Permalänk
Medlem

Få en lägenhet snabbare?

Finns det några tips för att få en lägenhet snabbare än att bara stå i en stor bostadskö? Jag är på jakt efter enkel hyresrätt med 2 rum (vardags/sovrum). Har varit medlem hos bostadsförmedligen sedan 2011 och sökt aktivt men blir aldrig bjuden på någon visning. Är dock medveten att det tar längre tid att få lägenhet i city (sthlm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Finns det några tips för att få en lägenhet snabbare än att bara stå i en stor bostadskö? Jag är på jakt efter enkel hyresrätt med 2 rum (vardags/sovrum). Har varit medlem hos bostadsförmedligen sedan 2011 och sökt aktivt men blir aldrig bjuden på någon visning. Är dock medveten att det tar längre tid att få lägenhet i city (sthlm).

Söka ännu mer.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hitta små privata hyresvärdar och skriv trevliga brev till dem.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Hedersmedlem

Tvåor är väl de mest eftersökta och i centrala Stockholm dessutom? Lycka till är allt jag kan säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såvida du inte vill illegalt hyra lägenheter eller köpa så har du inte mycket fler alternativ.

(Råder dig från att hyra illegalt)

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Köp en. Annars är det väl ca 30 år i kö som gäller.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nioreh83:

Köp en. Annars är det väl ca 30 år i kö som gäller.

Kan vara riktigt svårt att skaka fram de 1.2M som behövs, ibland har man inte rätt egenskaper bara.

Permalänk
Medlem

Kolla med vänner, sök på forum, lista alla områden du skulle kunna tänka dig att bo i och se vem som äger husen och sök så... skaffa en elder wand och skapa ett hus ur tomma intet...

Som sagt så har vi en enorm bostadsbrist idag i hela landet så antingen så pungar du ut med löjliga mängder pengar eller så försöker du hitta något sätt att pendla, tyvärr :/

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Om någon hade svaret på frågan skulle nog dem flesta använda knepet.
Ont; sök vidare eller köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

I min värld är det att ha rätt kontakter som gäller, annars att ha en redig tur... beroende på vilken stad det gäller.
Känner ett fåtal personer som mutat sig till en lägenhet i dom större städerna, vi pratar om Malmö och Göteborg rättare sagt. Och jag kan ärligt säga att jag hade gjort samma sak om jag var i akut behov av en bostad som dom var.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad på trams*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag fick min nuvarande (första som jag har förstahandskontrakt på) genom att börja som andrahand och sen fick jag ta över förstahandskontraktet. Privat hyresvärd däremot, vilket jag tror är mycket lättare att fixa. Men visst, som någon säger. Kontakter måste man ha för att ha sån tur som jag hade. Men får du något andrahandskontrakt där den som håller i det kanske flyttar ihop med någon och det inte är säkert att de flyttar tillbaka så ta den och håll den ett år som man får hyra ut i andrahand. Är det en schyst person eller någon du känner så kan du ha tur.

Men börja med att annonsera till alla du känner att du letar och fråga alla du kan tänka dig. Jobbet eller vart du nu lär känna nytt folk. Hitta något via vanliga sidor har jag nästa gett upp. Står fortfarande med i gbg området för om några år så kanske jag hittar det jag vill ha. Eller om jag slutar utomlands. Men för min del så beror det mycket på om vad som kommer upp.

Önskar dig bara lycka till, för har man inte rika föräldrar(eller rik själv) eller mycket kontakter så är det jävligt svårt att hitta något idag om du inte vill bo långt utanför centrum.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Finns det några tips för att få en lägenhet snabbare än att bara stå i en stor bostadskö? Jag är på jakt efter enkel hyresrätt med 2 rum (vardags/sovrum). Har varit medlem hos bostadsförmedligen sedan 2011 och sökt aktivt men blir aldrig bjuden på någon visning. Är dock medveten att det tar längre tid att få lägenhet i city (sthlm).

Är du allvarlig att du försöker få en hyresrätt i centrala sthlm och har stått i kö sedan 2011? Kom tillbaka år 2051, mer realistiskt då. Kolla på andrahand i förorterna söder om stan om du vill ha bra kommunikationer men inte betala ett väldigt dyr hyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sök lite utanför centrum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Är du allvarlig att du försöker få en hyresrätt i centrala sthlm och har stått i kö sedan 2011? Kom tillbaka år 2051, mer realistiskt då. Kolla på andrahand i förorterna söder om stan om du vill ha bra kommunikationer men inte betala ett väldigt dyr hyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Men jag har koll att det tar längre tid att få lägenhet i centrala i Sthlm. Jag skrev också det på slutet. "är dock medveten att det tar längre tid att få lägenhet i city (sthlm)".

Jag tackar däremot för alla tipsen.

Permalänk

Finns vissa sidor online som kollar efter ändringar på andra sidor.

Man får oftast betala en liten slant för en bra sida men det är det värt.
Alltså du sätter upp den att kolla x antal privata hyresvärdar som listar objekt. Och så scannar den där sidan kanske var 5e minut eller liknande. Så får du ett mail så fort ett nytt objekt kommer upp.

Visa signatur