Vilken film såg du senast?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dblade:

Såg filmen precis och jag håller med om att det finns oerhört mycket störande moment i filmen. Förstår inte hur svårt det verkar vara att få till en bra science fiction film numera. 3/10 är lite lågt. Jag tror jag ger den 6/10. Filmen Life var t.ex. en mycket mer underhållande film i samma kategori.

Jag instämmer, Alien Covenant känns bara som en film som de släppte för att mjölka deras kassako lite. Det handlar om att de tittarna så lite information som möjligt så de inte blir riktigt förbannade, men samtidigt inte för mycket information som gör att kommande filmer (mjölkning) får problem med att ha något innehåll som räcker.

På tal om bra Scifi så såg jag nyligen Life, jag skulle ge den betyg 10/10 om det inte vore för några saker som att jag har sett typ allt innan. Hade jag ej sett de två filmerna som visas i min spoiler, så skulle den få det höga betyget.

Några andra saker som spoilar:

Har ni sett Alien + Blop +gravity, ja då har du sett nästan hela filmen Life.
Filmen kräver en uppföljare tycker jag, men vad jag har hört var ingen planerad.

Dold text

En annan film jag såg var Skönheten och odjuret, den senaste, engelsk tal såklart..
Svårbedömd film, visst bra, lite väl mycket musik enligt mitt tycke. Alltså när skönheten och odjuret sjunger är det bra, men det var väldigt mycket andra som kaffekoppar, ljusstakar och allt möjligt som skulle sjunga och jag väntade på att de skulle sjunga klart så filmen fortgår.

Permalänk
Avstängd

The Mummy (2017) - 1/10 - Ren skit, poänglös, summerat känner jag såhär: "Hej, vi har gjort en film där det ska hända mycket för vi orkar inte vänta på en bra story". Tom Cruise är ett skämt.

Shin Godzilla (2016) - 3/10 - Jag kan inte japanska och hade inte tillgång till engelsk sub så förstod aldrig vad de sa, handlade mycket om människor i kostym som hade möte. Monstren kan summeras med: WTF.

Alien: Covenant (2017) - 6/10 - Om man har sett de tidigare så är detta är skön spin på storyn. Som vanligt med nya filmer skulle man vilja se mer detaljer i storyn.

King Arthur: Legend of the Sword (2017) - 5/10 - Filmen som verkar handla mer om coola specialeffekter än om en bra story. Medioker med vissa scener som är riktigt bra.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

The Mummy - 5/10 PG13 så man får ha lite överseende! Gillar Tom Cruise dock!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Kill Buljo - 7/10. En riktigt dålig och rolig norsk film, fantastisk rolig att se med kompisar under fester

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

LIFE 3/10
Spoiler.

Filmen börja bra , men som så många andra filmer blev det Hollywood pannkaka av allt. Slutet va så jävla dåligt!!!

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Star Trek Beyond. Riktigt bra

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Lego Master

Fate of the Furious (Fast and Furious 8):
Sicket jävla mög. Jag blev arg fler gånger under den filmen än en hel vecka ensam med grannens ungar.
Så många logiska luckor för effekternas skull att jag inte ens orkar tänka på det.

Scenen där en hackergrupp fjärrstyr hälften av New Yorks bilar till nåt slags lämmeltåg av zombiemaskiner är så jävla löjlig att jag kräktes lite i popcornbyttan.

Fy fan.

0,5/10 arga gatstenskastare, och endast för jag blev glad att se två skådisar från Game of Thrones.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Guardians of the galaxy vol 2. Helt ok. Skön humor. Den var nog lika bra som jag förväntat mig. 7/10 från mig iaf.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Inaktiv

Lågt betyg om Life, ja alla har vi olika smaker. Mitt hög betyg ovanför var som sagt om man inte hade sett precis allt bra innan i andra filmer, vilket jag tror att de flesta har gjort eftersom det är väldigt populära filmer som delarna kommer ifrån.

Skrivet av Mangee75:

LIFE 3/10
Spoiler.

Jag tycker inte slutet var så dåligt under förutsättning att det kommer en uppföljare, vilket det ej lär göra och då blir slutet dåligt.

Dold text
Permalänk
Medlem

Senaste filmen jag såg var Repmånad http://www.imdb.com/title/tt0079794/

Säger bara "Helikopter" de av er som har sett filmen fattar vill inte spoila för mycket för er som ej har sett denna kultfilm.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Mumien (2017) 4/10

Knappt värd att se en gång ens.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fate of the Furious (Fast and Furious 8):
Sicket jävla mög. Jag blev arg fler gånger under den filmen än en hel vecka ensam med grannens ungar.
Så många logiska luckor för effekternas skull att jag inte ens orkar tänka på det.

Scenen där en hackergrupp fjärrstyr hälften av New Yorks bilar till nåt slags lämmeltåg av zombiemaskiner är så jävla löjlig att jag kräktes lite i popcornbyttan.

Fy fan.

0,5/10 arga gatstenskastare, och endast för jag blev glad att se två skådisar från Game of Thrones.

Dom ska dock inte vara logiska eller verklighetstrogna, det överdrivna är lite den där seriens "signum". Förstår dock att inte alla gillar den typen av film

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fate of the Furious (Fast and Furious 8):
Sicket jävla mög. Jag blev arg fler gånger under den filmen än en hel vecka ensam med grannens ungar.
Så många logiska luckor för effekternas skull att jag inte ens orkar tänka på det.

Scenen där en hackergrupp fjärrstyr hälften av New Yorks bilar till nåt slags lämmeltåg av zombiemaskiner är så jävla löjlig att jag kräktes lite i popcornbyttan.

Fy fan.

0,5/10 arga gatstenskastare, och endast för jag blev glad att se två skådisar från Game of Thrones.

För min del räcker 1:an gott och väl, att det har kommit snart 9 är ju otroligt.
Tur att vi alla har olika smak.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Room. En riktigt bra film.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fate of the Furious (Fast and Furious 8):
Sicket jävla mög. Jag blev arg fler gånger under den filmen än en hel vecka ensam med grannens ungar.
Så många logiska luckor för effekternas skull att jag inte ens orkar tänka på det.

Scenen där en hackergrupp fjärrstyr hälften av New Yorks bilar till nåt slags lämmeltåg av zombiemaskiner är så jävla löjlig att jag kräktes lite i popcornbyttan.

Fy fan.

0,5/10 arga gatstenskastare, och endast för jag blev glad att se två skådisar från Game of Thrones.

Borde inte 0,5 arga gatstenskastare vara ett bra betyg?

Tänker att man inte vill möta 10st...

Men ja, filmen var inte den bästa direkt, men jag har gått på bio på alla 7 innan så var "tvungen" att se även denna på bio.
Kanske får 5/10 popcorn-förpackningar av mig. Bara för att de fortsätter i samma galna tema som tidigare.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

@Mangee75:
Vadå då? Den slutar ju precis som en skräckfilm/rysare brukar sluta. Jag gillade den. Påminner lite om Thing.

Permalänk
Medlem

Alien: Covenant 7/10
Gillar Sci-fi, rymd och monster, så det är ju klart jag skulle gilla den här! ^_^
Känns dock väldigt "Hollywod 2017", dvs snygga effekter men inget som fastnar efter att eftertexterna börjar rulla...

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Inaktiv

The Belko Experiment 2017.

Ett rikt företag i något fattigt land har en byggnad utanför samhället med hög bevakning. Plötsligt en dag låses byggnaden och det i högtalarsystemet säger att om ni ej dödar tre kollegor så dödar ett 6 kollegor, hur filmen urartar sig är inte svårt att förstå.
Det fanns positiva saker i filmen som att den inte är 100% förutsägbar vem som kommer att dö när, slutet ja det finns ett gäng scenarier en sådan här film kan sluta på och jag anser att det var ett av de bättre. En sådan här film som alla liknande kan såklart få uppföljare

Mitt betyg helt klart godkänt, men filmen kom egentligen som många med inget nytt. Och det är väl därför den får medelbetyg av många på internet.
*edit*
Jag tycker trailern är väldigt ärlig, gillar man trailern så gillar man nog också filmen
Det är dock en trailer som avslöjar väldigt mycket av filmen: https://www.youtube.com/watch?v=jP2Ow2CX6OQ

Permalänk
Medlem

Såg nyss klart Star wars Rogue One och tycker det var skräp. Helt klart värd å se om man är ett star wars fan då denna film utspelar sig emellan 3an och 4an så man skulle kunna kalla det för star wars 3.5

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Första biobesöket för året igår. Såg Annabelle: Creation. Kom inte ihåg någonting förutom att dockan fanns med i föregående film. xD

Störde mig lite på att de ska ha så förbaskat hög ljudvolym på biograferna, nästan så högt att det skakar i stolarna.

Permalänk

"Alien - Covenant" 7/10

En rätt bra sci-fi-rulle, men knappast en värdig Alien-film.

Och jösses va de börjar krångla till och förstöra hela "Alien-storyn"

Dold text
Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kill Switch

Fy för den lede vilken rutten skitfilm!

Permalänk
Medlem

Guardians of the galaxy 2, helt klart sevärd. Dock var ettan bättre men får ändå 7/10 imo

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Spiderman: Homecoming
Mer Marvel! Wohoo! Jag tyckte den var skitball, skådespelaren passade bra i rollen. Äntligen är det en tonåring på riktigt.
Humorn är i topp som vanligt.

9/10 - kommer att se igen!

Pixel med Adam Sandler på Netflix.
Helt ok film att se söndag eftermiddag. Sandler skippar den annars så vanliga högljudda, skrikande rollen vilken jag ogillar. Intressant story faktiskt!

7/10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Otori:

Kill Switch

Fy för den lede vilken rutten skitfilm!

Kollade in trailern och den såg skitgrym ut halva första parten, men sedan började den spåra ur och jag kan få ditt betyg därifrån: http://www.imdb.com/title/tt5464234/videoplayer/vi3818895641?...

Jag tackar för varningen då genren är min favorit så jag skulle ha sett den, nu blir det när den är "gratis" på netflex.

Permalänk
Medlem

Guardians of the galaxy 2 Rätt kul sci-fi komedi. Dock gillade jag ettan bättre pga en del dumheter i denna. Ändå bra underhållning. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Kollade in trailern och den såg skitgrym ut halva första parten, men sedan började den spåra ur och jag kan få ditt betyg därifrån: http://www.imdb.com/title/tt5464234/videoplayer/vi3818895641?...

Jag tackar för varningen då genren är min favorit så jag skulle ha sett den, nu blir det när den är "gratis" på netflex.

Tyckte också trailern verkade grym, men vilken hopklippt lögn!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

Alien: Covenant
Goddamn vad mycket värdelös sci-fi det görs nuförtiden.
Men det är klart, det kanske är en slags nutidsreflektion om hur det går när alternativa fakta får styra i framtiden, och ingen tänker. För det är ju helt osannolikt hur jävla dumma karaktärerna (som man inte bryr sig om) är.

Och då har jag ändå bara sett 50 minuter.

Fudge me.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Baywatch: 4/10
Att en film om livräddare kan utspela sig så lite på stranden är nästa otroligt. Ganska töntig och kass film överlag, men några skratt får man sig på vägen. Sen är det självklart inte de fulaste skådisarna de hittat i Hollywood, vilket inledningen på filmen verkligen visar