No Man's Sky får stor uppdatering – introducerar flerspelarläge

Permalänk
Melding Plague

No Man's Sky får stor uppdatering – introducerar flerspelarläge

Hello Games rymdäventyr No Man's Sky firar ett år och får en stor uppdatering, vilken bland annat introducerar en typ av flerspelarläge och en ny handling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bryr sig någon ens om det här spelet längre?

Permalänk
Medlem

För lite, för sent.

Permalänk
Medlem

Jag köpte inte spelet när det kom, men nu när MP-läge kommit är jag faktiskt på riktigt sugen på att prova!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Kostar bara 129kr till PS4 nu... Verkar som att det för första gången är prisvärt!

Permalänk
Medlem

Oj, det tog bara ett år för utvecklarna att nästan ge oss vad dom lovade.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skräp.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Det jag slås av när jag läser listan över förbättringar och nya funktioner är hur lite som faktiskt fanns i spelet när det släpptes för ett år sedan. I praktiken var det ett Early Access spel i tidigt Alpha-stadium som de sålde till fullt pris. Det känns som de hade behövt ytterligare 12 - 18 månader att slipa på spelet, men jag gissar att de pressades av Sony att släppa det och/eller fick slut på pengar. Pengar lär dock inte vara något problem nu med tanke på hur många som förbokade spelet...

Kommer nog installera spelet igen och åtminstone testa det lite. Jag spelade det ändå en del när det kom ut, även om det blev fruktansvärt enformigt efter att man upplevt några solsystem och insåg att de i princip ser likadana ut, bara med lite olika färger. Det fanns som sagt heller inte mycket att göra i originalversionen annat än att flyga från en snarlik planet till nästa.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

jag ser fram emot att testa nya dogfights och nya skepp osv. De som kändes sämst var hur man inte kunde krasha in i en planet etc på grund av autopiloten. Nu är den ju officiellt borta iaf och man ska kunna flyga hur som helst som jag förstår det?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Kudos till dem, det visar att de fortfarande bryr sig.
Men jag är rädd att det är "too little, too late".
Spelarvärlden har sedan länge gått vidare, det är andra spel som är inne nu.
Kanske kan de få tillbaka några fler om de kör "free weekends" och startar en community.
Tveksamt det kommer att hjälpa, de skulle gjort detta direkt.

Permalänk

Flerspelar läget som skulle vara med i release versionen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Kostar bara 129kr till PS4 nu... Verkar som att det för första gången är prisvärt!

60% rabatt på humblebundle för PC-folket om någon mot förmodan inte redan har det och vill testa nu.

För min del fick jag in drygt 30 timmar i det när det kom ut; inte alls vad de lovade etc men okej att hoppa runt i medan man lyssnar på podcasts eller nåt.

Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless / Audeze Penrose X / Beyerdynamic DT880 / Sennheiser HD 560S, etc

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt spelbart ut nu, blir nog ett köp!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Bryr sig någon ens om det här spelet längre?

Utvecklarna, för ovanlighetens skull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

OJ! Med facit i hand hade detta spel kunnat vara hur populärt som helst idag om de bara spelat sina kort väl. Konceptet lät ju mycket intressant när det väl begav sig.

Istället hypade dem, spelare kände sig lurade, och nu har de hamnat på svarta listan hos spelare världen över.

-Om man nu skall försöka sig på att försvara dem på något sätt (vilket jag inte tycker är särskilt passande i sammanhanget) så följde de väl bara trenden med Early Access och att släppa halvfärdiga spel, finns mycket större utvecklare som försökt komma undan med sådant. Skillnaden på detta spel och andra Early Access spel är väl att detta fortfarande utvecklas.

Jag köpte dock aldrig spelet själv men jag vet att kompisarna inte direkt överöste det med superlativ kort efter släppet...

Känner nog som många andra nu att spelet kan börja bli intressant igen. -Nu när man ser att utvecklarna inte övergivit spelet och att funktionerna som de först skyltade med börjar införlivas.

Spelet finns ävan rabatterat med 60% (199:-) hos GOG.com kan jag även tillägga.

https://www.gog.com/game/no_mans_sky

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Spelet finns ävan rabatterat med 60% (199:-) hos GOG.com kan jag även tillägga.

https://www.gog.com/game/no_mans_sky

Tackar för tipset. Har varit lite sugen på att testa det trots allt negativt, och har väntat på att priset kommer ned till vad jag anser vara rimlig nivå. 199:- är väl ok.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Jag köpte inte spelet när det kom, men nu när MP-läge kommit är jag faktiskt på riktigt sugen på att prova!

MP-läget är ju inte vad man väntar sig det heller... så grundläggande som man bara kan tänka sig. Att kunna flyga omkring som en lysande boll i andras spel och titta på är ju inte vad de flesta tänker på när de hör "multiplayer".

Permalänk

"Ett svalt mottagnade"? Alltså, folk var rasande

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

MP-läget är ju inte vad man väntar sig det heller... så grundläggande som man bara kan tänka sig. Att kunna flyga omkring som en lysande boll i andras spel och titta på är ju inte vad de flesta tänker på när de hör "multiplayer".

Åhå, det är så pass extremt begränsat? Då får det bli att fortsätta vänta.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel att sitta och slöspela
Med alla uppdateringar som kommer så var det ju värt pengarna.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

MP-läget är ju inte vad man väntar sig det heller... så grundläggande som man bara kan tänka sig. Att kunna flyga omkring som en lysande boll i andras spel och titta på är ju inte vad de flesta tänker på när de hör "multiplayer".

Är det sant att det är så dåligt? Var sugen att köpa det men inte om det är så dåligt..

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem

Jag höll mig undan detta spel då jag tänkte: låter det för bra för att vara sant...så är det nog det också.

Tråkigt nog hade jag rätt.

Bra att dom försöker men det är lite sent och många har nog i minnet om hur dåligt och "alpha" det kändes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

MP-läget är ju inte vad man väntar sig det heller... så grundläggande som man bara kan tänka sig. Att kunna flyga omkring som en lysande boll i andras spel och titta på är ju inte vad de flesta tänker på när de hör "multiplayer".

Spelar det någon roll hur andra spelarkaraktärer ser ut? Voice chat kommer att finnas där, vad mer behövs egentligen?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av miscann:

Är det sant att det är så dåligt? Var sugen att köpa det men inte om det är så dåligt..

Även om man hade kunnat se den andra spelarens karaktär och skepp hade det inte gjort så mycket skillnad. Det är ingen mening att köpa detta spel p.g.a MP eftersom det inte är ett multiplayer-spel. Finns ingen co-op eller liknande utan man bara svävar omkring tillsammans.... Om de fortsätter utveckla multiplayer-aspekten kanske det kan bli något av det så småningom men det bör fortfarande ses som ett singleplayer-spel i första hand.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det var väl på tiden... då funktionen som skulle vara där från början bara visade sig vara fiktion...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Asså baserat på trailern om den nu är sann så blir jag ganska sugen på att skaffa det, men det är just det stora om:et. Med hur mycket bullshit och rena lögner som man fick höra från utvecklarna själva om spelet innan release så kan jag inte ta en trailer från dom på något allvar.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Jag vill veta varför SC promotar detta spelet.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Det är ju trevligt att devs inte bara tog pengarna och drog vidare till nästa projekt, men fortfarande lite väl bläh att dom inte lanserade som EA.

Vi får väl se om detta kan vara något som lyfter nivån på spelet till priset för det.

Permalänk
Skrivet av serverfel:

Jag vill veta varför SC promotar detta spelet.

För att det är ett trevligt och fint spel?

Permalänk
Medlem

Synd att se så många "gråt" kommentarer.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.