Netflix prishöjer för andra gången på två år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

För mig handlar det mer om antalet användare. Att kunna ha 4 samtidiga användare för 139:-/mån tycker jag är riktigt bra. Jag har delat med mig till min sambos föräldrar och mina egna. Klockrent och tokbilligt!

Jo, har man behovet så är det ju bra. För mig räcker det med 1 samtidig användare - jag och sambon använder enbart vår htpc - så jag skulle föredra ett singelanvändarkonto (med 4K) till lägre pris.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Tyckte att priset var överkomligt innan. Nu kommer en höjning med ett svepskäl för att höja priserna. Man betalar ju redan månadsvis för att dom ska köpa in nya filmer och serier.
Tycker inte Netflix har så mycket kul heller efter några månader. Det mesta som kommit nytt har varit standup-shower och indiska filmer känns det som.

Jag måste i alla fall ta mig en funderar på om jag ska fortsätta betala till Netflix.

En tia extra är alltså plötsligt oöverkomligt?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag är okej med det. Fortfarande billigare än Radiotjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Vet inte om jag skulle kalla det för smyghöjning. Men 109kr/mån(för mig) känns lite sådär.
Frågan är väl vad man skulle byta till om man vill ha en tjänst med bra serie/film-utbud utan att behöva trixa med vpn och andra obskyra lösningar.
Fick prova HBO när Telia och SBS bråkade. Passade på att se i kapp nya Twin Peaks, men kunde i övrgt inte hitta mycket intressant.

Går det alls att byta till EN tjänst? Har man brett intresse vad gäller film och serier så blir det en dyr historia om man ska kunna se allt.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd

Så dom höjer priset samtidigt som Disney avbryter sitt avtal med dom vilket leder till minskat utbud och en sämre tjänst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Så dom höjer priset samtidigt som Disney avbryter sitt avtal med dom vilket leder till minskat utbud och en sämre tjänst...

...för dem som tittar på just Disney. För alla andra spelar det ingen roll.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

För mig är det helt lugnt att de höjer.
Har viktigare saker att lägga ner min energi på än att Netflix höjer sitt pris med 10:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Fult är vad det är.

Vad är det som är fult, att justera priser i takt med inflation och för att kunna investera mer i nytt material?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad är det som är fult, att justera priser i takt med inflation och för att kunna investera mer i nytt material?

Att dem gjort det lite i smyg, det var iallafall den uppfattningen jag fick av den tidigare versionen av artikeln.

Permalänk
Medlem

Hojta till den dagen Netflix erbjuder liknande utbud av filmer som Spotify erbjuder musik, vilket aldrig kommer hända och därmed kommer Netflix fortsatt vara totalt ointressant att betala för.

Permalänk
Inaktiv

Rimligt. Sjukt värt idag och imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

En tia extra är alltså plötsligt oöverkomligt?

I mitt fall höjdes det med 20kr till 139kr och det är mer än jag är beredd att betala för tjänsten. Så, ja.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

tex spotify skulle gärna få höja med 100% för min del alltså 199kr mån, troligen det mest prisvärda du kan köpa idag (om man gillar musik)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Efter att under förra året höjt priserna på sina abonnemang gör nu Netflix detta återigen. Detta innebär att priset för en standardprenumeration framöver blir 109 kronor.

Läs hela artikeln här

De har strömmat media sen 2007, inte 1997 som det står i inledningen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Brukar köpa 1 månad då och då för att dra igenom en serie och sen säga upp det pga bristen på utbud kontra priset.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Ser inget större problem med det, jag betalar gladeligen 10kr extra för tjänsten eftersom det inte bara är jag och sambon som tittar. Dottern är också en flitig användare. Man kan så klart önska att utbudet var bättre men det kommer nog med tiden. Viaplay används som komplement, dock inte alls lika ofta, så det kan eventuellt sägas upp.

