PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: Hahaha sköna klipp, tack för det Har råkat panga i fönsterkarmen mer än en gång kan jag säga...

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Någon som vet hur många hit points man har?

Läst lite guider om gear och där står det ofta "reduce damage by 40%" eller liknande. Men hittar ingen info vad man har för HP.

Finns ju också information om vapen damage. Kan ju vara kul att veta att man som exempel oskyddad kan ta 2st 1911 träffar (ej HS) innan man går ner.

Kolla appen PUBG som finns i alla fall till iOS, finns säkert till Android också. Där finns det någon uträknare som visar hur många skott man tål om man t.ex. får M16-skott mot sig när man bär en Level 2 väst etc.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Riktigt lovande om man kan få ut högre prestanda med dessa processorer. Börjar dra ihop sig till att göra valet nu, bara NDA för Threadripper släpps så blir det att bestämma mig för Ryzen och Threadripper så blir minst 8 kärnor oavsett.
Prestandan är rätt skakig och speciellt dipparna är inte så behagliga. Nu kör jag förvisso i 2560x1440 med inställningarna lågt på dubbla GTX 1070 men trots detta så ligger inte prestandasifforna där jag förväntar mig att de gör.

Att även Squad stöds låter riktigt bra i mitt tycke.

Just ja, kan vara bra att kolla hur de olika paketen ligger i värde om man bara tänkt sälja dessa, priserna rör sig något dag till dag.

Mig veterligen stödjer spelet inte SLI (?) Spelar själv i 1440p med allt på very low förutom AA och View distance, snittar majoriteten av tiden över 100fps

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Någon mer som har problem att komma in ?
Waiting For Response... Verkar vara vanligt nu under eftermiddagen....

/Homer_S

De är medvetna och jobbar på att hitta felet och en lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

@REWplayFF: Hahaha sköna klipp, tack för det Har råkat panga i fönsterkarmen mer än en gång kan jag säga...

Samma här. Gjorde en ännu värre igår. Fick den på band. Står med 8x-siktet och skjuter efter en jeep. Alla skott i fönsterkarmen, såg det efteråt. Bara garva åt eländet.

Permalänk
Inaktiv

Kom en liten patch efter kl 18 för mig på 14,5 MB. Tidigare idag, eller om det var igår, så kom en betydligt större så problemen kanske har minskat lite vad gäller att ansluta nu.

Skrivet av qhrizz:

Mig veterligen stödjer spelet inte SLI (?) Spelar själv i 1440p med allt på very low förutom AA och View distance, snittar majoriteten av tiden över 100fps

Bägge korten tuggar på iallafall samt att jag får en del SLI artifakter. Men... ingen bra upplevelse. Har tänkt ett tag att plocka ur det andra kortet men inte blivit av ännu, blir singelkort igen framöver.

Bör väl tilläggas att jag inte kör på senaste drivrutinen heller, så kan ju hända att stöd försvunnit i en senare uppdatering.

EDIT: Provade att inaktivera SLI i nvidiakontrollpanelen och verkar flyta bättre men får fortfarande ganska brutala FPS-dippar.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering finns för att fixa en del av problemen inklusive "connection problems". Starta om steam för att hämta hem ny uppdatering.

Permalänk
Inaktiv

Senaste blockeringen började tydligen blockera MSI Afterburner/Rivatuner:

"20:37:47: Starting BattlEye Service...

20:37:49: Launching game...
20:38:03: Note: File blocks can be ignored if they don't cause problems with the game.
20:38:03: [INFO] Blocked loading of file: "C:\Program Files (x86)\RivaTuner Statistics Server\RTSSHooks64.dll"."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Senaste blockeringen började tydligen blockera MSI Afterburner/Rivatuner:

"20:37:47: Starting BattlEye Service...

20:37:49: Launching game...
20:38:03: Note: File blocks can be ignored if they don't cause problems with the game.
20:38:03: [INFO] Blocked loading of file: "C:\Program Files (x86)\RivaTuner Statistics Server\RTSSHooks64.dll"."

Spelade nyss en runda med både MSI Afterburner/Rivatuner,ReShade och Steam overlay utan problem. Har du inte slagit på Stealth mode i Rivatuner för PUBG så testa det. Hade en del problem innan jag slog på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hulkenstrong:

Spelade nyss en runda med både MSI Afterburner/Rivatuner,ReShade och Steam overlay utan problem. Har du inte slagit på Stealth mode i Rivatuner för PUBG så testa det. Hade en del problem innan jag slog på det.

Det hände efter sista patchen installerades (har fått en till patch installerad sedan jag skrev senast innan inlägget du citerade). Har inte haft något problem innan men förmodar att detta fixas i nästa uppdatering. Blir att prova både omstart och Stealth-läget när jag har möjlighet, ikväll eller imorrn beroende på när jag får en stund över till nästa omgång.

Permalänk
Medlem

Spelet skulle optimeras för 6+ kärnor. För er som kan tolka alla siffror.

"(after 10/8/2017 update) Ryzen 1600 3.8GHZ 2933RAM 14-16-16-35 GTX1060 PUBG test 1440p"
https://www.youtube.com/watch?v=8YYoRrK66xc

Permalänk
Sjusovarn

Söker också medspelare! År inte överdrivet duktig då jag började spela "på riktigt" nu l veckan, men jag tycker det är kul och gör mitt bästa. Lägg till My2nd på Steam!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: Skulle vara kul om Joker productions testade igen. Han gjorde en 1800x vs 7700k i PUBG för ett tag sedan. Då kunde man se samma sträcka/test igen med nya optimeringar.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Implor: Känner inte till Joker productions men visst, man måste ha någonting att jämföra med. I länken jag delade ser man bara massa siffror utan någon som kommenterar sin upplevelse.
Kommer Jokern med ny testrunda får du gärna slänga upp en länk.

Permalänk
Skrivet av Implor:

@REWplayFF: Skulle vara kul om Joker productions testade igen. Han gjorde en 1800x vs 7700k i PUBG för ett tag sedan. Då kunde man se samma sträcka/test igen med nya optimeringar.

Tyckte han verkade väldigt okunnig och det gav inget att kolla när han var gpu bound till och från och inte körde ilägre upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@Implor: Känner inte till Joker productions men visst, man måste ha någonting att jämföra med. I länken jag delade ser man bara massa siffror utan någon som kommenterar sin upplevelse.
Kommer Jokern med ny testrunda får du gärna slänga upp en länk.

Hej,

Bra video för oss som inte hunnit hem och prova än.
Det syns att spelet verkar vara mer utspritt på de olika trådarna vilket kommer avlasta betydligt på den tidigare "main threaden".
Vi kan vänta oss mindre CPU-flaska ser det ut som.

*thumbs up*

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem

@Skrutto: Trevligt att någon kunde dra nytta av det iallafall.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur ofta kraschar spelet för er?

Jag brukar lira med lillbrorsan och hans kraschar nästan 1 gång varje spelsession som brukar vara 2-3h, helt random när det händer.
Mitt kraschar inte lika frekvent, brukar spela nästan varje dag och kommer inte ihåg senaste, några veckor sedan.

Jag har en bättre dator vilket kanske förklarar saken, (i7-6700K, 16GB och GTX 1070), lirar i 1440p.
Han har i5-7500, 8GB och RX 470 4GB, lirar i 1080p 144Hz freesync.

Hans dator är nyformaterad med Win 10 och har alla senaste drivisar, inga program förutom Discord öppet i bakgrunden.
Det mesta är inställt på very low och low i grafikinställningarna.

Några tips för att få spelet mer stabilt för honom? (övriga spel är stabila för honom)

Öka Win egna växlingsfil? (p.g.a att han har endast 8GB ram?)
Sätta några startalternativ i Steam?
Ändra något i Nvidias kontrollpanel AMD Catalyst (specifikt för PUBG)

Hittade den här guiden:
http://indieobscura.com/article/1086/best-launch-options-for-...
Någon som testat att fippla med startinställningar?
Är den här aktuell för honom?
-refresh 144-maxMem=13000-malloc=system-USEALLAVAILABLECORES-sm4
(vad ska maxMem stå på om man har 8GB ram isåfall?)

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Hur ofta kraschar spelet för er?

Jag brukar lira med lillbrorsan och hans kraschar nästan 1 gång varje spelsession som brukar vara 2-3h, helt random när det händer.
Mitt kraschar inte lika frekvent, brukar spela nästan varje dag och kommer inte ihåg senaste, några veckor sedan.

Jag har en bättre dator vilket kanske förklarar saken, (i7-6700K, 16GB och GTX 1070), lirar i 1440p.
Han har i5-7500, 8GB och RX 470 4GB, lirar i 1080p 144Hz freesync.

Hans dator är nyformaterad med Win 10 och har alla senaste drivisar, inga program förutom Discord öppet i bakgrunden.
Det mesta är inställt på very low och low i grafikinställningarna.

Några tips för att få spelet mer stabilt för honom? (övriga spel är stabila för honom)

Öka Win egna växlingsfil? (p.g.a att han har endast 8GB ram?)
Sätta några startalternativ i Steam?
Ändra något i Nvidias kontrollpanel (specifikt för PUBG)

Hittade den här guiden:
http://indieobscura.com/article/1086/best-launch-options-for-...
Någon som testat att fippla med startinställningar?
Är den här aktuell för honom?
-refresh 144-maxMem=13000-malloc=system-USEALLAVAILABLECORES-sm4
(vad ska maxMem stå på om man har 8GB ram isåfall?)

Han kanske har memory leak, så behöver starta om spelet efter några rundor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Hur ofta kraschar spelet för er?

Jag brukar lira med lillbrorsan och hans kraschar nästan 1 gång varje spelsession som brukar vara 2-3h, helt random när det händer.
Mitt kraschar inte lika frekvent, brukar spela nästan varje dag och kommer inte ihåg senaste, några veckor sedan.

Jag har en bättre dator vilket kanske förklarar saken, (i7-6700K, 16GB och GTX 1070), lirar i 1440p.
Han har i5-7500, 8GB och RX 470 4GB, lirar i 1080p 144Hz freesync.

Hans dator är nyformaterad med Win 10 och har alla senaste drivisar, inga program förutom Discord öppet i bakgrunden.
Det mesta är inställt på very low och low i grafikinställningarna.

Några tips för att få spelet mer stabilt för honom? (övriga spel är stabila för honom)

Öka Win egna växlingsfil? (p.g.a att han har endast 8GB ram?)
Sätta några startalternativ i Steam?
Ändra något i Nvidias kontrollpanel (specifikt för PUBG)

Hittade den här guiden:
http://indieobscura.com/article/1086/best-launch-options-for-...
Någon som testat att fippla med startinställningar?
Är den här aktuell för honom?
-refresh 144-maxMem=13000-malloc=system-USEALLAVAILABLECORES-sm4
(vad ska maxMem stå på om man har 8GB ram isåfall?)

har han det också installerat? för då kan det var en problemfaktor. att du använder nvidia's drivrutin på en dator med ett amd grafikkort.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1:

Nej jag skrev fel, så van med Nvidias kontrollpanel.
Han har såklart AMD Catalyst eller vad det heter.

@Relive:

Jag gissar också att det är det, har för mig att han sa att felmeddelandet var något med "memory".
Så en omstart efter varje match löser problemet? (det har hänt direkt vid första matchen när spelet är startat för första gången)

Om det är memory leak, ska man öka växlingsfilen?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Polarens kraschar också titt som tätt medans jag kraschar kanske en gång per kväll. Stor skillnad- Vet ej varför.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Inaktiv

Inga krascher här, men visst stutter och FPS som dyker i någon sekund istället.

Permalänk
Medlem

Trädkramare

Permalänk
Medlem

Brukar spela en hel del med en vän. Dock har vi tröttnat på att bara köra duos, och att köra squad med helt okända som inte allt för sällan spelar utan mick tänkte vi utöka bekanskapskretsen lite.

Lägg gärna till mig om ni vill spela någon gång!
http://steamcommunity.com/id/birdie133/

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

Det hände efter sista patchen installerades (har fått en till patch installerad sedan jag skrev senast innan inlägget du citerade). Har inte haft något problem innan men förmodar att detta fixas i nästa uppdatering. Blir att prova både omstart och Stealth-läget när jag har möjlighet, ikväll eller imorrn beroende på när jag får en stund över till nästa omgång.

Fortsätter blockeras, trots Stealth-läge i Rivatuner.

Nu har även Fences av alla möjliga program också börjat blockeras:

"16:27:18: Starting BattlEye Service...

16:27:20: Launching game...
16:27:33: Note: File blocks can be ignored if they don't cause problems with the game.
16:27:33: [INFO] Blocked loading of file: "C:\Program Files (x86)\RivaTuner Statistics Server\RTSSHooks64.dll".
16:27:43: [INFO] Blocked loading of file: "C:\Program Files (x86)\Stardock\Fences\FencesMenu64.dll"."

Permalänk
Medlem

Jag blir alltid så skrämd när jag dör i det här spelet, får nästan en hjärtattack ibland när någon campar och skjuter mig från ingenstans. Såpass illa att jag måste ta pauser mellan varannan match

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilwest:

Jag blir alltid så skrämd när jag dör i det här spelet, får nästan en hjärtattack ibland när någon campar och skjuter mig från ingenstans. Såpass illa att jag måste ta pauser mellan varannan match

Hehe, just när man dör på första träffen reagerar man allt. Annat om man vet att någon skjuter i närheten eller får någon träff på sig.
Tur det inte är VR, den upplevelsen hade inte varit behaglig kan jag tänka mig.

Blev precis 2'a, personbästa. Nu har jag varit i topp 10 ett par gånger men aldrig under fem. Sista minutrarna av rundan, jag relativt säker i zonen, hör hur folk skjuter och dör runt omkring mig. Jag sköt den som blev trea, den som etta sköt mig när jag trodde mig ha tid att hjälpa upp min hälsa efter detta möte.

Något av det mest nerviga jag spelat som inte varit en ren skräck-titel. Men kul är det, oavsett hur det går. Varje runda är ofta så pass varierade att det ändå känns färskt på något vis. Men lite segt om man dör inom första minutrarna, blir en del väntan på nästa runda då trots allt.

En lite rolig händelse i rundan innan som spelades tidigare ikväll var när jag var i ett hus och blev angripen. Visste inte riktigt vart personen var så släppte en rökbomb där jag var och sprang åt helvete åt andra hållet. Var redan svårt skadeskjuten sedan en eldstrid precis innan så med min träffsäkerhet så hade jag dött om jag försökt plocka denna.

Underbart spel helt enkelt. Önskar jag började spela tidigare än jag gjorde, tror det tog nästan en månad efter köp innan jag började spela.

Permalänk
Medlem

Ni som har spelat ett tag, hur känns det att spelet har utvecklats? Jag är lite småsugen men jag har samtidigt läst väldigt många negativa kommentarer om att man tydligen blir bannad om man i stort sett bara rör sig i närheten av en streamer (hur man nu skulle kunna veta det in-game) och att många fuskar genom att sänka grafiknivån.

Bortsett från det verkar det kul så jag kommer förmodligen att köpa det ändå och testa men det finns vissa negativa aspekter som utvecklarna inte verkar bry sig om, i alla fall upplevs det som det när man läser runt bland recensioner och kommentarer.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz