Thermaltake lanserar Floe Riing RGB TT – sluten vattenkylning med RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake lanserar Floe Riing RGB TT – sluten vattenkylning med RGB-belysning

Som de första på marknaden lanserar nu Thermaltake en sluten vattenkylare för processorer med RGB-belysning, med möjlighet att visa upp till 16,8 miljoner färger.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är inte EK Fluid Gaming mer intressant på alla plan än detta?
https://www.ekwb.com/news/ek-fluid-gaming-sets-new-standard-f...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

Är inte EK Fluid Gaming mer intressant på alla plan än detta?
https://www.ekwb.com/news/ek-fluid-gaming-sets-new-standard-f...

Knappast samma sak.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

@Bloodstainer: Utveckla gärna?
EK erbjuder i mina ögon något betydligt mer intressant med tanke på aluminium och möjligheten med expansionsmöjligheterna.
Visst, du får inte RGB, men är det något som ens är intressant i slutändan?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Eee, så 280mm radiatorn kommer med 120mm fläktar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NEJ

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I´m going to be sick.
It`s a christmas three is wha it is....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Eee, så 280mm radiatorn kommer med 120mm fläktar?

Skickades från m.sweclockers.com

240 eller 280 mm, samt en trippelradiator på 360 mm. Den först- och sistnämnda använder 120 mm-fläktar ur Thermaltakes Riing RGB-serie, medan 280 mm-varianten använder två 140 mm-fläktar

Nej.

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

240 eller 280 mm, samt en trippelradiator på 360 mm. Den först- och sistnämnda använder 120 mm-fläktar ur Thermaltakes Riing RGB-serie, medan 280 mm-varianten använder två 140 mm-fläktar

Nej.

Hmm, är bombis på att det inte stod så i artikeln först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Är säkert trevlig men vill inte att min dator ska se ut som en jävla prideparad och hur bra den än är skulle jag aldrig köpa vattenkylning för en lightshow utan den ska vara diskret och prestera bra så gör om gör rätt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

yaaawn.. zzZzzz

Permalänk

Finns redan för många sådana att välja på, och denna måste vara bland de minst tilltalande jag sett hittills. Dom skulle åtminstone skippat loggan i mitten och enbart kört med en "riing". Det hade kunnat vara stilrent (..för att vara rgb).

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

I´m going to be sick.
It`s a christmas three is wha it is....

Skrivet av lord_vasagos:

Är säkert trevlig men vill inte att min dator ska se ut som en jävla prideparad och hur bra den än är skulle jag aldrig köpa vattenkylning för en lightshow utan den ska vara diskret och prestera bra så gör om gör rätt

Det är väldigt viktigt med RGB för PC Master Race Gamers, eftersom de är uppdelade i olika fanboy-fraktioner, så är RGB är väldigt bra hjälpmedel för att skilja dem åt.

RGB står som alla vet för Red, Green, Blue vilket också är färgerna för de tre stora tillverkarna av PC-komponenter, AMD, Nvidia och Intel.

Eftersom tillverkarna av fläktar, kylare och annat inte vill tillverka många olika varianter av sina produkter för att passa in med rätt färgschema för respektive fanboy så har de gjort produkter som går att anpassa. T.ex. en extreme AMD-fanboy vill köra allt i rött, en Nvidia-fanboy som även gillar Intel kan använda blått och grönt för en härlig turkos/cyan färg medans en Intel-fanboy som använder AMD-grafikkort kan ha sin röda och blåa LEDs aktiva och visa upp en fin lila/magenta färg på sin speldator.
Sen finns det givetvis några som använder AMD CPU:er och Nvidia grafikkort, men det blir en röd-grön röra enligt Carl Bildt.

Men jag har med egna ögon sett PC-gamers som använder alla färger ur RGB-spektrat, jag antar det t.ex. körde en AMD CPU, Nvidia Grafikkort och ett Intel NIC men jag är osäker.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

Det är väldigt viktigt med RGB för PC Master Race Gamers, eftersom de är uppdelade i olika fanboy-fraktioner, så är RGB är väldigt bra hjälpmedel för att skilja dem åt.

RGB står som alla vet för Red, Green, Blue vilket också är färgerna för de tre stora tillverkarna av PC-komponenter, AMD, Nvidia och Intel.

