välja då får jag svar efter 3 veckor vilken telefon dom vill ha = det är inte deras fokus skall vara.

Samma man får inte bestämma vilken dator eller laptop man skall ha.

Varför skulle de behöva välja?

Om priset inte är väsentligt tvivlar jag på att du arbetar hos ett företag lol.

Finns många olika android UI, men du verkar vara för lat för att testa! Enklast för dig är ju att slänga pengarna på Apple.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Varför sitter kameran vertikalt?

Förhoppningsvis för att minimera plågan med vertikalt video.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fortfarande funderar över tillgång? Låt höra er erfarenhet! Jag har ju inte orkat vara så påläst senaste åren eftersom luren bara har levererats av arbetsgivaren, har inte varit så mycket att göra. Den kommer när den kommer.

Dilemmat jag sitter i är att jag behöver en ny lur _asap_. Bara att vänta till slutet av oktober för beställning och typ 3:e november för leverans är drygt. Får man sen nått skevt besked om att det är månader av väntan på leverans kommer det bara kännas surt att inte ha köpt 8:an vid release.

Så vad tror vi om tillgång på X? Är det ett rimligt antagande att X kommer vara betydligt mer begränsad i tillgång än 8:an?
Jag menar 8:an ser ju mer eller mindre ut som 7:an. Touch id etc, samma formfaktor på skärm etc? Den lär ju alltså bara rulla genom samma produktionslinor som redan finns, och inte vara beroende av komponenter som OLED-skärm och "dot projector" osv..

Man såg ju hur det gick med Apple Pencil (den väntade jag 3 månader på) och dom trådlösa hörlurarna, som även dom blev försenade i månader...

Hur ligger andrahandsmarknaden i verkligheten på current-gen iPhones? Hur mkt deg torskar man på att köpa en 8:a och sälja om säg 2-4 månader? 2k? 3k?

Faan så jävla trött på Apple ibland. Ser till att faila LTE med svenska operatörer och nu så lowballar dom sig själva med att öht släppa 8:an när dom har X i portföljen. I min mening skulle dom gått ALL-IN på X.

Edit: Horribel flood av gamla iphones på blocket, kanske skambudar hem nått där sålänge istället

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Esseboy:

Varför skulle de behöva välja?

Om priset inte är väsentligt tvivlar jag på att du arbetar hos ett företag lol.

Finns många olika android UI, men du verkar vara för lat för att testa! Enklast för dig är ju att slänga pengarna på Apple.

Ja du får välja på antingen Android eller IOS när personen i fråga inte ens vet va den vill tar det tid = jag får jobba i onödan extra mycket och alla andra på IT, slutar alltid i pannkaka.

Priset är inte med på ekvationen inte på våra workstation eller laptops heller.

Antar jag inte jobbar på våran IT då, alla företag är olika. Vi jobbar bara med behovs analys inte, specs på papper / pengar.

Pengar är sista saken man kollar på.
Jobbat med detta i 8 år och sommar jobbat + extra jobbat med IT sedan 13års ålder.

Lat för att testa android telefoner? jag nog testat 20-30 olika ungefär så där har du inget hämta tyvärr, har utvärderat telefonsidan så det står härliga till, kör själv S8+ som företags tele så.
Och nej vi valde Apple för det funkar bäst i miljön punkt slut.
Sen har vi undantag självklart men det är inte fokus.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Skärmration? Lägg av, 16:9 har varit standard sjukt länge, finns ingen anledning till att Apple inte bara tar de. Och hur är de bra att Apple inte följer en standard? De flesta Android telefoner är 720p eller 1080p, det är inte svårt att få appar att skala över upplösningar om ration är densamma, dessutom tror jag snarare att problemet ligger i ditt huvud om du faktiskt inte ser skillnad på upplösningar.

Så alla android kör 720/1080? okeeej, måste vart nå knas med alla mina androidlurar då x)

Det jag menar med skärmratio:

"Designing and coding layouts that work well across all these screens is hugely challenging. Across the dozen or so iPod-touch, iPhones and iPad varieties there are just 4 different physical screen sizes - partly due to Apple's tendency to double pixel density while quadrupling resolution (e.g. iPad 2 -> iPad 3) maintaining the same physical screen size. The graphic below shows iOS screen size fragmentation, allowing for an easy comparison with Android."
https://opensignal.com/reports/2014/android-fragmentation/

Men snälla, klart du inte kan avgöra om vad det är för upplösning på en skärm genom att bara titta på den om den har för hög ppi för att du ska se individuella pixlar om du inte har någon referens att jämföra med.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Det finns Android versioner som förenklar UI avsevärt! T.ex Honor 7 som till och med min morsa klarar av att använda! Kostar 1/3 av en iPhone, på 220 anställda blir det 1,3 miljoner extra! Du bygger en ganska fin server för 1,3 miljoner kronor!

tror du missar poängen, användarna kan redan iphone. det funkar och ser likadant ut hela tiden. bara kosmetik ändras.
Man måste köra samma system till alla så man inte sitter med 75 olika telefoner med 75 olika problem och alla klagar på att de inte kan arbeta pga vad det nu må vara, sånt kostar mer än 1,3 miljoner. 95% av användarna är lika kunniga som din mormor.
Visst linux är gratis, men om användarna inte tycker om förändring och redan kan windows så kommer du inte spara några pengar på det oavsett hur många miljoner billigare det blir med linux.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Avstängd

Ansiktsigenkänningen är intressant, skulle inte bli förvånad om allas ansikte kommer bli sparade i någon NSA-databas tillsammans med ditt namn. Nej tack.

