StarCraft: Remastered

Permalänk

StarCraft: Remastered

StarCraft: Remastered släpps idag!
Jag antar att det är sista chansen just nu att förhandsboka, vilket ger exklusiva CC/Hive/Nexus skins... och spelet släpps...

Edit: Kl. 18 svensk tid!

Permalänk
Medlem

Ja, är det någon som har koll på när det släpps idag? Hittar inget på deras forum. Väntar febrilt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Shubban:

Ja, är det någon som har koll på när det släpps idag? Hittar inget på deras forum. Väntar febrilt

Skickades från m.sweclockers.com

Klockan 18 svensk tid:
https://us.battle.net/forums/en/starcraft/topic/20758647354

Permalänk
Medlem

Oj, hur kunde jag missa det?
Då sitter man bänkad vid datorn vid 18

Vad ser ni mest fram emot? Multiplayer eller Singleplayer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ser så mycket fram emot detta! Dags att spela igenom kampanjen igen, sen ta mig igenom SC2's kampanj därefter. Bra semestertajming i år..

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Skrivet av Shubban:

Oj, hur kunde jag missa det?
Då sitter man bänkad vid datorn vid 18

Vad ser ni mest fram emot? Multiplayer eller Singleplayer?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommer att fortsätta spela originalet i singleplayer.
Det nya användargränssnittet är fantastiskt och omgivningarna är extremt schyssta... enheterna har jag inte bestämt mig om ännu (Terran/Protoss och enhetsproträtten känns annorlunda), men jag är besviken över att alla startsekvenser och mellansekvenser ska vara omgjorda i någon slags serietidnings-stil. Dessutom finns inte UMS-kartor (Use Map Settings) kvar och kommer inte gå att skapa i StarEdit.
Det är oklart vad som mer kommer att finnas i spelet vid släpp, vad jag vet. Jag hoppas på bättre AI hos bottarna så att man kan öva upp sig och kanske spela en aning multiplayer utan att bli översprungen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarSearch:

Jag kommer att fortsätta spela originalet i singleplayer.
Det nya användargränssnittet är fantastiskt och omgivningarna är extremt schyssta... enheterna har jag inte bestämt mig om ännu (Terran/Protoss och enhetsproträtten känns annorlunda), men jag är besviken över att alla startsekvenser och mellansekvenser ska vara omgjorda i någon slags serietidnings-stil. Dessutom finns inte UMS-kartor (Use Map Settings) kvar och kommer inte gå att skapa i StarEdit.
Det är oklart vad som mer kommer att finnas i spelet vid släpp, vad jag vet. Jag hoppas på bättre AI hos bottarna så att man kan öva upp sig och kanske spela en aning multiplayer utan att bli översprungen.

Jag tänkte faktiskt att jag ska köra Terran som jag alltid gjorde i orginalet. Multiplayer har aldrig vart min grej, blir rejält piskad Kul på mindre LAN eller om man kör mot en polare dock. Håller med dig om cutscenes. Blizzard brukar annars ha riktigt fina sådana. Förhoppningsvis vi kanske ser UMS i en uppdatering framöver?

Permalänk
Medlem

Roligt blir det, dock börjar man jobba, tillbaks till skol tiden.. vilket jäkla minne, när man smurfade på SWe-1 en gång i tiden.. Man hade ju roliga väldigt roliga minne .. >.<

Visa signatur

------------

Permalänk
Entusiast

@StarSearch:
Du missade en timma, det bör släppas kl 19:00 idag om det är 10:00 Pacific! I vilket fall som helst så är jag taggad.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Shubban:

Jag tänkte faktiskt att jag ska köra Terran som jag alltid gjorde i orginalet. Multiplayer har aldrig vart min grej, blir rejält piskad Kul på mindre LAN eller om man kör mot en polare dock. Håller med dig om cutscenes. Blizzard brukar annars ha riktigt fina sådana. Förhoppningsvis vi kanske ser UMS i en uppdatering framöver?

Själv hoppas jag att man uppdaterar original-spelet så att det går att spela i moderna upplösningar:

(Det är möjligt att modda innan v1.18, men då får man även Win10 buggar som fixades i just den patchen)

Det verkar inte gå i Remastered. Det går att spela i originalupplösning med originalgrafik dock, men då kan man ju lika gärna spela originalet.

Permalänk
Medlem

fördel är ju HD,
F5 då swicthar den till classic mode under spelets gång.. .
Gött blir det..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Hade helt glömt av det, köpte precis

Ska det inte dyka upp i launchern?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Stånk... försenat till 1 PM PDT... vilket blir kl. 22?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarSearch:

Stånk... försenat till 1 PM PDT... vilket blir kl. 22?

Google säger 21, men de kanske missar sommartid.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Härligt! Då hann jag förboka, haft det på en to-do-list som jag måste ha lyckats slarva bort.

Vega-lansering och Starcraft Remastered på samma dag, blir ju en överdos på nörderi idag.

Permalänk
Medlem

Finns i launchern nu.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Delade meningar, men mina förväntningar är åtminstone överträffade. Alla original mellansekvenser (HD, från StarCraft DVD:n) och briefings är kvar, verkar det som, prisa Gud. Grafiken är schysst, om man inte zoomar in, då allt börjar se ut som att det har något slags filter över sig och inte är särskilt skarpt. Det går, till min förvåning, inte att zooma ut. Av någon anledning måste man även a 2.2GB VRAM för att aktivera skuggor... verkar som att tekniken har gått baklänges. Men gameplayet hittills är original och känslan är där. Skirmish bottarna är ouppdaterade, verkar det som.

Ska dra en kort sväng genom kampanjen och se vad som händer!

StarEdit är borta från menyn, men inte ur spelets mapp. Oklart om det fortfarande går att spela UMS-kartor via Battle.net.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hade nästan glömt bort att jag att jag förbokat detta. Tack!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Dum fråga, men hur får man ner spelet? Har förbokat det men kan inte hitta var jag kan hämta hem det.
Under "Download Clients" finns det inte.
Går jag till "Your Game Accounts" finns det där, men får bara en vit sida med en bild av SC:Remastered.

EDIT: I Blizzard App.
Naturligtvis har man vissa direkt på sidan och vissa via appen..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats vinna någon ranked match än? Jag får tokstryk av alla känns det som =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Någon som har lyckats vinna någon ranked match än? Jag får tokstryk av alla känns det som =D

Lyckats vinna 2 av 11 matcher så mmr börjar bättre matcha min bristande talang.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Lyckats vinna 2 av 11 matcher så mmr börjar bättre matcha min bristande talang.

Skickades från m.sweclockers.com

Är 1-1 i rank. Förlora första, var dum och gjorde fast exp i pvp. Andra spelade jag lite mera safe och. Vann över en Zerg som toss. Zergen jag mötte var 4-5 i rank.

Har man spelet bw förut så tror jag man kommer rättt snabbt in i det. Enligt mig är protoss mest nybörjar vänliga. Deras enheter tål mer

Permalänk
Medlem

Spelar lite mera rank och är nu 4-1.

Tror protoss är lättast att spela med i 1vs1. Tips är för att bli bätte om man är ny.Spela protoss i 3vs3 hunters. Spara replay om någon verkar bra med protoss som har blandar zealot och dragoon. T.ex om någon går 2 gate 5 zealot sen dragoon. Den builder funkar ok emot alla matcher i 1vs1 som ny spelare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blabbs1:

Spelar lite mera rank och är nu 4-1.

Tror protoss är lättast att spela med i 1vs1. Tips är för att bli bätte om man är ny.Spela protoss i 3vs3 hunters. Spara replay om någon verkar bra med protoss som har blandar zealot och dragoon. T.ex om någon går 2 gate 5 zealot sen dragoon. Den builder funkar ok emot alla matcher i 1vs1 som ny spelare

Skickades från m.sweclockers.com

Man ska dock aldrig någonsin öppna med en zealot emot terran i 1on1, om man inte cheesar då.

Dragon är första enheten man ska bygga, alltid.

Det går att köra lite roliga offensiva öppningar med en zealot men som färsk i 1on1 är det nog inte läge än.

Permalänk
Medlem

@SueCia:

Jag är 6-1 i rank ligger på 1663 mmr och har hyffsat koll på metan. Märker att de jag har mött har det varierat.

Min tanke var om man är ny och kanske förlorat en del matcher i rank och hamnar ner på 1200-1400 så tror jag det bästa är att lära sig en build som är säker och köra på basic. Välj protoss som är enkel ras i 1vs1. Bygga standard enheter zealot och dragoon tror jag är ett bra sätt att komma in i brood war och det kommer ge segrar om man har en bit under 1500mmr

Att max fokusera på 3 saker tror jag alltid är bra.

Är man ny tror jag på följande:
1) Samma build varje match oavsett var motståndaren gör. Försök att få den så bra som möjligt, kolla på replay efteråt
2) Inte bli supply block
3) bygga probe hela matchen

När det har börjat bli bättre då kan man fokusera på det jag gör
1) En build emot varje ras, som sedan kan gå åt olika håll t.ex. exp, Tech m.m
2) Scouta och anpassa sig efter motståndaren
3) ta ut motståndarens expar och skydda sin egna expar

Sen kan man fortsätta. Men jag tror det är bättre att lära sig att gå före man ska lära sig att springa

Standard protoss vs terran
https://www.youtube.com/watch?v=F6y_vVBg6D0