Permalänk

Programmerings uppgift

Hej! Finns det någon jätte vänlig själ på detta forum som skulle kunna hjälpa mig med en uppgift som jag har fått i Java?
Jag använder Eclipse-workspace och använder import javax.swing.JOptionPane;

Så här lyder uppgiften:

Tal noja
Skriv ett program som sorterar inskrivna tal på slutsiffran. Det ska läsa in talen tills använder trycker på avbryt och visa dem i en meddelande dialog.

Ex:
2041 1 11 7661
222 999992 32
3 63 93
...

Anledning till att jag vill ha hjälp är att våran programmerings lärare är sjukt dålig på att lära ut och han utgick från början att alla kunde basen men så är det ju inte. Har bara programmering denna höst termin sen slipper jag det! Så jag skulle verkligen uppskatta ifall någon kunde skriva detta program åt mig.
Vi använder JOptionPane.showMessageDialog , showInputDialog, String s = ?? osv.

Såhär kan ett exempel se ut som jag har gjort: Gyazo länk

Permalänk
Medlem

Så vad är det du vill ha hjälp med?
Några läxor lär ingen göra åt dig här, men peka en i rätt riktning eller länka till ett ställe med informationen du söker så du kan lära dig svaret själv brukar vi kunna luska fram.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

hoppas ingen gör din läxa finns en anledning varför du har kursen i din utbildning! Men lycka till med hjälpen du kan få här iallafall, hade gärna pekat dig åt rätt håll men kan tyvärr inte programmering.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Hedersmedlem

@skinksteek

Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Normal brukar vi räkna in läxtrådar till det. För att tråden ska anses ok så kan du tex ta upp något problem som du ser med din kod och be om input på den lösning du gjort.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/Giplet, Moderator

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!