Netonnet/Tele2-erbjudande — Frågor om ångerrätt/uppsägning av abb. [Från Dagens fynd — Diskussionstråden]

Permalänk
Skrivet av jettofette:

Jag fick mina mobiler från Netonnet igår, fick inte simkorten dock. Frågan är om man kan ringa Tele2 och säga upp abonnemangen redan, de nya numrena står ju i avtalet i alla fall.

Prova. Det som jag tycker är lite märkligt är aktiveringsdatumet på avtalet som i mitt fall var måndagens datum och jag har fortfarande inte fått varken mobil eller SIM-kort, dock bör jag få mobilen idag. Kommer man att få betala abonnemanget från aktiveringsdatumet eller det datum som man ha SIM-kortet i handen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallt_kaffe:

Prova. Det som jag tycker är lite märkligt är aktiveringsdatumet på avtalet som i mitt fall var måndagens datum och jag har fortfarande inte fått varken mobil eller SIM-kort, dock bör jag få mobilen idag. Kommer man att få betala abonnemanget från aktiveringsdatumet eller det datum som man ha SIM-kortet i handen?

Datumet ändras till det datum dem får ditt påskrivna brev. Det fick iallafall jag idag, vilket är ett uppdaterat kontrakt med datumet framskjutet med simkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har fått min ombeställning godkänd och tillgodokvittot nyttjade på detta erbjudande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av jettofette:

Jag fick mina mobiler från Netonnet igår, fick inte simkorten dock. Frågan är om man kan ringa Tele2 och säga upp abonnemangen redan, de nya numrena står ju i avtalet i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp det kan man göra, funkade för mig.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Skrivet av Dendrite:

Japp det kan man göra, funkade för mig.

Funkade för mig också när jag ringde idag. Han på kundtjänsten verkade ha fått likadana samtal från Netonnetkunder ett par gånger tidigare 😉

Han sa dock att jag inte kommer undan uppsägningstiden på en månad om jag säger upp abonnemanget hos Tele2, så det blir väl en faktura hemskickad på detta. Om jag ville strida detta fick jag kontakta Netonnet. Jag undrar hur man kommer undan med den totala minsta kostnaden som var mobilens pris som stod vid beställningen? Någon som orkat kriga med Netonnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jettofette:

Funkade för mig också när jag ringde idag. Han på kundtjänsten verkade ha fått likadana samtal från Netonnetkunder ett par gånger tidigare 😉

Han sa dock att jag inte kommer undan uppsägningstiden på en månad om jag säger upp abonnemanget hos Tele2, så det blir väl en faktura hemskickad på detta. Om jag ville strida detta fick jag kontakta Netonnet. Jag undrar hur man kommer undan med den totala minsta kostnaden som var mobilens pris som stod vid beställningen? Någon som orkat kriga med Netonnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle gissa att det var falsk/felaktig information/marknadsföring av NoN. Det pris som de erbjöd enligt deras webbplats tror jag inte att någon kund någonsin kan uppnå praktiskt i verkligheten.

Se det som ett ouppnåbart lockpris som ingen kan få hur de än gör.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

ringde precis till tele2 för att säga upp abb. men de hänvisade till Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

ringde precis till tele2 för att säga upp abb. men de hänvisade till Netonnet

Ringe Tele2 idag, de sa att det inte var några problem att ångra. Efter några minuter ringde det mig och sa att det inte alls gick att ångra, utan att man måste göra det via NetOnNet. Att säga upp (30 dagar) gick dock fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hiro:

Ringe Tele2 idag, de sa att det inte var några problem att ångra. Efter några minuter ringde det mig och sa att det inte alls gick att ångra, utan att man måste göra det via NetOnNet. Att säga upp (30 dagar) gick dock fint.

Ångrar du abonnemanget så måste du lämna tillbaka mobilen också. Du måste "Säga upp" abonnemanget för att få behålla mobilen.

Det gäller att använda rätt ord när man pratar med dom, annars kan resultatet bli helt annat än det du ville ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Ångrar du abonnemanget så måste du lämna tillbaka mobilen också. Du måste "Säga upp" abonnemanget för att få behålla mobilen.

Det gäller att använda rätt ord när man pratar med dom, annars kan resultatet bli helt annat än det du ville ha.

EDIT: Vilket du förstås också sa det sista du skrev.

Ibland lönar det sig även att läsa rätt, annars blir resultatet helt annat....

EDIT 2: Skulle förstås redigera mitt första inlägg, inte citera det.

Permalänk

Fick en begagnad P2 idag och inget sim-kort. Ska inte allt skickas tillsammans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperVejz:

Fick en begagnad P2 idag och inget sim-kort. Ska inte allt skickas tillsammans?

