Tillverkare Teasar om GTX 1080 Ti

Permalänk

Blev efter mycket vånda ang valet 1080/1080ti/Vega till slut ett 1080 ti för mig också. Den bättre hälften åker till USA på lördag och jag valde ett GIGABYTE AORUS Xtreme GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GD från Newegg som i detta nu är på väg till min svåger i Florida. Gillar att det blir mer som ett vanligt block, ingen extra fläkt på kortet som andra AiO lösningar. Och priset när hustrun får nöjet att bära det med sig hamnade på rimliga 6750 kronor.

Hoppas att det överklockar bra, om än inte som ett Kingpin. Har inte sett så många recensioner, och som alltid så avgör delvis lotteriet oavsett kylning, men fingers crossed.

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Gluttonius:

Blev efter mycket vånda ang valet 1080/1080ti/Vega till slut ett 1080 ti för mig också. Den bättre hälften åker till USA på lördag och jag valde ett GIGABYTE AORUS Xtreme GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GD från Newegg som i detta nu är på väg till min svåger i Florida. Gillar att det blir mer som ett vanligt block, ingen extra fläkt på kortet som andra AiO lösningar. Och priset när hustrun får nöjet att bära det med sig hamnade på rimliga 6750 kronor.

Hoppas att det överklockar bra, om än inte som ett Kingpin. Har inte sett så många recensioner, och som alltid så avgör delvis lotteriet oavsett kylning, men fingers crossed.

Säg åt henne att öppna kartongen bara, alternativt frakta det på annat sätt och hävda att det var gåva. Blir ju tull på saker över 4000:-, men är förpackningen bruten och man hävdar att det var en gåva från någon man känner där tror jag de har svårt att göra något, ta mig dock inte på orden

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Säg åt henne att öppna kartongen bara, alternativt frakta det på annat sätt och hävda att det var gåva. Blir ju tull på saker över 4000:-, men är förpackningen bruten och man hävdar att det var en gåva från någon man känner där tror jag de har svårt att göra något, ta mig dock inte på orden

Tror att så länge det är i handbagaget är det lugnt typ. Har annars för mig att jag la min Mac jag köpte i ryggsäcken och lådan incheckad för jag ville behålla lådan.

@tiamat satt och läste ditt svar. Så du menar att alla Kingpin kort ska gå att överklocka till minst 2000 MHz i o m att de är binnade? Känns ju sjukt, det är typ 20-25% ökning (kan inget om överklockning av GPU så vet inte hur det påverkar prestandan).

Also, lite sugen på att köpa ett strix nu när det finns för 7.7 på komplett. Spelar i nuläget bara 1080p men kommer i framtiden uppdatera till 1440p. Paras ihop med en i5 4670k @ 4.3 GHz. Tänker att den kanske flaskar mitt 1080 ti i 1080p men lär ju inte göra det i 1440p. Eller bör man hålla sig och se vad Vega blir? Thoughts?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Tror att så länge det är i handbagaget är det lugnt typ. Har annars för mig att jag la min Mac jag köpte i ryggsäcken och lådan incheckad för jag ville behålla lådan.

@tiamat satt och läste ditt svar. Så du menar att alla Kingpin kort ska gå att överklocka till minst 2000 MHz i o m att de är binnade? Känns ju sjukt, det är typ 20-25% ökning (kan inget om överklockning av GPU så vet inte hur det påverkar prestandan).

Also, lite sugen på att köpa ett strix nu när det finns för 7.7 på komplett. Spelar i nuläget bara 1080p men kommer i framtiden uppdatera till 1440p. Paras ihop med en i5 4670k @ 4.3 GHz. Tänker att den kanske flaskar mitt 1080 ti i 1080p men lär ju inte göra det i 1440p. Eller bör man hålla sig och se vad Vega blir? Thoughts?

