Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

När jag var 8-9 bast och satt på lekplatsen och gungade med min bästa vän så kom det en kvinna gående med en grossistförpackning med sura tefat och frågade om vi ville ha godis.

När vi bekräftade att det ville vi så fick vi hela burken innehållandes 500st sura tefat och sedan gick hon sin väg...
Tror det tog en dryg vecka för oss att smaska i oss alltihop.

Haha, inte en enda varningsklocka som ringde där eller? Hoppas det smakade

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Fick 8000 kr från försäkringsbolaget när jag blev misshandlad för att jag hade fått ett litet jack i ögonbrynet, någon slags "sveda och värk" antar jag.

Lite väl generöst tyckte jag och kände mig som en slusk som tagit emot så mycket pengar för något som knappt påverkat mig.

Och en annan fick överklaga i två år för att ens få ut en krona efter en grov misshandel med sex frakturer och deformerat ansikte. Varning för länsförsäkringar. Riktiga gamar.

När jag sålde jultidningar på 90-talet vägrade en gubbe att köp några jultidningar. Han lät ganska arg så jag sa hej då och skulle gå. Då drar han upp en femhundring och ger mig. Han säger att jag absolut inte får ge pengarna till dom som lurat ut mig att sälja deras tidningar.
Nästa år jag gick dit hände samma sak

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

@SID 6.7: Hmmmm. Godis från en främmande person på lekplats.

Skrivet av KeepRaffing:

Haha, inte en enda varningsklocka som ringde där eller? Hoppas det smakade

Hemma varnades det bara för fula gubbar inte för unga kvinnor och dom enda biverkningarna jag märkte av var kanske sockerchock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Hemma varnades det bara för fula gubbar inte för unga kvinnor och dom enda biverkningarna jag märkte av var kanske sockerchock.

Låt inte stereotyper ge dig matförgiftning bara..

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanek212:

Ser sjukt kul ut.
Kan man träna bort åksjuka?

Det är löjligt kul, har typ tappat intresset för spelande helt. Allt det senaste halvåret sen jag började med detta har handlat om att bli bättre. Tiden vid datorn spenderas på simulatorn för att pressa bättre tider i race osv.
Har Quaddiction big time

Jag har själv problem med åksjuka, men tränar man på att sitta still med huvudet så känns det mer som att du sitter i ett kolsvart rum och tittar på en TV en meter eller två bort

Börjar man röra på huvudet samtidigt som man flyger blir man snabbt snurrig däremot.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Finns så mycket men i närtid är det väl då en kille som jag gjort musik åt, till ett kommande spel. Fick bra mycket mer betalt än jag hade bett om då han vart så nöjd med resultatet. Väldigt trevligt. Sådant man blir varm av

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Är det du från snåltråden, som inte ville köpa Dayz för att spela med kompisen?

Whaat?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Jag läste något tidigare inlägg om att din musik inte passade åt en klient och du blev uppsagd, är det någon ny klient som gett tummen upp?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Whaat?!

Skickades från m.sweclockers.com

Skojade mest, det var inte precis så historien var men kan klistra in vad jag refererade till nedan:

Skrivet av anon193054:

Spelar ganska mycket Dayz men har få polare som köpt spelet så blir rätt tråkigt imellanåt. En nära vän som har det rätt svårt ekonomiskt började nyligen intressera sig för gaming och hårdvara igen. Superkul tyckte jag givetvis Jag själv har bra lön och ville uppgradera mitt system så han fick en 480Gb SSD, en i5-processor, chassi, kylare, 16Gb ram och ett gäng Noctua-fläktar. Utöver detta så fick han också väldigt mycket förlängningskablar och voltadaptrar till kabeldragning. På så vis kunde han lägga sina pengar på en bättre GPU och annat. Det enda jag begärde i utbyte var att han köpte Dayz. Han var superglad och gick givetvis med på det. Vi pratar rätt ofta på Discord men förra veckan fick jag ett långt mail som beskrev hur han kände gällande gameplay och utvecklingstakt av spelet samt beskedet att han därför inte tänker köpa spelet...

Det är lite rostigt just nu, minst sagt.

Permalänk
Medlem

Köpte två stycken fåtöljer med fotpall för 13500 kr per st för några år sedan. På väg från butiken så ringer säljaren upp och säger att by the way så fick vi just in att man får med fotpallen på köpet. Kampanjen börjar om 2 veckor och jag lägger beställning då istället. Sagt och gjort. Säljaren sparade oss totalt 7000:- för två stycken fotpallar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Köpte två stycken fåtöljer med fotpall för 13500 kr per st för några år sedan. På väg från butiken så ringer säljaren upp och säger att by the way så fick vi just in att man får med fotpallen på köpet. Kampanjen börjar om 2 veckor och jag lägger beställning då istället. Sagt och gjort. Säljaren sparade oss totalt 7000:- för två stycken fotpallar.

Nu kanske det bara är jag som inte har nån koll...
Men 13500 riksdaler för en fåtölj med pall??? Och ni köpte två??? Vad är det för några möbler, klädde i bladguld?
(Schysst av säljaren dock)

Skickades från m.sweclockers.com

Caps lock (SKRIK) /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Jag själv när jag gav bort ett antal tusen kronor efter att ha vunnit på vinteryran

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@Ozzed: Jag läste något tidigare inlägg om att din musik inte passade åt en klient och du blev uppsagd, är det någon ny klient som gett tummen upp?

Detta är en annan klient, fast tidigare i år. Det är det här spelet https://jonnycomics.itch.io/friendship-adventure

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in mitt corsair cx750m till komplett pg.a coilwhine. Men då dom inte hade den i lager så fick jag en Evga 750g2 utan extra kostnad. Det är vad jag kallar service!

Permalänk
Proffsmobbare

I stil med @Ozzed, har råkat ut för större överföringar än vad jag bett om med motiveringen "fint arbete" och liknande.

Inte summorna som spelar roll där men motiveringen bakom tycker jag är väldigt generös, det är alltid roligt att få genuin uppskattning, så stort tack till berörda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Stefan Löfven är nog den mest generöse jag har hört om.

Det är lätt att vara generös med andras pengar.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Nu kanske det bara är jag som inte har nån koll...
Men 13500 riksdaler för en fåtölj med pall??? Och ni köpte två??? Vad är det för några möbler, klädde i bladguld?
(Schysst av säljaren dock)

Skickades från m.sweclockers.com

Det är vad riktiga möbler tillverkade i sverige kostar om du går utanför IKEA. Och alla kompisar som suttit i fåtöljerna vill ta med dem hem då de är så sjukt sköna att sitta i.

Ta en titt på t.ex. svenskt tenn och se vad handgjorda svenska möbler kostar... Tror de har en soffa för 110 000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Senast för tre veckor sen,

Håller på med Miniquads/FPV racing och hade inbrott i bilen under natten. Blev av med allt (ca 15.000 i prylar) och två krossade rutor.
FPV communityn här i Sverige skrapade ihop pengar till självrisk på försäkringen och skickade prylar för att jag skulle komma igång igen, helt otroligt vilka generösa människor <3

För er som är intresserade av vad det är:

Dold text

Det där såg sjukt roligt ut!
Du sager att det är racing, bygger man en bana med typ stolpar som man ska runda eller hur går det till?

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk

Fick 200 000:- av min förre chef för att stanna kvar i företaget när det förvärvades....

Permalänk
Medlem

Morsan och farsan lät mig bo gratis hemma medan jag sparade till kontantinsatsen till min bostadsrätt.
Något som jag uppskattar enormt mycket.

Permalänk
Medlem

Började min första anställning på ett företag i Stockholm, en grå september. December samma år fick jag (och alla andra anställda) en bonus på det samma valör som jag hade i lön.

Då var jag en glad kille!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Det där såg sjukt roligt ut!
Du sager att det är racing, bygger man en bana med typ stolpar som man ska runda eller hur går det till?

kollar du på min youtubekanal eller Instagram så ligger det lite race-videos uppe
Tänker att vi inte ska gå för mycket offtopic, så om du (eller någon annan) vill veta mer så kan ni skicka PM!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

När sl-busschauffören i gullmars hade tid innan passet började och vår buss gick ofantligt mycket senare så skjutsade hon ut oss i sl-bussen till flatenbadet så att vi kunde gå på skogsrave. Hon tyckte vi var trevliga kanske, hur som helst blev en trevlig kväll med privat sl-buss från gullmars till flaten..

Mest generösa handlar inte om pengar, men den gången polisen gav mig valet att sova i fyllecell eller att be en vän hämta mig, så är jag oerhört tacksam att min kamrat vars hela familj jag väckte satte sig i bilen 02 en vardagkväll och kom och hämtade mig från polisbilens baksäte, oerhört tacksam att få komma hem..
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Spelade Dayz Epoch mod och hade spenderat veckor med att samla ihop cement och annat byggmaterial. Blev fuskanklagad för några grejer och det blev en hel del drama på servern. Admin ville hälsa på i min bas för att kolla läget.

Han påbörjade landningen med sin "Chinook", på vad han trodde var en "helipad". Det började knaka och helt plötsligt gav golvet och väggarna vika och hans monster till helikopter raderade min bas från chernarus yta.

Eftersom det var en "privatserver" kunde han struntat i det men han gav tillbaka allt material med RÅGE samt hjälpte mig bygga en ny bättre bas. Var väldigt generöst i mina ögon

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Skojade mest, det var inte precis så historien var men kan klistra in vad jag refererade till nedan:

Amen herregud.... Snåle fan. Hahaha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd

Jag hjälpte en rörelsehindrad man att bygga en ny dator och installera ett rollstolsvänligt kontor till han, efter jag var klar med allt fick jag hans gamle PC, en rätt så bra dator också..sedan fick jag middag av hans fru flera dagar efteråt, väldigt generöst av de att bjuda tillbaka 10-faldigt.. det var fina tider.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Minns att jag tog en taxi hem från krogen en gång, 340 kronor blev det. Gav chauffören en femhundring och sa att det var bra så, han bara stirrade på mig Svårt att räkna på dricks när man är onykter..

Permalänk
Medlem

När jag fick bitcoins motsvarande 50 kr av en fritt främmande människa på internet jag aldrig talat med bara för att jag hjälpte honom med ett problem.

Permalänk
Medlem

Det mest generösa över nätet var när jag spelade WoW och höll på samla till en
häst. Då träffade jag en annan magiker som jag spelade lite med, efter att jag sa
att sparade till en häst tog vi en tripp till hästhandlaren där han gav mig pengar till en!
Det var schysst, fast vi magiker är ju ganska bjussiga av oss.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

När jag fick bitcoins motsvarande 50 kr av en fritt främmande människa på internet jag aldrig talat med bara för att jag hjälpte honom med ett problem.

Hur länge sen var detta? De kan ju ha ökat lite i värde...