Skickades från m.sweclockers.com

Simkortet kommer i brevlådan 1-2dagar efteråt.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Skrivet av broschi:

Simkortet kommer i brevlådan 1-2dagar efteråt.

OK. Tack för svaret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperVejz:

Fick en begagnad P2 idag och inget sim-kort. Ska inte allt skickas tillsammans?

Skickades från m.sweclockers.com

Begagnad?

Permalänk
Skrivet av hiro:

Begagnad?

Skyddsfilmen på framsidan och baksidan hade luftbubblor och så finns det små repor på sidan av mobilen som syns om man håller den på ett visst sätt mot ljuset. Batteriet hade också över 90%.

Edit: det är inget fel på mobilen. Den fungerar som den ska, men hade hellre föredragit en mobil som är oanvänd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Pratade med en trevlig kille på Tele 2 som skulle koppla mig någonstans men denna personen svarade inte. Så hamnade i kö igen. Efter 30 minuter totalt var jag i luren på kille #2.

Ville säga upp men han pratade automatiskt om ångerrätten och att det var NetonNet som skötte det.
När jag nämnde att det var ett paketköp och jag ville behålla hårdvaran och således var tvungen att säga upp abonnemanget så löste han det snyggt och fint.
exakt 30 dagar blir det jag får pröjsa.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte fått någon faktura från tele2, sa upp mitt abonnemang dagen efter det aktiverades, någon annan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon227081:
Jag gjorde detta med en annan mobil Honor 7 tror jag det var. Fick min faktura för några veckor sedan.

Fakturan var på månadspris+35kr eller något för papersfakturan.
Letade fram fakturan
304kr (269+35)
Sa också upp dagen efter då det var stängt på deras kundtjänst när jag ringde.

FYI min faktura hade följande datum.
Fakturadatum: 170705
Oss tillhanda: 170728

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryingpan:

Mycket bra abonnemang för övrigt. Att få tag i ett abonnemang med 10+gig surf för under 400kr är svårt.

30GB + fria samtal, sms och mms för 279kr/månad :/

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hzup:

@Berrabaj:
Jag gjorde detta med en annan mobil Honor 7 tror jag det var. Fick min faktura för några veckor sedan.

Fakturan var på månadspris+35kr eller något för papersfakturan.
Letade fram fakturan
304kr (269+35)
Sa också upp dagen efter då det var stängt på deras kundtjänst när jag ringde.

FYI min faktura hade följande datum.
Fakturadatum: 170705
Oss tillhanda: 170728

När aktiverades ditt abonnemang?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Väntar fortfarande på faktura...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon227081:

När aktiverades ditt abonnemang?

Skickades från m.sweclockers.com

På räkningen står det
2017-06-04 / 2017-06-30

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

30GB + fria samtal, sms och mms för 279kr/månad :/

Lyckades pricka in ett erbjudande hos Tele2 förut. Rörligt pris dock. Men 20gb surf för 179 tror jag.
Ringer och smsar knappt längre iaf. Tar ju allt via mobila nätet.

Samtliga 20 går att disponera inom EU/EES

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem

Fick min andra faktura på 83kr nu... Borde vara klart nu för min del iaf

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fick min faktura här om dagen. Var inte ens på 299 kr utan strax under.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Fick min faktura här om dagen. Var inte ens på 299 kr utan strax under.

Går det över månadsskiftet så kommer du få en till faktura. Hade typ 6dagar på denna fakturan eller ngt +35kr avi avgift

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hzup:

Går det över månadsskiftet så kommer du få en till faktura. Hade typ 6dagar på denna fakturan eller ngt +35kr avi avgift

Skickades från m.sweclockers.com

Bra att veta!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Utifrån vad jag läst hittills här så kanske jag är en av de få som faktiskt slapp min abonnemangsavgift helt. Kan ha berott på att min order blev klar rätt sent så tele2-personen jag pratade med inte hade något bra rutinsnack kring just kring detta netonnet-erbjudande. Insisterade bara på "lägsta möjliga totalkostnad" och efter att ha pratat lite om terminologin (avsluta abonnemang, ångra, bara stryka felaktig kostnad osv) samt netonnets hänvisning till tele2 för alla abonnemangsfrågor då de själva inte kan ta bort tele2's faktura så tog han bort fakturan för de abonnemang jag startat.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Mattecoach

@Vispsleven:
Fuskigt!!

Nä, bra jobbat

Permalänk
Medlem

Har också fått min sista faktura nu på, om jag minns rätt, 70-80 kr för dagarna som gick innan jag lyckades säga upp abonnemanget. Förra månaden fick jag den första fakturan på 299 kr. Slapp dock fakturaavgiften då jag anmälde mig för efaktura.