2025Mhz* Beror på vad du menar med siffrorna. Det som anges på kortet är Base Clock: 1582 MHz - Boost Clock: 1695 MHz.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Pelegrino: ja det ska va lovat att de ska gå i en viss clock över 2k (Guaranteed 2025 MHz+ Overclock*). Det ska ge några extra frames men till priset så är ett strix eller FTW korten linkande beroende på silicon lotteriet. Nu har jag inte sett om det finns en SweC OC lista av olika kort på 1080ti det kan vara en liten mall för hur eventuellt olika kort clockas och vad man kan få ut om man trixar.

Ja vet att Jay-C är inte populär när det gäller OC han fick skit både från kingpin och andra när han skulle OC:a sitt 980 ti. Så därför kan Sweclockers egna OC lista va kul att se. Utöver det finns det givetvis engelska forum för OC m.m.

Jag själv kommer nog vänta har kvar mitt tredje 980 ti kingpin och det rullar på visst det klarar inte högsta settings men jag spelar inte så mycket nuförtiden.

Jag kommer att vänta är sugen på HMB2 minnen.

Har du pengarna och inte något annat du vill slösa på så visst köp strix.

Varför jag vill vänta är mycket enkelt den nya tekniken är relativt dyr de nya 27¨ skärmarna från Acer och Asus i 4k 144 hz med HDR kostar över 20 000k och jag vill ha 21:9 format och 2 st 1080 ti kommer inte att fixa dessa nya skärmar som tillika inte har släppts.

I dagsläget går detta på för två 1080 ti kingpin plus skärm för över 42k och det kommer inte att funka klockrent.

Ps t-shirten till den nya 1080 ti var inte så snygg har två av den gamla lite för små men ändå najs fick ingen tröja i den första batchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja vet att Jay-C är inte populär när det gäller OC han fick skit både från kingpin och andra när han skulle OC:a sitt 980 ti. Så därför kan Sweclockers egna OC lista va kul att se. Utöver det finns det givetvis engelska forum för OC m.m.

J
Har du pengarna och inte något annat du vill slösa på så visst köp strix.

Jag tycker själv mycket om Jays2cents, tycker han har massa bra videos. Tycker kritiken är lite oförtjänt (har dock inte sett videon så kan inte säga att han inte gjort fel).

Visst att jag har pengarna och inte har något annat att lägga det på i nuläget men man kan ju alltid spara. Finns dock en del spel jag gärna hade velat spela (typ HitmanTM och något mer som jag glömt naamn på, aaaahh...) som jag inte kan få över 60 fps på vissa ställen vilket stör mig. Sitter ju fortfarande på ett 770 som jag köpte 2013 så är ju ett tag sen jag uppgraderade. Tycker 1070 är alldeles för dyrt för att vara ett alternativ och 1060 känns inte som tillräckligt med uppgadering för de pengarna, hade varit skönt att slippa uppgradera på länge. hade bara varit så surt att köpa nu och så visar det sig att Vega är supermegaduperawesome och superbilligt (lär ju knappast vara fallet men tänk alla de som inte köpte ryzen, stackarna).

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Jag har ju som sagt beställt ett som kommer i nästa vecka, väntar bara på att ett vattenblock ska släppas så kommer posta mina framsteg i oc-tråden här på swec

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Pelegrino:

Jag tycker själv mycket om Jays2cents, tycker han har massa bra videos. Tycker kritiken är lite oförtjänt (har dock inte sett videon så kan inte säga att han inte gjort fel).

Visst att jag har pengarna och inte har något annat att lägga det på i nuläget men man kan ju alltid spara. Finns dock en del spel jag gärna hade velat spela (typ HitmanTM och något mer som jag glömt naamn på, aaaahh...) som jag inte kan få över 60 fps på vissa ställen vilket stör mig. Sitter ju fortfarande på ett 770 som jag köpte 2013 så är ju ett tag sen jag uppgraderade. Tycker 1070 är alldeles för dyrt för att vara ett alternativ och 1060 känns inte som tillräckligt med uppgadering för de pengarna, hade varit skönt att slippa uppgradera på länge. hade bara varit så surt att köpa nu och så visar det sig att Vega är supermegaduperawesome och superbilligt (lär ju knappast vara fallet men tänk alla de som inte köpte ryzen, stackarna).

Off topic Jay-C hade fått ett 980 ti gratis sen kunde han inte få det över 1520 tror han fick ett 80% Asic med mitt var 72%.
Sen sa han saker som gjorde kingpin sur.

Not sure what his problem was, I just found these driver troubles last week.
That review was poorly done imo and seemed unprofessional to me. I really expected more about all the features of the card like single slot capability, unique display config, pcb heater, more focus on robust memory overclocking, the fact that the card is more efficient per clock than all other Ti's, the support we are giving in the massive OC guide we posted, etc. He doesn't even understand how the nv delta clock works based on his overclocking chart. There is literally NO DIFFERENCE in real perf between overclocks on ANY card within 12mhz or less of each other. That chart showing overclocking was hilarious with cards less than 5mhz apart but KP still winning in just about every game benchmark. KP980ti should be numero uno in every single benchmark even with a lower clock than all the other cards. He says no idea why based on his comments about why he doesn't understand some resolutions of benchmarks are scoring higher/lower. Delta just wasn't right on nv clock, if you run multiple instances with a real time clock monitor, you can see the clock in precision will change sometimes at start of bench or when setting offsets the frequency will jump 2-3 mhz with just 1 offset or not even change at all with up to 2+ offset.
That's my idea to send that card to him, he didn't ask for it or buy it on his own. I regret it now 100% now as it seems all he wanted to do was talk about his hairline, how expensive the card is, and then plug the lightning at the end :).

OnT går ju att köpa begagnat 1080 och köpa vega senare eller så väntar man tills vega kommer. Sen kommer det alltid nya grejer så det kan bli att man väntar och väntar.

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Säg åt henne att öppna kartongen bara, alternativt frakta det på annat sätt och hävda att det var gåva. Blir ju tull på saker över 4000:-, men är förpackningen bruten och man hävdar att det var en gåva från någon man känner där tror jag de har svårt att göra något, ta mig dock inte på orden

Jag är inte orolig. Hon kommer att öppna förpackningen. Vika den platt. Packa kortet tryggt i bagaget. Om någon frågar är det begagnat.

Kommer att uppdatera med OC och ljudnivå. GN testade samma block/setup på förra generationenskort och klagade på kluckande från pumpen, hoppas det var ett dåligt kort bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

2025Mhz* Beror på vad du menar med siffrorna. Det som anges på kortet är Base Clock: 1582 MHz - Boost Clock: 1695 MHz.

Provade lite på mitt Asus Strix OC 1080ti och i time spy så boostar den större delen av tiden till 1962MHz men ibland ända upp till 1987MHz. Ibland något lägre också. Vet inte om det är max på mitt kort eller om mina settings är vad de borde vara

Iaf, räknar man på 1962 för mitt kort och 2025 för kingpin så motsvarar det en prestandaökning på drygt 3%.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Off topic Jay-C hade fått ett 980 ti gratis sen kunde han inte få det över 1520 tror han fick ett 80% Asic med mitt var 72%.
Sen sa han saker som gjorde kingpin sur.

*kingping rant*

OnT går ju att köpa begagnat 1080 och köpa vega senare eller så väntar man tills vega kommer. Sen kommer det alltid nya grejer så det kan bli att man väntar och väntar.

Intressant läsning, kände inte till det. Ska se till att se hans "review" igen.

Och som du säger, man kan vänta och vänta förgäves i evigheter. Andrahandsvärdet på ett 1080 ti lär knappast gå ner så mycket oavsett under den tiden så knappast att man gör en förlust. Alternativet är att jag köper det nu och inte öppnar det innan de släppt vega då komplett AFAIK har 30 dagars öppet köp.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

@Milky Way: Kör du OC mode utan någon manuell överklockning då eller? Jag når GPU max 2012
Mem max 11160 på timespy med lite högre än OC mode. Har sett min GPU nå lite högre men dte har inte gett några skillnader i det allmänna resultatet dock så håller den hellre lite lägre. Också ett strix OC då och nåt aldrig över 55 grader vilket är nice. Oavsett 100 eller 125% power limit och fan på 60 för att inte begränsa.

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men köpte jag ett 1080 ti Strix för 7.2 på webhallens rea trots att det bara är 3 dagar kvar till vega. Visar sig vega vara supermegaawesome kan jag alltid returnera det.

Nu ska jag bara uppgradera från 1080p till 1440p och ta bort mitt Corsair CX agg som jag inte vågar ha i denna builden haha

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av trickeh2k:

Jag har ju som sagt beställt ett som kommer i nästa vecka, väntar bara på att ett vattenblock ska släppas så kommer posta mina framsteg i oc-tråden här på swec

Har du testat kortet än?
Såg att flera hade problem med sina kingpin 1080 ti kort och RMA:at flera.

Skrivet av Pelegrino:

Efter mycket om och men köpte jag ett 1080 ti Strix för 7.2 på webhallens rea trots att det bara är 3 dagar kvar till vega. Visar sig vega vara supermegaawesome kan jag alltid returnera det.

Nu ska jag bara uppgradera från 1080p till 1440p och ta bort mitt Corsair CX agg som jag inte vågar ha i denna builden haha

Najs 1440p är lent för ögonen. 7,2k för ett 1080ti strix är ett bra pris. Sitter själv på g-sync så jag kan inte bara ändra

Permalänk

Missade precis K|ngp|n kortet och har efter noggrant övervägande kommit fram till att det blir ett EVGA GTX 1080 Ti FTW3 Hydro Copper istället. Missade dock det kortet också med så lite att jag klickade på add to cart och sedan när jag kom till kassan stod det 0 st och out of stock.
Är dock nyfiken på hur det har gått för @trickeh2k och hans K|ngp|n.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Najs 1440p är lent för ögonen. 7,2k för ett 1080ti strix är ett bra pris. Sitter själv på g-sync så jag kan inte bara ändra

Tänker det också. Vega + freesync är ju mycket billigare än gsync men för en gångs skull kände jag för att vara on top of the world (ersätter mitt GTX 770)

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har du testat kortet än?
Såg att flera hade problem med sina kingpin 1080 ti kort och RMA:at flera.

Najs 1440p är lent för ögonen. 7,2k för ett 1080ti strix är ett bra pris. Sitter själv på g-sync så jag kan inte bara ändra

Skrivet av F.Fairlane:

Missade precis K|ngp|n kortet och har efter noggrant övervägande kommit fram till att det blir ett EVGA GTX 1080 Ti FTW3 Hydro Copper istället. Missade dock det kortet också med så lite att jag klickade på add to cart och sedan när jag kom till kassan stod det 0 st och out of stock.
Är dock nyfiken på hur det har gått för @trickeh2k och hans K|ngp|n.

Nope, har faktiskt inte ens hämtat ut kortet Legat på utlämningsstället sedan i torsdags förra veckan. Har haft lite annat att pyssla med samt att det inte finns några vattenblock till kortet ute så kan ändå inte använda det. Har gått i funderingarna på att skicka tillbaka kortet och beställa ett annat kort, ftw3 eventuellt. Finns ju iaf block till det kortet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Nope, har faktiskt inte ens hämtat ut kortet Legat på utlämningsstället sedan i torsdags förra veckan. Har haft lite annat att pyssla med samt att det inte finns några vattenblock till kortet ute så kan ändå inte använda det. Har gått i funderingarna på att skicka tillbaka kortet och beställa ett annat kort, ftw3 eventuellt. Finns ju iaf block till det kortet.