Eftersom tillverkarna av fläktar, kylare och annat inte vill tillverka många olika varianter av sina produkter för att passa in med rätt färgschema för respektive fanboy så har de gjort produkter som går att anpassa. T.ex. en extreme AMD-fanboy vill köra allt i rött, en Nvidia-fanboy som även gillar Intel kan använda blått och grönt för en härlig turkos/cyan färg medans en Intel-fanboy som använder AMD-grafikkort kan ha sin röda och blåa LEDs aktiva och visa upp en fin lila/magenta färg på sin speldator.
Sen finns det givetvis några som använder AMD CPU:er och Nvidia grafikkort, men det blir en röd-grön röra enligt Carl Bildt.

Men jag har med egna ögon sett PC-gamers som använder alla färger ur RGB-spektrat, jag antar det t.ex. körde en AMD CPU, Nvidia Grafikkort och ett Intel NIC men jag är osäker.

Ja men visst är det så, RGB är ju här för att stanna. Mig stör det inte nämnvärt så länge jag kan stänga av det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av houze:

Det är väldigt viktigt med RGB för PC Master Race Gamers, eftersom de är uppdelade i olika fanboy-fraktioner, så är RGB är väldigt bra hjälpmedel för att skilja dem åt.

RGB står som alla vet för Red, Green, Blue vilket också är färgerna för de tre stora tillverkarna av PC-komponenter, AMD, Nvidia och Intel.

Eftersom tillverkarna av fläktar, kylare och annat inte vill tillverka många olika varianter av sina produkter för att passa in med rätt färgschema för respektive fanboy så har de gjort produkter som går att anpassa. T.ex. en extreme AMD-fanboy vill köra allt i rött, en Nvidia-fanboy som även gillar Intel kan använda blått och grönt för en härlig turkos/cyan färg medans en Intel-fanboy som använder AMD-grafikkort kan ha sin röda och blåa LEDs aktiva och visa upp en fin lila/magenta färg på sin speldator.
Sen finns det givetvis några som använder AMD CPU:er och Nvidia grafikkort, men det blir en röd-grön röra enligt Carl Bildt.

Men jag har med egna ögon sett PC-gamers som använder alla färger ur RGB-spektrat, jag antar det t.ex. körde en AMD CPU, Nvidia Grafikkort och ett Intel NIC men jag är osäker.

Det räddar i.a.f inte att det ser skit ut med en massa leds

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Det räddar i.a.f inte att det ser skit ut med en massa leds

Det är ingen som tvingar dig att aktivera dem om du skulle få för dig att köpa produkten...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Patrik356b:

Det är ingen som tvingar dig att aktivera dem om du skulle få för dig att köpa produkten...

Skickades från m.sweclockers.com

Men skulle ändå vara jag som betalade extra för leds jag inte skulle använda och fick jag kylaren gratis och man inte skulle kunna stänga av dom skulle jag inte använda den och min syn på kylning är att prioriteringen på kylare ska vara kylning och det är där resurserna bör läggas och gör sig förbannat mycket bättre än leds som helt saknar syfte i en kylanordning om det inte är en varning att pumpen har dött eller liknande

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Men skulle ändå vara jag som betalade extra för leds jag inte skulle använda och fick jag kylaren gratis och man inte skulle kunna stänga av dom skulle jag inte använda den och min syn på kylning är att prioriteringen på kylare ska vara kylning och det är där resurserna bör läggas och gör sig förbannat mycket bättre än leds som helt saknar syfte i en kylanordning om det inte är en varning att pumpen har dött eller liknande

Inte nödvändigtvis. Det kanske skulle bli dyrare att köpa samma kylare utan leds pga majoriteten vill ha/prova (rgb) leds.

Finns ju många alternativ till hur man använder dessa, Mitt iChill 980Ti Black (liquid cooled) använder RGB belyst logga för att tala om hur varmt den går för tillfället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Patrik356b:

Inte nödvändigtvis. Det kanske skulle bli dyrare att köpa samma kylare utan leds pga majoriteten vill ha/prova (rgb) leds.

Finns ju många alternativ till hur man använder dessa, Mitt iChill 980Ti Black (liquid cooled) använder RGB belyst logga för att tala om hur varmt den går för tillfället.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om majoriteten vill leds utan tvärtom och många i min generation fick nog av det på tidigt 2000 tal när alla fläktar skulle ha leds och man skulle ha lysrör och är kanske populärt hos åldersgruppen 12-14 eller så men i övrigt inte så mycket

Men det som gör mig anti är att det känns billigt skräp som biltema styling där man säljer en medel produkt med lika mycket fokus på belysningen som kylning och man tar extra betalt för belysning som är 5kr kina leds och är inte fint utan störande att sitta brevid och känns som ett försök att kunna mjölka extra pengar på billiga produkter där man med minimal kostnad kan öka vinsten ungefär som med GAMING märkning där man dekal trimmar som är v2.0 men med leds

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w