Permalänk
Skrivet av JZ0NiC:

Så alla android kör 720/1080? okeeej, måste vart nå knas med alla mina androidlurar då x)

Det jag menar med skärmratio:

"Designing and coding layouts that work well across all these screens is hugely challenging. Across the dozen or so iPod-touch, iPhones and iPad varieties there are just 4 different physical screen sizes - partly due to Apple's tendency to double pixel density while quadrupling resolution (e.g. iPad 2 -> iPad 3) maintaining the same physical screen size. The graphic below shows iOS screen size fragmentation, allowing for an easy comparison with Android."
https://opensignal.com/reports/2014/android-fragmentation/

https://pbs.twimg.com/media/BbpJtV3CUAACawd.jpg

Men snälla, klart du inte kan avgöra om vad det är för upplösning på en skärm genom att bara titta på den om den har för hög ppi för att du ska se individuella pixlar om du inte har någon referens att jämföra med.

Okej, även om jag köper ditt argument, så ser jag inte varför jag skulle bry mig ett dugg om skärmration? Varför skulle jag betala en premium för att göra apputvecklande enklare? Jag anväder ändå bara Twitter, youtube och facebook, resten av alla Apputvecklare kan försvinna för min skull. De är inte ett argument som berör mig, snarare att skärmupplösning är snäva 720p, de är skrattretande. Min kvalité när jag väljer att titta på ett klipp eller film är viktigare för mig, än att någon obskyr app inte har support för ration. De är deras problem om de inte vill ha en som kund.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Iphone.... suckkk

@Bloodstainer: Okej min android skit kör iaf 1440 x 2960 pixels (~529 ppi pixel density) = MKT bättre skärm...
Den har också ansiktsigenkänning, iris scanner och fingeravtrycksläsare, samsung pay med nfc, skärmen är av storlek 6.2Tum.
Finns inte en chans att jag kommer byta den mot nåt apple har att erbjuda på flera år, kanske köper en Note 8 dock.... Vet ej.

Billigare än iphone X är den också..

OM du inte kan räkna ut vilken lur ja talar om så är de en Samsung galaxy S8+.. Har även en S7 edge som ja även den väljer före iphone X fast s7an är över ett år gammal..

Sen var ju skärmen på iphonen rent av pinsamt dåligt designad, mena WTF ska de vara en stor flik med kamera, mic ???, högtalare osv osv MITT i skärmen... Herregud.

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av b00nde:

@Bloodstainer: Okej min android skit kör iaf 1440 x 2960 pixels (~529 ppi pixel density) = MKT bättre skärm...
Den har också ansiktsigenkänning, iris scanner och fingeravtrycksläsare, samsung pay med nfc, skärmen är av storlek 6.2Tum.
Finns inte en chans att jag kommer byta den mot nåt apple har att erbjuda på flera år, kanske köper en Note 8 dock.... Vet ej.

Billigare än iphone X är den också..

OM du inte kan räkna ut vilken lur ja talar om så är de en Samsung galaxy S8+.. Har även en S7 edge som ja även den väljer före iphone X fast s7an är över ett år gammal..

Sen var ju skärmen på iphonen rent av pinsamt dåligt designad, mena WTF ska de vara en stor flik med kamera, mic ???, högtalare osv osv MITT i skärmen... Herregud.

Skriver du i kommentarerna om en iPhone nyhet för att du försöker övertyga dig själv eller andra?
Finner det så intressant dessa Samsung fanboys som verkar så osäkra att de söker bekräftelse i iPhone trådar på löpande band
Uppfattat, den här telefonen är inget för dig. Eller är den det? Vad gör du här?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av S_Z:

Japp, ser fram emot lite säkra GB 4 resultat. I och med att den har 4 mindre kärnor som nu kan köras tillsammans med de två större så verkar inte det GB resultatet som cirkulerat idag vara helt omöjligt. Ca 4000 single score och 10000 multi. Helt galet om det stämmer, plus dedikerad AI-krets. De är så långt före konkurrenterna här.

Huawei presenterade Kirin 970 med separat AI-del på IFA för några veckor sedan och det kommer snart telefoner med detta, så i det avseendet är Apple knappast före.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

dessutom tror jag snarare att problemet ligger i ditt huvud om du faktiskt inte ser skillnad på upplösningar.

Bara för att det syns en viss skillnad betyder det inte att det är en bra avvägning. Saker att ta hänsyn till är hur mycket batteri och beräkningskraft det tar för att driva skärmen, kvalité på olika paneler, hur utvecklingsmiljön påverkas osv. Väg det sedan mot eventuella vinster. I den kalkylen bör man även beakta att iPhone 7 har en av de bästa skärmarna på marknaden, och spöar samtliga beträffande färgåtergivning. Den som förstår sig på skärmar kan inte bli annat än imponerad över hur Apple lyckats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Ansiktsigenkänningen är intressant, skulle inte bli förvånad om allas ansikte kommer bli sparade i någon NSA-databas tillsammans med ditt namn. Nej tack.

På med foliehatten och använd inte det då.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Huawei presenterade Kirin 970 med separat AI-del på IFA för några veckor sedan och det kommer snart telefoner med detta, så i det avseendet är Apple knappast före.

Telefoner med A11X går att förboka redan på fredag. Om Huawei inte gör radikala förbättringar från föregångarna kommer A11X cykla åttor runt den. Så jo, Apple är faktiskt före - med god marginal.

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat tänka mig att köpa en ifall Svensk moms hade räckt i Sverige. Men 15% påslag utöver växlingskurs och moms gör att den kostar mer än jag är villig att betala. $999 x 8 x 1,25 = ~9990kr. De extra 1500kr i form av bestraffning för Svenskar tar ett redan blodigt pris till för höga nivåer.

Tankar kring iPhone X.
+På tiden med mindre bezels och ett modernt format.
+Förmodligen bra skärm osv som vanligt.
-PRISET som sagt. Särskilt för oss bestraffade för att bo i Sverige.
-Face ID och ingen FPS
-LIGHTNING. Seriöst inte ett ord om detta någonstans. Apple bygger in USB-C i sina datorer, men skall ändå fortsätta med Lightning. Ska de ha kablar med USB-C i ena änden och Lightning i andra framledes?

Angående "iPhone 8" så kändes det mest pinsamt att de lanserade både vad som egentligen är iPhone 7s/7s+ och nya generationen med 1 minuts mellanrum. De lanserade telefonerna ingen vill ha och telefonen många vill ha men få har råd med

Permalänk
Medlem

Priset är ett plus och FaceID ett minus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Priset är ett plus och FaceID ett minus?

Haha sådär går det när man sitter på jobbet med 2 minuter över
Jag har ingen vilja eller behov av FaceID, tror jag iaf. Kanske är superbra också. Men föredrar FPS.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ZyntaX:

Jag hade kunnat tänka mig att köpa en ifall Svensk moms hade räckt i Sverige. Men 15% påslag utöver växlingskurs och moms gör att den kostar mer än jag är villig att betala. $999 x 8 x 1,25 = ~9990kr. De extra 1500kr i form av bestraffning för Svenskar tar ett redan blodigt pris till för höga nivåer.

Tankar kring iPhone X.
+På tiden med mindre bezels och ett modernt format.
+Förmodligen bra skärm osv som vanligt.
-PRISET som sagt. Särskilt för oss bestraffade för att bo i Sverige.
-Face ID och ingen FPS
-LIGHTNING. Seriöst inte ett ord om detta någonstans. Apple bygger in USB-C i sina datorer, men skall ändå fortsätta med Lightning. Ska de ha kablar med USB-C i ena änden och Lightning i andra framledes?

Angående "iPhone 8" så kändes det mest pinsamt att de lanserade både vad som egentligen är iPhone 7s/7s+ och nya generationen med 1 minuts mellanrum. De lanserade telefonerna ingen vill ha och telefonen många vill ha men få har råd med

Lightning. Ska de ha kablar med USB-C i ena änden och Lightning i andra framledes? "

finns redan.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Lightning. Ska de ha kablar med USB-C i ena änden och Lightning i andra framledes? finns redan.

Totalt vansinne. Fortsättningsvis kanske man skulle skrivit då.
Tidigare så var det 100% sannolikhet att vända en vanlig USB åt fel håll när man pluggar i den. Nu blir det 100% att man tar fel på USB-C och Lightning då

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leyer:

På med foliehatten och använd inte det då.

Du som är verklighetsfrånvänd. Edward Snowden avslöjade hur hänsynslösa NSA är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Haha sådär går det när man sitter på jobbet med 2 minuter över
Jag har ingen vilja eller behov av FaceID, tror jag iaf. Kanske är superbra också. Men föredrar FPS.

Jag kan inte se fördelen med fingeravtrycksläsare. FaceID är ju smidigare, snabbare och säkrare (jag litar på att Apple levererar vad de lovat), samtidigt som det frigör yta där knappen annars suttit.