Vad jag har läst så ska det släppas ett K|ngp|n nu i Augusti med monterat vattenblock. Fast man vet inte med alla rykten.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Vad jag har läst så ska det släppas ett K|ngp|n nu i Augusti med monterat vattenblock. Fast man vet inte med alla rykten.

Vart har du läst det?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Vart har du läst det?

http://forum.kingpincooling.com/showthread.php?t=3972
"Single-slot watercooled HydroCopper version of the 1080 Ti KINGPIN will be available later next month or so. Waterblock will be sold preinstalled on the card and ready for loop assembly".

Edit: Fel av mig. Senare i September. Hade för mig att jag läste detta i slutet av Juli fast det var i början på Augusti.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

http://forum.kingpincooling.com/showthread.php?t=3972
"Single-slot watercooled HydroCopper version of the 1080 Ti KINGPIN will be available later next month or so. Waterblock will be sold preinstalled on the card and ready for loop assembly".

Edit: Fel av mig. Senare i September. Hade för mig att jag läste detta i slutet av Juli fast det var i början på Augusti.
Skickades från m.sweclockers.com

"next month or so" innebär precis vad som helst, ungefär som det där stolpskottet JacobF som slänger ur sig saker till höger och vänster som sällan visar sig stämma. 1-2 månader var det senaste jag hörde för några veckor sedan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

"next month or so" innebär precis vad som helst, ungefär som det där stolpskottet JacobF som slänger ur sig saker till höger och vänster som sällan visar sig stämma. 1-2 månader var det senaste jag hörde för några veckor sedan.

Du har så rätt så.
Därför jag går på FTW3 HC om dom får dom i lager snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

@F.Fairlane: fanns i lager för fyra-fem dagar sen. Var nära på att lägga en orddendå. Kommer nog inom 2-3 veckor igen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fråga: Enl. SweC test så kommer ett system med 1080 ti max dra typ 460W. Räcker ett 550W agg då? Jag är lite osäker på hur det här med verkningsgrad funkar nämligen.

Tacksam för svar, tänkte att det inte var värt en ny tråd.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Är det värt att uppgradera från ett 1070 till 1080ti? Eller ska man vänta tills nästa generation kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishen:

Är det värt att uppgradera från ett 1070 till 1080ti? Eller ska man vänta tills nästa generation kommer?

Har du problem med prestanda nu? Vad är det för upplösning du spelar i? Skulle ditt nätagg klara av den extra förbrukningen av ett Ti?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Har du problem med prestanda nu? Vad är det för upplösning du spelar i? Skulle ditt nätagg klara av den extra förbrukningen av ett Ti?

Jag kör 1440p och mitt nätagg är 8*0 watt. Så det skulle inte vara några problem.

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/5403280/asus-geforce-gtx-1080-ti-...

7k för detta kortet. Är det en högljudd fläkt på det eller varför är inte den modellen populär?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

https://www.inet.se/produkt/5403280/asus-geforce-gtx-1080-ti-...

7k för detta kortet. Är det en högljudd fläkt på det eller varför är inte den modellen populär?

Skickades från m.sweclockers.com

Fläkten är tyvärr riktigt högljudd. Fungerar således om du 1. Inte är känslig för / bryr dig om ljud.
2. Tänkt byta kylning till vatten / annan kylare.

Det är ju ett 1080 ti ändå så prestanda har det, men självklart har man sparat in för att kunna sälja det billigare än sin egen utmärkta STRIX modell.

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Skrivet av Dr Gluttonius:

Fläkten är tyvärr riktigt högljudd. Fungerar således om du 1. Inte är känslig för / bryr dig om ljud.
2. Tänkt byta kylning till vatten / annan kylare.

Det är ju ett 1080 ti ändå så prestanda har det, men självklart har man sparat in för att kunna sälja det billigare än sin egen utmärkta STRIX modell.

Tack för du svarade då vet jag!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||