Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

Det är gansk vanligt med mina 4 katter har benen lite varstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag vet inte om era katter kör samma yogatrick men Kara ligger ofta platt på magen och benen rakt ut åt sidorna. När mina syskonbarn fick syn på detta blev de fullständigt till sig och bilderna matades ut över nätet (de bor i Bromma). Personligen har jag inte tänkt på det så mycket men bilden visar bara en del av vad Kara fixar. Ofta ligger bakbenen fullständigt rakt ut från kroppen och det ser smärtsamt ut men han gillar läget.

Min andra katt Zelda har aldrig någonsin lyckats med den varianten. Hur är det med era katter?

http://i.imgur.com/dguINY3.jpg

Mer regel än undantag för min ena katt, dock är den andra inte lika förtjust i att ligga så.
Vi brukar kalla honom "spättan" så fort han lägger sig så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Mer regel än undantag för min ena katt, dock är den andra inte lika förtjust i att ligga så.
Vi brukar kalla honom "spättan" så fort han lägger sig så..

Spättan var jäkligt bra!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Oj, var det denna katt som var väldigt skygg i början? Verkar ha skett väldigt stora framsteg sedan dess. Sedan gillar jag att det ser ut som om han smått ler på den nedre bilden.

Yes, det är han!

Och ja, enorma framsteg. Det enda han inte gillar nuförtiden är dammsugaren, men det gör inte jag heller, så det är förståeligt.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Nytt stort paket från Zooplus, kissarnas absoluta favorit!

http://i.imgur.com/4vzIFy9.jpg

Du beställde kattleksaken "wellpappskartong för 2 katter" för det var väl kartongen som var det viktiga ?
Jag har inte sett nån av mina katter ligga så men jag har sett när de försöker böja sönder sig för att komma in i små springor, huvudet är lägre än det är brett så det passar ju bättre vridet 90 grader i sidled och benen går ju att vrida till så de inte är sida vid sida utan lite snett efter varandra, då kan man tränga sig igenom märkligt smala springor där kroppen inte ryms i normal form och vad gör inte en katt för att kunna utforska vad som finns på andra sidan en trång passage....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Contessa börjar hitta tillbaks till sitt gamla jag. Lika med riva stället emellanåt. 5 dagar för att till fullo återhämta sig alltså nu görs de tokruscher och klättras på ryggar och allt möjligt igen med skvatt galen blick Mer muskler nu så jag är lite rädd hon kommer bli effektivare på att de fakto riva stället. Fått göra om så datormonitorn blir lite svårare att klättra upp på i alla fall men man skulle hitta något lagom otrevligt att sätta tassarna på. platån är på typ 50x50 cm.

Kattleksakerna är inte lika populära längre hon ledsnar väldans fort. Tidigare kunde hon leka tills hon var trött men är på jakt efter nya intryck konstant.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du beställde kattleksaken "wellpappskartong för 2 katter" för det var väl kartongen som var det viktiga ?
Jag har inte sett nån av mina katter ligga så men jag har sett när de försöker böja sönder sig för att komma in i små springor, huvudet är lägre än det är brett så det passar ju bättre vridet 90 grader i sidled och benen går ju att vrida till så de inte är sida vid sida utan lite snett efter varandra, då kan man tränga sig igenom märkligt smala springor där kroppen inte ryms i normal form och vad gör inte en katt för att kunna utforska vad som finns på andra sidan en trång passage....

He, he, kanske ska sluta att beställa produkter och istället inrikta mig på kartonger fulla med roligt packmaterial. Kissarna skulle definitivt bli glada.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Mycket läsvärd artikel på Ars Technica (som jag läser dagligen) om hur tamkatters gener inte förändrats märkbart av människans påverkan. Kolla även in den massiva forumtråden.

"People who live with cats like to joke about how these small fuzzy creatures are still wild, basically training us rather than the other way around. Now a new genetic study of ancient cat DNA reveals that we are basically right. Cats were not domesticated in the same way dogs, cows, pigs, and goats were. They have lived among us, but it wasn't until very recently that we began to change them."

Här är länken.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem

Hittade just katten i en förrådskartong som hon gillar att ligga i och hon såg så söt o oskyldig ut så jag tog en bild.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Krabbtumme: Det är kul att se hur väl Kapten har anpassat sig i förhållande till vad vi fick reda på om honom

Och här begär Ture min uppmärksamhet.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@Krabbtumme: Det är kul att se hur väl Kapten har anpassat sig i förhållande till vad vi fick reda på om honom

Ja, han har gjort en fantastisk resa tillsammans med mig, faktiskt.

Det var min första katthemskatt, men jag måste säga att det på något vis är mer givande att ta hand om en katt från ett hem om man liksom får knyta ett sådant fantastiskt band med den när den haft det illa innan.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@Krabbtumme: Det är kul att se hur väl Kapten har anpassat sig i förhållande till vad vi fick reda på om honom

Och här begär Ture min uppmärksamhet.

http://i.imgur.com/OFp7Vrph.jpg

Svarta katter är riktigt nice! Nästa katt får bli svart efter prickig och mestadels vit.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

Yes, det är han!

Och ja, enorma framsteg. Det enda han inte gillar nuförtiden är dammsugaren, men det gör inte jag heller, så det är förståeligt.

Riktigt härligt att höra/läsa ju.

Permalänk
Inaktiv

Kvällarna på husses feta mage är bäst. Då blir man klappad och möjligheten att sno något gott är stor

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Coolt!

Intressant hur genetik fungerar hos katter.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Coolt!

Intressant hur genetik fungerar hos katter.

Nu har väl iofs detta inte med katters genetik att göra, eller andra djurs heller för den delen, utan har en helt annan orsak som är extremt sällsynt.

Hämtat från en artikel om Venus.

"Den ovanliga färgtäckningen kommer från ett ovanligt biologiskt tillstånd som kalla chimerism. En chimär är något vi ofta kallar en illusion eller ett hjärnspöke, men Venus är ett exempel på att chimärer också finns på riktigt.
Inom vetenskapen är en chimär en organism som består av celler från två olika befruktade äggceller. Man skulle alltså kunna säga att två tvillingar av en händelse i stället växte ihop till en enskild individ (utan att bli siames). Detta tillstånd är inte hälsofarligt på något sätt, men extremt ovanligt i naturen."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Nu har väl iofs detta inte med katters genetik att göra, eller andra djurs heller för den delen, utan har en helt annan orsak som är extremt sällsynt.

Hämtat från en artikel om Venus.

"Den ovanliga färgtäckningen kommer från ett ovanligt biologiskt tillstånd som kalla chimerism. En chimär är något vi ofta kallar en illusion eller ett hjärnspöke, men Venus är ett exempel på att chimärer också finns på riktigt.
Inom vetenskapen är en chimär en organism som består av celler från två olika befruktade äggceller. Man skulle alltså kunna säga att två tvillingar av en händelse i stället växte ihop till en enskild individ (utan att bli siames). Detta tillstånd är inte hälsofarligt på något sätt, men extremt ovanligt i naturen."

Jag trodde att den ena halvan är moderns färger och andra faderns färger. Jag tänker inte nu på ögonfärgen.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Stolt katt med dagens fångst https://drive.google.com/file/d/0B-2k91z-PQopdy1zaWtsVWRoMGs/....

Hon förtjänar en riktigt saftig råtta dock näbbmöss smakar dåligt enligt alla katter jag känner

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Stolt katt med dagens fångst https://drive.google.com/file/d/0B-2k91z-PQopdy1zaWtsVWRoMGs/....

Hon förtjänar en riktigt saftig råtta dock näbbmöss smakar dåligt enligt alla katter jag känner

Hade vart coolt och sätta en kamera på katten så att man kan se när hon jaga musen?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Det finns sådana tillräckligt små videokameror som kan hängas i halsband.

https://www.youtube.com/watch?v=TX1X_EglSPE

Min lilla katt dam Sabrina, som jag fick från ett hem för hemlösa katter för 5 år sedan.
Funkar fint som mjukis väckarklocka. Hon vet precis när jag ska upp ur slafen. Missar i alla fall inte tiden med mer än max en halvtimme. Och väcker mig med mys tramp och spinnande då. Håller mig gärna sällskap både inne som ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goranpaa:

Det finns sådana tillräckligt små videokameror som kan hängas i halsband.

https://www.youtube.com/watch?v=TX1X_EglSPE

Min lilla katt dam Sabrina, som jag fick från ett hem för hemlösa katter för 5 år sedan.
Funkar fint som mjukis väckarklocka. Hon vet precis när jag ska upp ur slafen. Missar i alla fall inte tiden med mer än max en halvtimme. Och väcker mig med mys tramp och spinnande då. Håller mig gärna sällskap både inne som ute.

http://i292.photobucket.com/albums/mm17/goranpaa/Sabrina_zps4uabsa4z.jpg

Ser ingen bild

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Rackarns också! Trodde att ladda upp från Photobucket som vanligt skulle funka?

Provar med Forumbilder.se i stället då.... Funkar. som du / ni ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goranpaa:

Rackarns också! Trodde att ladda upp från Photobucket som vanligt skulle funka?

Provar med Forumbilder.se i stället då.... Funkar. som du / ni ser.

http://forumbilder.se/G9958/sabrina-juni-2017.jpg

Vilken fining

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tackar!

Jag blev klart förtjust i denna lilla katt fröken när jag såg henne för första gången. Kan inte förstå den förre ägaren som tydligen hade ställt henne utanför en veterinär i en katt bur och bara lämnade henne så där.
Kissen, är ju jätte go på alla vis så det kan inte ha varit något humör problem från Sabrinas sida heller.

Hon uppskattades till att vara 2 -3 år gammal när jag fick henne från katthemmet.

Hon är ingen Skogskatt eller Main Coon. Utan är en Europe' med långhårs anlag. Det händer då och då att Europeisk korthår ( Vanlig huskatt ) får längre päls från någon i släkt ledet har jag läst mig till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av goranpaa:

Tackar!

Jag blev klart förtjust i denna lilla katt fröken när jag såg henne för första gången. Kan inte förstå den förre ägaren som tydligen hade ställt henne utanför en veterinär i en katt bur och bara lämnade henne så där.
Kissen, är ju jätte go på alla vis, så det kan inte ha varit något humör problem från Sabrinas sida heller.

Hon uppskattades till att vara 2 -3 år gammal när jag fick henne från katthemmet.

Tyvärr finns det människor som har väldigt låg känsla av ansvar. Kan ge förra ägaren en bitter tumme upp för att hon inte bara slängde ut kissen i naturen.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jo, det är väl den enda lilla cred man kan ge denne som sagt. Jag blir riktigt förbannad när man ser hur överfulla katthemmen är nu av olika skäl. Den värsta sorten är de typer som skaffar en s.k. sommar katt och sedan bara lämnar stackaren åt sitt öde.

Man kan ju undra över om de personerna skulle kunna göra samma sak med sina egna ungar om de ledsnar litet på dem?

Permalänk
Medlem

Frugan e sugen på att skaffa katt.. vad brukar försäkringar ligga på?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Frugan e sugen på att skaffa katt.. vad brukar försäkringar ligga på?

Beror på bolag, men du kan räkna med c:a 1000-2000:-/år för en "basic" som bara ersätter vetrinär vård.
Sen som har diskuterats här i tråden, IF är det ända bolag som har fast själv risk men hör till de dyraste, nu kanske det inte spelar så stor roll för de flesta.
Men man om man tänker på att i stort sätt alla andra bolag först har 1000-1500:- sedan 10-20% i själv risk, kan man lätt se att om katten behöver dyr vertrinär vård kan det kosta "skjortan" i själv risk.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Beror på bolag, men du kan räkna med c:a 1000-2000:-/år för en "basic" som bara ersätter vetrinär vård.
Sen som har diskuterats här i tråden, IF är det ända bolag som har fast själv risk men hör till de dyraste, nu kanske det inte spelar så stor roll för de flesta.
Men man om man tänker på att i stort sätt alla andra bolag först har 1000-1500:- sedan 10-20% i själv risk, kan man lätt se att om katten behöver dyr vertrinär vård kan det kosta "skjortan" i själv risk.

Ok tack. Det är lite knepigt att få en överblick på vad kostnaderna ligger på. Skall kolla med regeringen men hon knorrar om just försäkringskostnaden

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Ok tack. Det är lite knepigt att få en överblick på vad kostnaderna ligger på. Skall kolla med regeringen men hon knorrar om just försäkringskostnaden

Jag betalar lite drygt 2000:- för mina katter. Då har jag även livförsäkring inlagt. Kör Agria, borde byta till IF då jag har allt annat försäkrat där...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO