Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem

En ny skärm på hela 17 tum och testas på en konsol som har mer spel som körs i 60fps jämfört med förra generationen konsoler (PS3/360) kombinerat!

Färg, slippapper och (17 tums Dell) Universal filler för...

...detta projekt.

Har en del kvar att göra...som att vart jag vill ha högtalarna.

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d3rrty:

Sub-uppgradering SVS SB16-Ultra
16" element, 1500W, 5000W peak, 55kg

http://i.imgur.com/e2lSQv6.jpg

Fy fan! Hur mycket hatar du dina grannar? Vad har du för övriga högtalare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Sub-uppgradering SVS SB16-Ultra
16" element, 1500W, 5000W peak, 55kg

http://i.imgur.com/e2lSQv6.jpg

Tvivlar på att du får ut 5000Watt ur den då får du ut mer än vad dom får ur ett 18" element som får ut ca 3600Watt Peak.

Såg att dom spec. den så men undrar hur dom testar den när dom får ut det i peak.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ny tavla(or?) från Displate.com

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Fy fan! Hur mycket hatar du dina grannar? Vad har du för övriga högtalare?

Bor i villa..

Resten är ett Canton Chrono 7.0 paket

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk

@Mormis: Riktigt snygg.

Har själv varit sugen på att beställa tavlor därifrån då de har mycket fina motiv, men väntar till jag flyttat till en lite större lägenhet

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Man blir aldrig för gammal för Lego <3

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Vad är det för glas? Vad gör det speciellt egentligen? XD

Sägs att det ska ge bättre smak på CocaCola.
Kolsyran känns bättre och på Fanta så känns apelsinsmaken mycket mer.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Tjusigt! Men hade inte du en HD11 och ett par HD800 (s?) sedan tidigare?

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Loppisfynd idag baklucke-loppisen på Wenngarns slott. ( https://www.facebook.com/events/107667373260602 )

Sega Mega Drive 2 inkl. 16 kompletta spel för 300 kr.

Nintendo DS-spelen fick jag för 100 kr totalt, de två undre spelfodralen innehöll inte rätt spel, men tog dem iaf.

Star Wars lego (2st) + de tre andra Star Wars spelseten är Hasbro för totalt 400 kr. Allt oöppnat!

Samlar inte på Sega, Lego/Hasbro eller Nintendo DS men var tvungen att köpa.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Ett styck Absolut Rainbow.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Pensionerar min gamla Phenom II 955 efter lång och trogen tjänst, förhoppningsvis blir det ett kliv uppåt i prestanda

Permalänk

@OJJE: Vilket fynd!

Jag som alltid fnyst föraktfullt mot "baklucke-loppisar" lär nog omvärdera min inställning till fenomenet.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Trodde inte att nya batterier kunde vara upphetsande...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Vad är speciellt med dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Vad är speciellt med dessa?

Ska vara ett av de bästa uppladdningsbara batterierna vad jag har läst, plus att jag aldrig har sett snygga batterier innan

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Limited edition?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag på en Asus PG348Q 34" på blocket för otroliga 3200kr, trodde det var någon form utav skämt först.
Slängde mig på telefon o prata med killen som var riktigt trevlig och berätta att han håller på att sälja av sig allt då han är i behov av lite snabba cash. Lite paranoid som man är så misstänkte jag stöld med tanke på nypris, det visade sig dock att han beställt den från komplett för 7 månader sedan. Inga döda pixlar, minimal (om ens någon) backlight bleeding, den är som ny! Jag är sjukt nöjd och är i full fart att testa en massa spel, det är helt sjukt att gå från en 24" TN skit-monitor till det här monstret.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sapporun:

Lyckades få tag på en Asus PG348Q 34" på blocket för otroliga 3200kr, trodde det var någon form utav skämt först.
Slängde mig på telefon o prata med killen som var riktigt trevlig och berätta att han håller på att sälja av sig allt då han är i behov av lite snabba cash. Lite paranoid som man är så misstänkte jag stöld med tanke på nypris, det visade sig dock att han beställt den från komplett för 7 månader sedan. Inga döda pixlar, minimal (om ens någon) backlight bleeding, den är som ny! Jag är sjukt nöjd och är i full fart att testa en massa spel, det är helt sjukt att gå från en 24" TN skit-monitor till det här monstret.
http://i.imgur.com/m7he8n5.jpg
http://i.imgur.com/F1W9HMG.jpg

Fick du kvitto eller? Bra fynd om verkligen fick skärmen för det priset och köpbevis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick du kvitto eller? Bra fynd om verkligen fick skärmen för det priset och köpbevis.

Fick med kartong, fraktsedel och så vidare från komplett, osäker på om den räknas som kvitto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

@oatp1b1: Tjusigt! Men hade inte du en HD11 och ett par HD800 (s?) sedan tidigare?

Japp. Har en HD11 sedan tidigare till min stereo, men är såpass nöjd med den att jag köpte en likadan till hörlurarna. Har sålt min dyrare hörlursanläggning och bytt ner mig till förmån för bättre högtalare istället i och med att det är det jag lyssnar mest på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett till par lurar till samlingen

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Limited edition?

Inte vad jag vet! Dock är det beställningsvara.

http://tjock.se/strupen/art/367858/absolutflaska_i_regnbgens_...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@sapporun, gratz! (tror) jag var spekulant på den där men orkade inte bränna bil tur och retur från Stockholm Var det inte typ Sunne?

En av dom många saker som suger med Stockholm, riktigt svårt göra klipp på blocket. Många försöker sälja sina grejor för 95% av nypris samtidigt som dom få klipp som finns försvinner direkt, framförallt nu med pushnotis-bevakningarna. Har blivit snuvad på flera bra grejor där sakerna sålts på under 10 minuter, helt galet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@sapporun, gratz! (tror) jag var spekulant på den där men orkade inte bränna bil tur och retur från Stockholm Var det inte typ Sunne?

En av dom många saker som suger med Stockholm, riktigt svårt göra klipp på blocket. Många försöker sälja sina grejor för 95% av nypris samtidigt som dom få klipp som finns försvinner direkt, framförallt nu med pushnotis-bevakningarna. Har blivit snuvad på flera bra grejor där sakerna sålts på under 10 minuter, helt galet!

Det stämmer, det var i Sunne! Killen sa att han hade fått hur mycket meddelanden som helst om skärmen, jag hade nog bara tur att jag fick åka dit först och kolla på den. Jag var också lite misstänksam eftersom annonsen hade en kort beskrivning och saknade bild, men är riktigt glad över att jag chansade Ska höra med Komplett om de typ kan flytta ordern till mig eller något liknande, vet dock inte om det är något de kan fixa.

Edit: Hur fungerar det här med pushnotis-bevakningar? Det låter intressant.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Ville byta ut min MX518, och kände att jag lika gärna kunde gå över till trådlöst nu när Logitech faktiskt har en teknik som fungerar hemma hos mig (extrema störningar på 2,4 GHz-bandet i huset). Återstår att se om batteritiden är så bra som schweizarna hävdar.

Fotnot: Ja, jag har en skitful musmatta från Asrock och ett handmålat porträtt av Merlin på fönsterbrädan. Deal with it.

Permalänk
Medlem

@sapporun
Jävlar! Köpte min X34A för 5000kr och jag var riktigt nöjd med de priset!
Grym skärm föresten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Lyckades få tag på en Asus PG348Q 34" på blocket för otroliga 3200kr, trodde det var någon form utav skämt först.
Slängde mig på telefon o prata med killen som var riktigt trevlig och berätta att han håller på att sälja av sig allt då han är i behov av lite snabba cash. Lite paranoid som man är så misstänkte jag stöld med tanke på nypris, det visade sig dock att han beställt den från komplett för 7 månader sedan. Inga döda pixlar, minimal (om ens någon) backlight bleeding, den är som ny! Jag är sjukt nöjd och är i full fart att testa en massa spel, det är helt sjukt att gå från en 24" TN skit-monitor till det här monstret.
http://i.imgur.com/m7he8n5.jpg
http://i.imgur.com/F1W9HMG.jpg

Du är medveten om att detta är årets kap va?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

@sapporun
Jävlar! Köpte min X34A för 5000kr och jag var riktigt nöjd med de priset!
Grym skärm föresten!

Tack, X34A är inte så dålig den heller och 5000kr är riktigt bra pris

Skrivet av griid:

Du är medveten om att detta är årets kap va?

Haha, ja det kommer nog dröja en stund innan man hittar ett liknande fynd igen! Är riktigt nöjd med den och kan inte förstå hur killen tänkte med priset, jag klagar dock inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Ska höra med Komplett om de typ kan flytta ordern till mig eller något liknande, vet dock inte om det är något de kan fixa.

Garantin överförs vid andrahandsköp hos Komplett så det spelar ingen roll vem den ursprungliga köparen är så länge du har någon form av kvitto.

Gällande priset så kan det ju röra sig om vad som helst. Det finns många situationer där ett akut pengabehov kan uppstå och där man prioriterar snabba cash före ett bra pris. Kanske en inbetalning till kronofogden för att slippa betalningsanmärkning? Skuld till fel personer? Grattis till en grym deal oavsett.

För att hålla mig till ämnet och inte fortsätta det här stickspåret kan jag dela med mig av ett eget köp. Inte riktigt lika extravagant men jag är nöjd ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz