Playerunkown's Battlegrounds uppdateras med förbättrat stöd för sex kärnor och uppåt

Permalänk
Melding Plague

Playerunkown's Battlegrounds uppdateras med förbättrat stöd för sex kärnor och uppåt

Playerunknown's Battlegrounds tog spelvärlden med storm, men spelet dras trots sin popularitet med prestandaproblem. Detta hoppas nu utvecklarna mildra med den senaste uppdateringen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Mycket trevligt

Permalänk
Medlem

Tycker alltid det är lustigt när man släpper ett spel för försäljning innan det ens är i närheten av att vara klart... Samtidigt så köpte jag spelet själv och spelar flera games varje dag. Fruktansvärt kul spel

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elkeR:

Tycker alltid det är lustigt när man släpper ett spel för försäljning innan det ens är i närheten av att vara klart... Samtidigt så köpte jag spelet själv och spelar flera games varje dag. Fruktansvärt kul spel

Vad är det för konstigt med det? De behöver väl pengar? Jag släppte vårt spel till Steam EA av den anledningen iaf, pengar för köpa mer art assets osv. Sedan har ju EA en del problem, som att många titlar aldrig blir klara osv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min polare har en Ryzen 1700, han blir nog glad att höra detta.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem

Det flyter på rätt bra nu jämfört med när man först skaffade spelet.

W3680 och gtx970 här

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AjNoX:

Håller med dig om lustigheten, men förstår att mindre spelstudios behöver cash för att färdigställa.
Detta är ett av få spel som lyckats BRA med early access och pushat updates regelbundet spelet awesome!!

Precis! EA har INGEN ursäkt för att släppa buggiga spel, de har väl knappast penga-problem

De har inga pengaproblem PGA EA, vad jag vet hade de inget större riskkapital?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet flyter på rätt bra men ibland kan man ju få så sjuka drops ner till några få fps

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Då borde väl 8 kärniga amd fx processorer prestera bättre i pubg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
Medlem

Kommer ni göra någon benchmark?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Tycker alltid det är lustigt när man släpper ett spel för försäljning innan det ens är i närheten av att vara klart...

De är i a f ärliga med att det är early access...om jag fick en krona för alla spel som jag köpt för fullpris som varit mer eller mindre ospelbara innan de patchats en handfull gånger

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Det tråkigaste med EA är att man(iaf jag) tröttnar på spelet innan det har släppts till färdig version vilket gör att jag aldrig får spela det som det var "tänkt".

Men givetvis är det en fantastisk affärsmodell för indieutvecklare som bidrar till att manga bra spel tas fram.
Bara en lös foundering, var det Notch(Minecraft) som "kom på" denna idé med EA? Känns iaf som att innan Minecraft så existerade inte detta.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonathanknet:

Kommer ni göra någon benchmark?

Det blir inget test i och med just denna uppdatering, men det är absolut något vi planerar att göra framöver.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bardbard:

Det tråkigaste med EA är att man(iaf jag) tröttnar på spelet innan det har släppts till färdig version vilket gör att jag aldrig får spela det som det var "tänkt".

Ett singleplayer-spel skulle jag aldrig köpa i EA. Men multiplayer kan ju hålla i åratal. Jag spelar fortfrande DayZ som exempel, det är ju iof ett exempel på ett spel som varit i EA för länge. Jag misstänker det sitter typ en utvecklare kvar på DayZ-teamet hos Bughemia

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Utvecklingsmässigt är pubg ett skämt, måste skjuta på schemat för "vi hinner inte", samtidigt jobbar de stenhårt på Micro transactions..

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Tycker alltid det är lustigt när man släpper ett spel för försäljning innan det ens är i närheten av att vara klart... Samtidigt så köpte jag spelet själv och spelar flera games varje dag. Fruktansvärt kul spel

EA och BF? Endel gånger har det tagit veckor innan det ens är spelbart (BF3? blandar ihop vilket som var vad). Dock så har BF1 släppet funkat fint.

Men PUBG är generellt ganska stabilt. Haft lite lagg problem. En krash och små buggar. Men efter 60+ timmar spelande måste jag säga det funkat bra nog för att vara riktigt skoj!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@elklazor: Så du gnäller på att man kan tjäna tillbaka sina pengar man betalt för PUBG?

på under en månad får du tillbaka dina pengar med dagen crate priser.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Ett singleplayer-spel skulle jag aldrig köpa i EA. Men multiplayer kan ju hålla i åratal. Jag spelar fortfrande DayZ som exempel, det är ju iof ett exempel på ett spel som varit i EA för länge. Jag misstänker det sitter typ en utvecklare kvar på DayZ-teamet hos Bughemia

Mja, ett bra single player håller ju i evighet medans ett multi dör ut, eller iallafall förlorar majoriteten av spelarna..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi måste hitta på en nya förkortning för Early Access än EA. Blir riktigt förvirrande i text ibland vad man menar

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AjNoX:

Håller med dig om lustigheten, men förstår att mindre spelstudios behöver cash för att färdigställa.
Detta är ett av få spel som lyckats BRA med early access och pushat updates regelbundet spelet awesome!!

Precis! EA har INGEN ursäkt för att släppa buggiga spel, de har väl knappast penga-problem

Skrivet av Implor:

EA och BF? Endel gånger har det tagit veckor innan det ens är spelbart (BF3? blandar ihop vilket som var vad). Dock så har BF1 släppet funkat fint.

Stopp.

Det är handlar om missförstånd. En del tolkar EA som Electronci Arts eller EA games.
Kring den här nyeten använder en del förkotrningen EA när de pratar om Early Access.

Helt orelaterade grejer alltså. Det hade varit rätt bra om folk inte förkortade early access till EA då det ju finns spelföretag som heter samma och det blir då lätt förvirrat likt vi ser i denna tråd.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

På min Ryzen 1800X hade jag periodiska slowdowns var 20-30e sekund där fps gick ner till 5-10fps. I eldstrider kunde det gå ner mot 1 fps.

Nya patchen har gjort spelet helt smooth att spela. Inga periodiska slowdowns längre. Rätt mycket roligare att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

EA och BF? Endel gånger har det tagit veckor innan det ens är spelbart (BF3? blandar ihop vilket som var vad). Dock så har BF1 släppet funkat fint.

Men PUBG är generellt ganska stabilt. Haft lite lagg problem. En krash och små buggar. Men efter 60+ timmar spelande måste jag säga det funkat bra nog för att vara riktigt skoj!

Du tänker kanske på BF4 som i princip tog ett år innan de mest självklara speldödande buggarna var lösta, det var inte förrän Visceral i USA tog över som det fixades. Eller om det var så att Visceral fixade det i Hardline och sen tog Dice Sverige över patcharna, oavsett då det fixades.

Permalänk

@Implor: Haha precis. Köpte en sån där gamescom låda + nyckel fick ett par byxor som jag sedan sålde för 8 euro på marknaden. Plus att vissa av lådorna kostar ju runt 2 euro. Tror jag har tjänat ungefär 20 euro på detta spel så snart har man tjänat tillbaka alla pengar igen

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Inaktiv

Det är trist att moderna spel fortfarande utvecklas med bara 1-2 trådars användning. Man tycker att Bluehole borde ha lärt sig från deras tidigare spel där det totalt dödade prestandan och man fick klara sig på 20fps trots high-end maskin.
Nu vet jag ingenting om hur man anpassar ett spel för många trådar, men jag kan i alla fall tänka mig att det måste göras från grunden och inte är någonting som kommer fungera bra med bara en patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Stopp.

Det är handlar om missförstånd. En del tolkar EA som Electronci Arts eller EA games.
Kring den här nyeten använder en del förkotrningen EA när de pratar om Early Access.

Helt orelaterade grejer alltså. Det hade varit rätt bra om folk inte förkortade early access till EA då det ju finns spelföretag som heter samma och det blir då lätt förvirrat likt vi ser i denna tråd.

Precis jag skulle till att skriva samma men du hann förre.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Utvecklingsmässigt är pubg ett skämt, måste skjuta på schemat för "vi hinner inte", samtidigt jobbar de stenhårt på Micro transactions..

Det är inte samma team som fixar buggar och utvecklar spelet som pillat med ingame betalningsmedel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StuntmanMike:

Mja, ett bra single player håller ju i evighet medans ett multi dör ut, eller iallafall förlorar majoriteten av spelarna..

Skickades från m.sweclockers.com

Ett singleplayer spel är aldrig bättre än första gången du spelar det. Vill du spela första gången under EA?
Inte jag iallafall

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Spelade en hel del igår efter senaste patchen och senaste grafikkortsuppdateringarna.

Det flyter helt klart på bättre, känns mer optimerat. MEN, som någon sa tidigare kan det frysa och droppa lite då och då, helt sjukt mycket. Spelet känns fortfarande ofärdigt, men ändå på en respektabel nivå för ett early access.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett hål i skrovet på myten om att 4C8T skulle vara någon slags maxgräns alltså. Det är härligt och bra nät spelmakare optimerar för så många kärnor det överhuvudtaget går tycker jag. Fattar inte att folk blir besvikna när spel patchas för att bättre nyttja systemets alla tillgängliga resurser.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Ska man tolka att detta hjälper HT också?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |