GG byter till Discord och firar med dubbel spelkväll! BF + PUBG 10-11/8!

Permalänk
Medlem

@Krabbtumme: Övertygad om att Discord är ett bra program på grund av allt gott jag hört om det. Dock har jag aldrig haft användning för det då min umgängeskrets bara använder TS. Dock körde de skype ett tag och det programmet var allt annat än bra i mitt tycke.

Äh man kanske ska haka på en kväll med Geeks Gaming. Men i kväll är inte denna kväll!

@Yatagarasu: Tack för infon! Låter dock inte som något jag har behov av. Men jag skulle väl inte vägra byta om mitt umgänge väljer att göra så.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Dahle86:

Det var synd. Hoppas ni kommit på bättre tankar till nästa vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Denna kommentar får mig att tänka på någon från Norrland som slaviskt håller sig till sin gamla Volvo när möjligheten att byta till en Tesla helt gratis finns!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Som ägare av en Discord server med ett par hundra användare (ca. 50 "dagliga/aktiva") så tycker jag att Discord är ett extremt kraftfullt verktyg, speciellt när det kommer till mod-verktyg och insticksprogram. Det är även väldigt lätt att använda både som användare och som admin då allt det viktigaste finns "direkt på första sidan", men för den som vill grotta ner sig finns det hur mycket funktioner och potential som helst.

GUI'n i Discord är något VOIP-program behövt länge, då TS/Mumble är avskräckande för många som inte varit med i svängarna i flera år. Ett exempel på detta är ett par vänner som skulle använda IIRC och TS för ett projekt för något år sedan, slutade med att vi fick använda Skype istället då det skulle krävas en instruktionsbok för att förstå alla funktioner och dess innebörder i IIRC klienten och TS.

Det är egentligen inget "fel" på TS i sig, det gör sitt jobb - Förmedla röst över internet.
Men idag önskar folk mer; De vill ha en snygg och modern GUI, enkelheten med att hoppa mellan servrar, att så mycket som möjligt ska bara fungera utan att man behöver pilla. Detta uppfyller Discord mer än väl.
Sedan om man inte gillar bloat så som smileys/meme's, att Discord skannar efter program som visar "X is now playing Z" mm. Så går allt detta att stänga av.

Men det bästa av allt är nog förmågen för vem som helst att kunna slänga upp en server på 3st klicka!
Logga in - Skapa Server (server namn och server lokalisering) - Bjud in vänner.
Detta ihop med snabbinbjudningar och enkla verktyg för rollindelning gör att Discord lavinartat skjuter ifrån TS i mina ögon

Du får gärna utveckla detta!

Förlåt nu kommer jag låta sur men har sån huvudvärk så orkar inte formulera mig, jag är absolut inte sur eller så!

Dom gånger jag använt (tvingats) köra discord har man alltid varit på nån guilds raidserver där det mer ser ut som ett socialt nätverk med filmklipp och massa emojis länkar osv. Visst det går att slå av men gissar att det kommer vara aktivt som på dom flesta servera och jag stör mig så ofantligt på det. Jag vill inte ha ett flöde med grejer som inte hör till spelet/anledningen varför man sitter där.

Men detta är min uppfattning och vad JAG tycker.
Jag ser dock inga problem med TS och kör själv en server där vi alla polare sitter, samt att alla andra jag spelar med kör ts och så kommer det nog förbli. Kalla mig gärna envis! Haha

Alla eller iof dom funktioner som används oftast är ju tillgängliga på "första sidan" genom högerklick, är inget behov av luascript för att få det att fungera precis, dock finns det mycket kul att göra med dom, men absolut inte nädvändigt!:)
Och byta "hoppa" mellan servrar ser jag inte heller som ett problem då du kan ha öppna flera olika serverflikar samtidigt och micen mutas när du byter server.

Kan dock hålla me om att Discord är 100000ggr lättare att göra en server på.
Gillar på nåt sätt att Teamspeak påminner lite om Ventrilo:)

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Lineri:

Förlåt nu kommer jag låta sur men har sån huvudvärk så orkar inte formulera mig, jag är absolut inte sur eller så!

Dom gånger jag använt (tvingats) köra discord har man alltid varit på nån guilds raidserver där det mer ser ut som ett socialt nätverk med filmklipp och massa emojis länkar osv. Visst det går att slå av men gissar att det kommer vara aktivt som på dom flesta servera och jag stör mig så ofantligt på det. Jag vill inte ha ett flöde med grejer som inte hör till spelet/anledningen varför man sitter där.

Men detta är min uppfattning och vad JAG tycker.

Ingen fara!

Det låter dessvärre som du hamnat på servrar med dåliga Admins/Mods "/
Serven jag och mina co-admins/moderatorer sköter har väldigt tydliga regler, kanaler och dylikt som respekterar folks respektive användning. Den modereras flitigt och skötsamt, har faktiskt inte behövt banna mer än en handfull människor på över 1 år!
Skickar med en print som exempel på hur det ser ut just nu.

Dold text
Skrivet av Lineri:

Jag ser dock inga problem med TS och kör själv en server där vi alla polare sitter, samt att alla andra jag spelar med kör ts och så kommer det nog förbli. Kalla mig gärna envis! Haha

Alla eller iof dom funktioner som används oftast är ju tillgängliga på "första sidan" genom högerklick, är inget behov av luascript för att få det att fungera precis, dock finns det mycket kul att göra med dom, men absolut inte nädvändigt!:)
Och byta "hoppa" mellan servrar ser jag inte heller som ett problem då du kan ha öppna flera olika serverflikar samtidigt och micen mutas när du byter server.

Kan dock hålla me om att Discord är 100000ggr lättare att göra en server på.
Gillar på nåt sätt att Teamspeak påminner lite om Ventrilo:)

TS i sig är det inget "fel" på som sagt, men det är inte det mest användarvänliga om man säger så.
Om jag skulle t.ex. be min mor att installera Discord och trycka på inbjudningslänken jag skickar efter, då skulle hon klara av att använda det förmodligen. Dock att få henne att koppla upp sig med TS/Mumble/Vent - Då får jag nog be en högre makt om en hjälpande hand

Om du och ditt umgänge inte har något problem med TS & inte behöver funktionerna som Discord erbjuder, då ser jag inte någon anledning att byta faktiskt. Kör på som vanligt bara!

Dock blir jag förbryllad över "motståndet" folk har visat här i denna tråd över Discord och GG's övergång till det, speciellt när det rent objektivt är det bättre programmet i de allra flesta fallen (latens, ljudkvalité, funktioner mm.).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Har noterat flertalet klagomål mot Discord i den här tråden. Jag har nog inte så mycket att klaga på hur det är utformat, men när jag försökte använda det när vi skulle spela GTA tappade jag anslutningen i spelet hela tiden. Det bara vägrade fungera. Så fort jag bytte över till TS igen så funkade allt galant.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Mitt största klagomål med discord är att det till skillnad från mumble och teamspeak, inte finns textchatt kopplat till varje enskilt rum.
Det är inte alltid som alla konversationer/länkar/etc är relevanta för alla på hela servern.

Annars funkar det helt ok.

Skrivet av THB:

Vill inte ladda ner en "app" bara för chat.

Samma visa när det gäller teamspeak, mumble och ventrilo?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Mitt största klagomål med discord är att det till skillnad från mumble och teamspeak, inte finns textchatt kopplat till varje enskilt rum.
Det är inte alltid som alla konversationer/länkar/etc är relevanta för alla på hela servern.

Annars funkar det helt ok.

Samma visa när det gäller teamspeak, mumble och ventrilo?

Detta är största problemet enligt mig när jag använder discord, att inte kunna länka saker utan att det går till hela servern.

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk

@Yatagarasu: vill man chatta så kör man chatten på steam. Discord är så överdesignat och krångligt med koder hit och dit. Fick kolla tutorial för att ens få igång det. Samma med alla mina polare på steam som någon gång blivit tvingade att köra det när någon bara haft discord och vägrat ts3. Förstår inte hur det kan vara krångligt med ts3. Koncept alla känner igen som ip-adress och lösenord. Klicka connect, skriv in ip och lösen.. Klart

Sen har jag haft massa problem dom gånger jag använt discord med lagg i ljudet, att det blivit sjukt höga pipande ljud, programmet stängt av sig eller kastat ut folk jag pratat med eller random sänkt volymen på deras mikrofon mitt under match mm. Nämnvärt är att det med samma personer och samma utrustning aldrig hänt på ts3. Vilket kraschat en gång sen jag började använda det för 5 år sedan.

Permalänk
Medlem

När Discord kommer i närheten av ljudkvaliteten hos TS så går nog vår spelgrupp över dit också. Men som det är nu så är det skrattretande. Kass ljudkvalitet, problem med sprakande ljud från vissa användare, avhuggna meningar osv.

Jag får titt som tätt höra av folk tycker den rena ljudkvaliteten är bättre hos Discord, men då har de nog aldrig modifierat codecen för TS-kanalen (görs direkt på inställningarna för kanalen) de använder. Betydligt bättre än Discord.

Men så länge de löser detta så stänger jag gladligen mitt säkerhetshål till TS3-server och går över.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem

Ser att många klagar på utseendet hos ts. Nog för att det är subjektivt, men om man sätter utseende före funktion så har man nog börjat i fel ände.

Dels går det faktiskt att modifiera utseendet med teman och framförallt, vem fan sitter och tittar på programmet?! Herregud, ts-rutan åker ner så fort man är ansluten och sen håller den sig nere. Ska man länka några grejer, ja då är det bara att göra för funktionsmässigt så fungerar det perfekt. Ska man chatta och då tvingas titta på UI't, då är inte VoIP rätt väg att gå ändå.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Vill inte ladda ner en "app" bara för chat.

För att implementationen är horribel i andra browsers.
Använder du inte Chrome måste du i stort sett ladda ner deras app för att det skall fungera.

Hur bra funkar TS om du inte laddar ned det då? Känns som ett ickeproblem.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Devildoll:

Mitt största klagomål med discord är att det till skillnad från mumble och teamspeak, inte finns textchatt kopplat till varje enskilt rum.
Det är inte alltid som alla konversationer/länkar/etc är relevanta för alla på hela servern.

Skrivet av 1NstaNT:

Detta är största problemet enligt mig när jag använder discord, att inte kunna länka saker utan att det går till hela servern.

Dock är det enkelt att skapa en chat mellan önskade individer, det är precis som på Facebook mer eller mindre.
"Direct Messages" uppe till vänster, välj sedan "Add DM" och fyll i vilka mottagare du vill ska kunna delta (användaren lär dock finnas antingen på en server du har i din lista, eller på din friend list).

Sedan är det upp till Admin/Mods som håller i serven huruvida vilka som ska ha tillgånger till vilka kanaler och textchatter på serven med. Så skyll på dålig ledning och inte produkten i fråga där - Annars kan ni som sagt använda Direct Message funktionen för gruppchatt eller länka direkt till någon bara

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

Förlåt nu kommer jag låta sur men har sån huvudvärk så orkar inte formulera mig, jag är absolut inte sur eller så!

Dom gånger jag använt (tvingats) köra discord har man alltid varit på nån guilds raidserver där det mer ser ut som ett socialt nätverk med filmklipp och massa emojis länkar osv. Visst det går att slå av men gissar att det kommer vara aktivt som på dom flesta servera och jag stör mig så ofantligt på det. Jag vill inte ha ett flöde med grejer som inte hör till spelet/anledningen varför man sitter där.

Men detta är min uppfattning och vad JAG tycker.
Jag ser dock inga problem med TS och kör själv en server där vi alla polare sitter, samt att alla andra jag spelar med kör ts och så kommer det nog förbli. Kalla mig gärna envis! Haha

Alla eller iof dom funktioner som används oftast är ju tillgängliga på "första sidan" genom högerklick, är inget behov av luascript för att få det att fungera precis, dock finns det mycket kul att göra med dom, men absolut inte nädvändigt!:)
Och byta "hoppa" mellan servrar ser jag inte heller som ett problem då du kan ha öppna flera olika serverflikar samtidigt och micen mutas när du byter server.

Kan dock hålla me om att Discord är 100000ggr lättare att göra en server på.
Gillar på nåt sätt att Teamspeak påminner lite om Ventrilo:)

Måste hålla med tidigare talan. Du måste ha hamnat på en dålig server.

Den servern jag är admin på, så brukar filmklipp hållas till en kanal vi kallar för "Voicechat Text", i princip en kanal som är en extension av voicechatten. Resten av Discorden har en kanaluppsättning och regler gällande de, och vi gör i princip inget modererande för folk vet vad som gäller.

Sen så kan man inte jämföra Discord med Vent/TS eller Skype. Vill alltid säga att Discord är en blanding av alla 2/3 och därför fungerar så som de gör. Önskar fortfarande att många funktioner ska komma till Discord för lättare textkanal sortering och vad som kan göras, men att lägga all skuld på Discord för att DU har lyckats joina en server som du inte gillar är fan ditt fel, inte någon annans.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Havreboll647:

@Yatagarasu: vill man chatta så kör man chatten på steam. Discord är så överdesignat och krångligt med koder hit och dit. Fick kolla tutorial för att ens få igång det. Samma med alla mina polare på steam som någon gång blivit tvingade att köra det när någon bara haft discord och vägrat ts3. Förstår inte hur det kan vara krångligt med ys3. Koncept alla lånet igen som ip-adress och lösenord. Klicka connect, skriv in ip och lösen.. Klart

Koder och överdesignat? Du får en URL-länk som tar dig direkt till serven du vill in på, som dessutom funkar både i programmet och i webbläsaren. Detta funkar även för att bjuda in folk direkt in i en viss kanal om man så önskar.
Du ser sedan alla kanaler och textkanaler i tydlighet till vänster, du har 'tooltips' på nästan varenda funktion under inställningar - Förstår inte hur detta kan vara krångligare än att hålla reda på IP's, lösenord och inställningar en icke-insatt lär Googla för att förstå

Skrivet av Havreboll647:

Sen har jag haft massa problem dom gånger jag använt discord med lagg i ljudet, att det blivit sjukt höga pipande ljud, programmet stängt av sig eller kastat ut folk jag pratat med eller random sänkt volymen på deras mikrofon mitt under match mm. Nämnvärt är att det med samma personer och samma utrustning aldrig hänt på ts3. Vilket kraschat en gång sen jag började använda det för 5 år sedan

Skrivet av wwraver:

När Discord kommer i närheten av ljudkvaliteten hos TS så går nog vår spelgrupp över dit också. Men som det är nu så är det skrattretande. Kass ljudkvalitet, problem med sprakande ljud från vissa användare, avhuggna meningar osv.

Jag får titt som tätt höra av folk tycker den rena ljudkvaliteten är bättre hos Discord, men då har de nog aldrig modifierat codecen för TS-kanalen (görs direkt på inställningarna för kanalen) de använder. Betydligt bättre än Discord.

Men så länge de löser detta så stänger jag gladligen mitt säkerhetshål till TS3-server och går över.

Låter mer som ni/era vänner med problem inte har brytt sig om att kolla under inställningar när det kommer till problem med ljudet faktiskt. "lagg", sänkta volymer eller avklippningar kan mycket väl vara och är troligen orsakat p.g.a. "auto" under "Voice">"Input Method">"Voice Activity">"Automatically determine input sensitivity".
Rekommenderar att antingen ställa in den manuellt eller köra med "Push to Talk" - Det löser nog era problem i 9/10 fall törs jag nästan lova. Annars testa att stänga av "Echo Cancellation"/"Noise Suppression"/"Automatic Gain Control" och/eller "Quality of Service High Packet Priority (QoS)".

Angående ljudkvalitén så visar ju mer eller mindre varenda test där ute att Discord har både bättre latens och ljudkvalité än TS/Skype/Mumble/Curse - Och igen här, admins kan välja bitrate på respektive kanal, så kolla med server-ägaren vad som gäller för respektive kanal ni sitter i

Skrivet av scienta:

Ser att många klagar på utseendet hos ts. Nog för att det är subjektivt, men om man sätter utseende före funktion så har man nog börjat i fel ände.

Dels går det faktiskt att modifiera utseendet med teman och framförallt, vem fan sitter och tittar på programmet?! Herregud, ts-rutan åker ner så fort man är ansluten och sen håller den sig nere. Ska man länka några grejer, ja då är det bara att göra för funktionsmässigt så fungerar det perfekt. Ska man chatta och då tvingas titta på UI't, då är inte VoIP rätt väg att gå ändå.

Nu talar jag inte direkt för någon annan, men problemet med den förlegade designen som många vänner beskriver är att inget är "självförklarligt". Vi lever i en era där allt bara ska fungera, du ska inte ens behöva läsa manualen för att kunna starta upp och vara igång. Försök förklara Codec och IP till någon som är född senare än 2000 så förstår du nog direkt vad jag menar ;P

Tror som sagt inte det har något att göra med att "det ser fult ut", utan det är så enkelt som att GUI'n ligger 10 år bakåt i tiden och är helt enkelt inte användarvänligt enligt dagens standarder. Självklart kan utseendet vara en faktor, man dömer oftast en produkt vid första anblick, men tror inte det är kärnan i problemet i detta fall.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Vi har kunnat lokalisera fuskare m.m. genom att ha full kontroll över vår tjänst, därför kör Dad's Army Teamspeak. Dessutom kan vi erbjuda väldigt låg latens. Kan hålla med om att GUI:t är lite ålderdomligt, men vad spelar det för roll när det handlar om att kommunicera med rösten? Man ska ju inte sitta och glo på själva klienten. TS är extremt kraftfullt och egentligen det enda som gäller om man vill kunna ta ansvar till 100% för sina användare.

Säger man att TS hör hemma på tidigt 00-tal så har man helt enkelt ingen koll.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Njea lätt att använda vettefan. klart man kan det efter att man suttit i det i 100 år men menyerna för nya personer är lite off samt att man inte alltid fattar vad alla funktioner gör. Discord gör allt som ts gör 1000ggr bättre.

Visst kan TS vara lite ologiskt, men måste säga att discord inte är mycket bättre, fick fråga många gånger innan jag lyckades joina voice när jag använde det. Det är extremt plottrigt med text överallt.

Nu kanske det här är isolerade händelser, men när vi skulle byta till discord så var det 4-5 st som klagade på stutter och lagg i CS:GO när man hade klienten till discord igång samtidigt, så slutade med att vi gick tillbaka till TS.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

i min värld är ts det sämsta av två världar.

skall man gå all in och hosta egen server och ta kontroll över saker och ting är det mumble som gäller och inte ts.
vill man köra lättanvända men integritetskränkande kommersiella program är det discord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Dock är det enkelt att skapa en chat mellan önskade individer, det är precis som på Facebook mer eller mindre.
"Direct Messages" uppe till vänster, välj sedan "Add DM" och fyll i vilka mottagare du vill ska kunna delta (användaren lär dock finnas antingen på en server du har i din lista, eller på din friend list).

Man vill ju ha en chatt för de aktuella i kanalen, vilket kan skifta rätt ordentligt.
blir ganska omständligt att hålla på och peta i chattgrupperna manuellt varje gång nån går ut och in i respektive kanal.

Skrivet av Yatagarasu:

Sedan är det upp till Admin/Mods som håller i serven huruvida vilka som ska ha tillgånger till vilka kanaler och textchatter på serven med. Så skyll på dålig ledning och inte produkten i fråga där - Annars kan ni som sagt använda Direct Message funktionen för gruppchatt eller länka direkt till någon bara

Såvitt jag vet kan man inte konfigurera servern så att det finns chattkanaler knutna till respektive voicekanal.
precis som ovan lär det även stöta på liknande problem när det gäller uppdatering av vem som ska se vad när folk hoppar in och ut, oavsett hur flitiga mods man har.

En person har gjort en bot som kan sköta det, men det är ganska löjligt att det inte går att ordna out of the box, speciellt med tanke på att programmet, om man ska tro en av deras community managers , precis som teamspeak och mumble, ursprungligen hade chattkanaler knutna till voice.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Det verkar som några inte vet om att även i TS kan du bjuda in folk genom att skicka en URL-länk och ja du kan även bjuda in dem direkt till en viss kanal om man så önskar.

Vet inte om det är skrivet i sten att discord är enklare än ts, kanske kan det vara att vissa finner det så och andra inte, påstår man att discord har dåligt ljud så får man veta att det beror på att man inte har varit i options menyn, skulle inte det vara till skillnad från...

Nej kan man tro, olika åsikter tycks finnas här vore det inte bättre om alla tyckte som jag för vad jag tycker är ju trotts allt rätt.

Permalänk
Medlem

Välkommen till Discord, synd bara att man är för blyg och prata i mic

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Håller mig till TS. Hade Discord med större ARK tribe 200+ personer och det var helt omöjligt att höra vad folk sa med voice activation. Det värsta med Discord är allt @ everyone spam i text-chatterna som folk inte kan låta bli.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

@Boozfob: Skärp dig. Ett program som drar obefintlig prestanda, något du nästan ALDRIG tittar på har hållt dig ifrån detta? Jo tjena...

Vad exakt har begränsat din VOIP med TS? Lycka till att nämna en realistisk orsak.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Skrivet av Lan:

Varmt välkomna in! Det är dags att gå över till Discord, utvecklingen av TS har avstannat och Discord har helt enkelt sprungit om som ett bättre community verktyg med textkanaler, integrationer mot andra program, mobilappar med mera. Vi hoppas ni vill hänga på och lira med oss, självklart rivstartar vi med både BF och PUBG! Nästa vecka blir det CS:GO!

Discord invite (anslut direkt)

Geeks Gaming Discord (info och hjälptråd)

Gå till spelkvällskanalerna så hjälper vi er där.

http://i.imgur.com/AfFaOq8.jpg

Torsdag 10/8 - 19:00
Har du BF1? Kom in och hitta någon att lira med! Vi startar kl 19:00 och håller igång så länge vi orkar! Kör en enkel uppdelning när folk kommer in och ser vilka spellägen folk vill lira.

http://i.imgur.com/DmqCIXO.jpg

Fredag 11/8 - 19:00
PlayerUnknown's Battlegrounds är en suverän shooter som bara blir roligare när man är fler än en, hoppa in och hitta någon att lira med. Vi har gott om folk som gärna hjälper er även om ni är nya. Ikväll håller Rönnlund i tyglarna men vi har flera andra admins redo att stötta.

Ja, det är mycket bättre, bättre på att spionera också.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Synd att fler byter ner sig till en sämre VOIP klient bara för att kunna spamma memes i chatten.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Entusiast

Äntligen, använt discord i över ett år nu. Discord är lättare för nybörjare att komma igång snabbt med och text kanalerna är trevliga, finns inget smidigare. De äldre VoIP programmen som TS och Mumble slängdes för längesedan.

Som vanligt med nytt så är det många som inte vill ge det en chans, lite nyfiken på vad dessa anser att TS gör bättre eller vad Discord saknar rent funktionellt. Att inte gilla UI:n är en sak, att inte kunna se fördelarna med Discord förstår jag dock inte.

Ifall det är något ni saknar så är chansen stor att det läggs till då Discord uppdateras ofta med nya funktioner och förbättringar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hjemrdeil:

Hade Discord med större ARK tribe 200+ personer och det var helt omöjligt att höra vad folk sa med voice activation.

Hur menar du, 200 personer i samma röst kanal? TS går att använda med voice activation, Discord går att använda med push-to-talk. Förstår inte problemet.

Skrivet av Hjemrdeil:

Det värsta med Discord är allt @ everyone spam i text-chatterna som folk inte kan låta bli.

Varför stängde ni inte av @everyone kommandot för servern? De flesta större servrar jag känner till har det avstängt för medlemmar av just den anledningen. I de servers där det fortfarande är aktiverat kan individuella användare själva välja att inte se detta med en enkel inställning.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Välkommen till Discord, synd bara att man är för blyg och prata i mic

Det släpper om du börjar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Vi lever i en era där allt bara ska fungera, du ska inte ens behöva läsa manualen för att kunna starta upp och vara igång. Försök förklara Codec och IP till någon som är född senare än 2000 så förstår du nog direkt vad jag menar ;P

"sänkta volymer eller avklippningar kan mycket väl vara och är troligen orsakat p.g.a. "auto" under "Voice">"Input Method">"Voice Activity">"Automatically determine input sensitivity".
Rekommenderar att antingen ställa in den manuellt eller köra med "Push to Talk" - Det löser nog era problem i 9/10 fall törs jag nästan lova. Annars testa att stänga av "Echo Cancellation"/"Noise Suppression"/"Automatic Gain Control" och/eller "Quality of Service High Packet Priority (QoS)".

Var det inte discord som bara skulle funka... Som sagt har jag aldrig behövt hålla på och pilla för att få ts3 att funka och det du nämner ovan kräver absolut en manual. Sen att ingen skulle förstå ip köper jag inte. Inom tredjeparts cs go så är det i princip standard att du får en connect länk (på större servrar är det inte ens en ip utan en adress likt www.csgoserver.com) inkl lösenord som du klistrar in och ansluter med. Skojar inte med att det tog oss säkert 15 minuter att random klicka oss fram genom alla extremt oklara och överdesignade knappar i discord för att ens få basala funktioner att funka. Knappar vars design jag ser cirka 1 minut (när jag väl lärt mig vilken knapp med oförklarande symbol som gör vad) eftersom resten av tiden ligger programmet minimerat.

Säger det igen. Vill jag ha voice chat så ska det vara funka och vara lätt att bjuda in folk mm. Man kanske hittar någon random när man lirar som man vill bjuda in. Bara skicka ip och lösenord så är det klart. Vill jag chatta så gör jag det i steam för då behöver jag inte tabba ur spelet för att svara.

Permalänk
Medlem

Enda jag inte gillar med Discord är att alla kan hosta servrar. Alla ska sin egen server och vägrar kliva in på någon annans, bara drygt. Hade mycket hellre sett att dom tog betalt för server hosting eller stödjer self-hosting.

Sen förstår jag inte TS utvecklarna heller, borde dom inte lärt sig av Ventrilo? För dom är på väg mot samma öde känns det som. Dom följer inte med i utvecklingen och moderniserar sitt program, det dör sakta ut mot konkurrenter. Det är ju inte så att utvecklingen har stannat, dom updaterar ju TS ganska ofta ändå. Förstår inte riktigt varför dom inte gör en lite overhaul på den utdaterade GUI'n och fixar Youtube embed i chatten, samt bättre plugin API, hade gjort väldigt mycket för deras program tror jag.

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Inaktiv

Äntligen!