Testa den fulla, amerikanska versionen. Netflix har redan stort utbud men är regionspärrat.
De måste ta bort den, men inget tyder på att de kommer att göra det.
När de gör det kan det vara värt att gå tillbaka, men inget man kan hoppas på tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Ser inget större problem med det, jag betalar gladeligen 10kr extra för tjänsten eftersom det inte bara är jag och sambon som tittar. Dottern är också en flitig användare. Man kan så klart önska att utbudet var bättre men det kommer nog med tiden. Viaplay används som komplement, dock inte alls lika ofta, så det kan eventuellt sägas upp.

Du är bra naiv om du tror att det kommer att bli bättre utbud med tiden, många stora produktionsbolag har börjat/kommer att börja med sina egna strömmingstjänster och det kommer fragmentera sönder utbudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

tex spotify skulle gärna få höja med 100% för min del alltså 199kr mån, troligen det mest prisvärda du kan köpa idag (om man gillar musik)

100% = 198kr annars.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Du är bra naiv om du tror att det kommer att bli bättre utbud med tiden, många stora produktionsbolag har börjat/kommer att börja med sina egna strömmingstjänster och det kommer fragmentera sönder utbudet.

De stora drakarna kanske ja, men jag kollar en del på lite smalare film än så och där blir utbudet ständigt bättre. Jag menar inte att det är bra, men än så länge har det blivit bättre sakta men säkert. Alltid bra att det finns alternativ men vi får nog hoppas att den här utvecklingen stannar av så vi inte måste ha 52 tjänster för att täcka behovet.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xarl:

tex spotify skulle gärna få höja med 100% för min del alltså 199kr mån, troligen det mest prisvärda du kan köpa idag (om man gillar musik)

Tidal ger klart bättre ljudkvalite och det är för dyrt. Dessutom saknas både på Spotify och Tidal mycket bra musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Ja, det är för jävligt att öka med hela 10 kr.

Får börja ta från sparkassan nu.

En pizza o en stor stark på ett år. Tänk på den du.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig är det mest regionspärren som är problemet. USA utbudet är mycket bättre. Det är enda orsaken att jag fortfarande har kvar det. Sen använder farsan ett konto. Så för 55 kr /månad så är det helt okej. Det kommer sluta med 10 talet tjänster om man vill ha allt. Då alla större företag kommer på iden att köra eget och tjäna mer pengar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Vi får väl pröjsa för amerikanernas fina utbud.
Sjukt dåligt att vi får en sån nedskalad variant som dessutom är dyrare.

Permalänk
Medlem

Netflix Sverige suger verkligen..

Permalänk
Medlem

Sämre utbud och högre pris, låter som en vinnarstrategi!

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lessismore:

500kr är ok om man får valuta för pengarna.

För femhundra pix i månaden får de banne mig ha ett komplett filmutbud. Tyvärr har de ju jämförelsevis nästan ingenting från 1900-talet. De filmer jag sökt efter från min ungdom som de faktiskt hade kan jag ju räkna på en hand, typ.

Permalänk
Medlem

Det tråkiga med utbudet är ju att serierna inte är de senaste. The Expanse tex, senaste season finns tillgänglig i usa, men inte i eu. *suck*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Det tråkiga med utbudet är ju att serierna inte är de senaste. The Expanse tex, senaste season finns tillgänglig i usa, men inte i eu. *suck*.

Tycker det är värre att dom skippar tidigare säsonger i serier och slänger upp säsong två eller tre men inte första.
Varför gör man så?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therpid:

Testa den fulla, amerikanska versionen. Netflix har redan stort utbud men är regionspärrat.
De måste ta bort den, men inget tyder på att de kommer att göra det.
När de gör det kan det vara värt att gå tillbaka, men inget man kan hoppas på tyvärr.

Det vet jag, däremot är det Inget alternativ då barnen bör kunna ha tillgång till barnprogram med svenskt tal. Vad jag kommer ihåg förlorade man sådant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

100% = 198kr annars.

haha jag visste att någon skulle påpeka det