PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

jag märkte av lagget flera gånger - kör win 7.
Är ganska säker på att det är spelet som buggar och inte OS

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Någon fler som märkte fryslagg på typ 2 sekunder under gårdagaskvällen?
Alla vi fyra som satt och lirade igår kände av dom minst en gång per match.

Japp. Märkte av det och det var inte alltid det var så välkommet, när man var mitt uppe i en firefight t.ex. :@

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Looten är väldigt mycket random. Ifall man har tur så hittar man ett fullsmockat hus.
Sen när man trycker tab och drar in all loot som är i närheten går det betydligt fortare än att gå fram, titta på looten och trycka F.

Bilar finns lite överallt efter större vägarna och har högre spawnchans i garage. Man lär sig ganska fort vart det finns bilar

Jag själv kör 100% FPP. Tycker det är roligare. Annars står folk bara bakom hörn och tittar. Nu blir det lite mer att man måste peaka runt hörnen och båda har chans att se varandra.

Edit: Vet inte om detta är senaste kartan men det finns flera kartor om man söker på typ "PUBG loot map" på google.
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/6it7zs/shat...

Ok, stämde att det är mer bilar vid stora vägar
Jäkla vad dåligt det kan gå ibland, är lite för rastlös ibland istället för taktiskt... typ som ibland när man spelar nätpoker, har för bråttom helt enkelt...
Kom en uppdatering för testservrar nu såg jag, undras vad det medför...

Permalänk
Medlem

Som det stod på förra sidan här i tråden så finns det förklarat vad nya patchen är i denna videon:

https://www.youtube.com/watch?v=EameLev-Khs

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Man kan ju undra vad vissa du sköt på sysslade med, haha... Men snyggt lirat! Hojta om du någon gång vill dra en duo.

Haha ja verkligen. Roligaste var ändå vid 1:00 (8e killen). Hade fångat 3 pers i byggnaden som jag harassade i säkert 5 minuter. Sprang fram och tillbaka och sköt i båda öppningarna så de trodde nog att det var flera motståndare.

Skrivet av Omniscient:

Jäklar vilken rolig utmaning! Det här måste testas, tack för att du postade!

Gillar man skadeglädje så kan det vara rätt så kul. Man vet ju själv när man kör squad hur trött man blir när någon blir dödad early game. Om jag kör detta brukar jag oftast välja det mest crowdade stället, döda lite och sen sticka vidare mot cirkeln i god tid

Om någon vill spela finns jag på:
http://steamcommunity.com/id/birdie133

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk

Jag får väldigt ostabilt flyt i spelet. Är det så för er alla? finns det något tweak?

Jag har provat alla möjliga inställningar men spelet framedroppar lite titt som tätt oavsett.

Utan V-sync så ligger jag mellan 30-120fps i 1080p på low settings... I 4K ungefär samma.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Cypress_86:

Jag får väldigt ostabilt flyt i spelet. Är det så för er alla? finns det något tweak?

Jag har provat alla möjliga inställningar men spelet framedroppar lite titt som tätt oavsett.

Utan V-sync så ligger jag mellan 30-120fps i 1080p på low settings... I 4K ungefär samma.

Vad är har du för temps? Har i stort sett samma "problem", kör allt på low förutom View som är Ultra. Spelar dock knappt någon roll vad jag kör för settings, stuttrar lika mycket.

Permalänk

@MyScnd: Jag har inte hög temp iallafall (jag får återkomma med exakt). Både processor och grafikkortet är kalla som den klaraste vinternatten...

Men the Witcher 3 i 4K Ultra flyter som helvete så det är definitivt något unikt för PUBG.
Går det att Tweaka på något sätt montro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

@MyScnd: Jag har inte hög temp iallafall (jag får återkomma med exakt). Både processor och grafikkortet är kalla som den klaraste vinternatten...

Men the Witcher 3 i 4K Ultra flyter som helvete så det är definitivt något unikt för PUBG.
Går det att Tweaka på något sätt montro?

Små tweaks kan man ju alltid försöka med, men jag tror tyvärr inte att du kommer att komma så långt med det förrän de har börjat att optimera spelet ännu mer.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Lagget är en bra indikation i början av en runda att andra spelare är i närheten.

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk

@Crazy: Jag tror du har rätt. Tur att spelet är kul ändå!

Permalänk
Avstängd

För de som missat det så är patchnotesen ute sedan i går. En del bra ändringar och lite nytt.

Några highlights:

• Added Foggy weather
• Added a new town, East of Stalber
• Added a new weapon, the Mini-14
• Added new Option to change Cross-hair color
• Adjusted the balance of several weapons
• You may no longer set different features on a single key bind in the Options
• Revised the BP methodology to prevent BP farming and idle users from gaining BP
• Added FPP Leaderboard for all regions with FPP
• Client Optimizations

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

För de som missat det så är patchnotesen ute sedan i går. En del bra ändringar och lite nytt.

Några highlights:

• Added Foggy weather
• Added a new town, East of Stalber
• Added a new weapon, the Mini-14
• Added new Option to change Cross-hair color
• Adjusted the balance of several weapons
• You may no longer set different features on a single key bind in the Options
• Revised the BP methodology to prevent BP farming and idle users from gaining BP
• Added FPP Leaderboard for all regions with FPP
• Client Optimizations

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1...

Var de tvungna att lägga till vindljud till dimman för att ytterligare skrämma slag på oss?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är lite märkligt att det är så populärt? För det är ju hemskt när det kommer till att röra sig i spelet. Det är som att löpa runt i lervälling med svår funktionsnedsättning av finmotorik. För att få ut hyfsad fps måste jag spela low/medium så allt ser ju ut som slaktavfall typ.
Vet att det är early access, tycker bara det är underligt att det är så populärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Är det bara jag som tycker det är lite märkligt att det är så populärt? För det är ju hemskt när det kommer till att röra sig i spelet. Det är som att löpa runt i lervälling med svår funktionsnedsättning av finmotorik. För att få ut hyfsad fps måste jag spela low/medium så allt ser ju ut som slaktavfall typ.
Vet att det är early access, tycker bara det är underligt att det är så populärt.

Håller med. Hur många gånger har man försökt hoppa över en liten sten eller mur och det tar fanimig typ 5 hopp ibland haha. Måste se ur dumt ut. FPS allt ifrån 30-120. Stabilt.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Är det bara jag som tycker det är lite märkligt att det är så populärt? För det är ju hemskt när det kommer till att röra sig i spelet. Det är som att löpa runt i lervälling med svår funktionsnedsättning av finmotorik. För att få ut hyfsad fps måste jag spela low/medium så allt ser ju ut som slaktavfall typ.
Vet att det är early access, tycker bara det är underligt att det är så populärt.

Man ser förbi det där lite pga extremt roligt gameplay.
Sen att det är vissa buggar och annat kan man dock stå ut med då det som du säger är en EA.

Men det har blivit så poppis pga just gameplay och att det är så pass mycket bättre flyt och annat än liknande spel.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@Locnox: Är väl lite som Minecraft kan jag tycka. Det finns inget liknande så då ser man förbi alla problem som finns.

Sen tycker jag problemen med rörligheten bara är jobbiga i början av matchen, när man ska springa i någon stad och loota. När man spelat några timmar lär man sig vad man kan hoppa över och hur man ska göra det också.

Men vaulting ska bli spännande att se hur det blir, längtar till det

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dekkan:

Håller med. Hur många gånger har man försökt hoppa över en liten sten eller mur och det tar fanimig typ 5 hopp ibland haha. Måste se ur dumt ut. FPS allt ifrån 30-120. Stabilt.

Gick ju ganska bra när man väl lärde sig crouch-hoppa så att man kunde hoppa över aningen högre murar och ut genom fönster och liknande. Men det försvinner i patchen nu tror jag iom att det räknas som en bugg. Så tillbaka till att stå och jucka på ett knähögt staket.

Hoppas vaulting kommer snart. De har sagt november, så hoppas de inte skjuter upp det bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Gick ju ganska bra när man väl lärde sig crouch-hoppa så att man kunde hoppa över aningen högre murar och ut genom fönster och liknande. Men det försvinner i patchen nu tror jag iom att det räknas som en bugg.

Man kan fortfarande göra det på testservern där patchen är live

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joppekniven:

Man kan fortfarande göra det på testservern där patchen är live

Ahh grymt, trodde det skulle försvinna iom att patchnotesen nämnde den funktionen. Kanske ligger det kvar för de som redan speccat upp det så. Hoppas iaf de låter det vara fram tills vaulting läggs in, för det känns mer som en QoL-feature än en riktig bugg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Ahh grymt, trodde det skulle försvinna iom att patchnotesen nämnde den funktionen. Kanske ligger det kvar för de som redan speccat upp det så. Hoppas iaf de låter det vara fram tills vaulting läggs in, för det känns mer som en QoL-feature än en riktig bugg.

Det som stod är följande: You may no longer set different features on a single key bind in the Options. Alltså att t ex folk som hade crouch jump bundet till t ex shift+space inte ska kunna göra detta längre. Själva crouch jump tas inte bort - iallafall inte än.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Håller med. Hur många gånger har man försökt hoppa över en liten sten eller mur och det tar fanimig typ 5 hopp ibland haha. Måste se ur dumt ut. FPS allt ifrån 30-120. Stabilt.

Ja hoppa över murar är ett mörker, speciellt när man behöver ta skydd fort. Ja, det ser nog jäkligt roligt ut in-game, men jag blir också orolig över hur jag själv ser ut irl för jag blir så stressad så jag kniper skinkorna och visar övre tandraden. Tur man inte spelar detta på lan.

Skrivet av SunQ:

Man ser förbi det där lite pga extremt roligt gameplay.
Sen att det är vissa buggar och annat kan man dock stå ut med då det som du säger är en EA.

Men det har blivit så poppis pga just gameplay och att det är så pass mycket bättre flyt och annat än liknande spel.

Ja det är ett grymt spel på så sätt. Jag försöker också förbise allt "dåligt" i spelet, men ibland är det riktigt svårt. Men det är som du säger att det är gameplay som gjort det så populärt. Jag vill egentligen inte jämföra h1 med pubg, men daybreak får allt hat i världen för att det finns skuggor i spelet, men bluehole blir älskade trots större buggar/problem i mina ögon.

Skrivet av Aeqvist:

@Locnox: Är väl lite som Minecraft kan jag tycka. Det finns inget liknande så då ser man förbi alla problem som finns.

Sen tycker jag problemen med rörligheten bara är jobbiga i början av matchen, när man ska springa i någon stad och loota. När man spelat några timmar lär man sig vad man kan hoppa över och hur man ska göra det också.

Men vaulting ska bli spännande att se hur det blir, längtar till det

Ja det är nog som du säger att man behöver lägga in några timmar i spelet och vänja sig vid spelmekaniken. Jag har inte spelat mycket alls.
Kollade precis upp vaulting, visste inte att de skulle införa det. Det ser riktigt grymt ut! Nu längtar jag också!

Permalänk
Medlem

Jag gillar den nya 5.56 snipern! Tog mig till top 4..

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Har spelat kanske 7-8omgångar, har aldrig hittat sniper, visste inte ens att det fanns, hehe
Jäklar vad stressande det är i början när man försöker loota så bra saker som möjligt, ibland hittar man nada, ibland hittar man massa bra saker, men ingen backpack! Gah! hehehe. Sen när man strosar omkring, så glömmer man plötsligt att man kan stöta på nån, helt plötligt hör man att nån är bakom en i huset, och man står och kollar invetarie, sa*an vad pulsen stiger och man stressar, hahaha
Vad är vaulting?
Kan nog bli roligt sen om man göra lite minigames, starta egna spel, om man nu kan göra det... starta ett på säg 30 pers, lite mindre yta, och man känner 10-15 av dom som är med, hade vart riktigt kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har spelat kanske 7-8omgångar, har aldrig hittat sniper, visste inte ens att det fanns, hehe
Jäklar vad stressande det är i början när man försöker loota så bra saker som möjligt, ibland hittar man nada, ibland hittar man massa bra saker, men ingen backpack! Gah! hehehe. Sen när man strosar omkring, så glömmer man plötsligt att man kan stöta på nån, helt plötligt hör man att nån är bakom en i huset, och man står och kollar invetarie, sa*an vad pulsen stiger och man stressar, hahaha
Vad är vaulting?
Kan nog bli roligt sen om man göra lite minigames, starta egna spel, om man nu kan göra det... starta ett på säg 30 pers, lite mindre yta, och man känner 10-15 av dom som är med, hade vart riktigt kul!

hehe, du har missat så mycket roligt isåfall om du inte har hittat en sniper. Sen kanske inte du tycker att vissa bössor klassas som sniper.

Men det du kan hitta i hus är KAR-98, SKS och VSS. Sen finns det även de man kan hitta i crate: AWM, M24, MK-14 och nya (från idag) Mini 14.

Här hittar du massa nyttig info: https://pubg.gamepedia.com/Weapons

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

hehe, du har missat så mycket roligt isåfall om du inte har hittat en sniper. Sen kanske inte du tycker att vissa bössor klassas som sniper.

Men det du kan hitta i hus är KAR-98, SKS och VSS. Sen finns det även de man kan hitta i crate: AWM, M24, MK-14 och nya (från idag) Mini 14.

Här hittar du massa nyttig info: https://pubg.gamepedia.com/Weapons

Mini-14 ligger som uncommon och borde väl inte vara ett crate-vapen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Mini-14 ligger som uncommon och borde väl inte vara ett crate-vapen?

Det har du rätt i, inte läst på tillräckligt känner jag

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

hehe, du har missat så mycket roligt isåfall om du inte har hittat en sniper. Sen kanske inte du tycker att vissa bössor klassas som sniper.

Men det du kan hitta i hus är KAR-98, SKS och VSS. Sen finns det även de man kan hitta i crate: AWM, M24, MK-14 och nya (från idag) Mini 14.

Här hittar du massa nyttig info: https://pubg.gamepedia.com/Weapons

Hittat ak, m16(nån av modellerna) Scar, uzi bla... men ingen sniper... vet la vad sniper är...
Skulle verkligen vilja testa i spelet... får loota vidare... är det liten chans att hitta det? Eftersom jag inte hittat det än, efter 5h spelande menar jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hittat ak, m16(nån av modellerna) Scar, uzi bla... men ingen sniper... vet la vad sniper är...
Skulle verkligen vilja testa i spelet... får loota vidare... är det liten chans att hitta det? Eftersom jag inte hittat det än, efter 5h spelande menar jag...

5h!? kom tillbaka när du har +300h

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det har du rätt i, inte läst på tillräckligt känner jag

Blev orolig att det ändrats. Bra sida i övrigt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"