Facebook lanserar videoplattformen Watch

Permalänk
Melding Plague

Facebook lanserar videoplattformen Watch

Facebook är den mest använda tjänsten bland de sociala medierna, med närmare två miljarder användare varje månad. Nu utökar företaget utbudet genom videotjänsten Watch.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

149kr för en så gammal film!?☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmobbare

Hur man konkurrerar mot YouTube:

1) Svarar på support.

2) Informerar om förändringar och driftproblem.

3) Betalar ut reklamintäkter.

Permalänk
Inaktiv

Va finns Facebook fortfarande kvar, jag hade hört att de hade lagt ner.

Nå de får säkert många betalare fast tjänsten ej är lika bra som konkurrenternas, detta eftersom att en stor del av deras kunder inte hänger på någon annan sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Hur man konkurrerar mot YouTube:

1) Svarar på support.

2) Informerar om förändringar och driftproblem.

3) Betalar ut reklamintäkter.

Hoppas verkligen att detta får Google att bli lite nervös så dom förbättrar Youtube. Med bland annat det du skrev

Nära monopol är aldrig bra.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Va finns Facebook fortfarande kvar, jag hade hört att de hade lagt ner.

Nå de får säkert många betalare fast tjänsten ej är lika bra som konkurrenternas, detta eftersom att en stor del av deras kunder inte hänger på någon annan sida.

Nämn en konkurrent till Facebook som är bättre än Facebook för en person som bor i Nordamerika eller Europa.

Google+ är den enda plattform jag vet som ens är i närheten av Facebook, och Google+ är ett skämt i jämförelse, eftersom plattformen saknar det som gör ett socialtnätverk värt att använda (användarna).

Permalänk
Inaktiv

@Ludric: Linkedin, man slipper allt trams.

Nå många har slutat upp med dessa sociala nätverk som man var på i början av 2000 talet. Jag har allt slutat med Linkedin också.

Permalänk
Avstängd

"Videorelaterade reaktioner såväl som rekommendationer kring nya videor kommer vara lättillgängliga och baserade på hur användaren och dennes vänner agerar på det sociala nätverket."

Det här kommer ju bilda ytterligare en ekokammare. Där alla personer i sitt sociala nätverk har samma åsikter och tycker likadant.

Permalänk

Undrar hur lång tid det tar innan de blir stämda av apple för att de använder namnet watch

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

"Videorelaterade reaktioner såväl som rekommendationer kring nya videor kommer vara lättillgängliga och baserade på hur användaren och dennes vänner agerar på det sociala nätverket."

Det här kommer ju bilda ytterligare en ekokammare. Där alla personer i sitt sociala nätverk har samma åsikter och tycker likadant.

Exakt. Det är därför yngre/oerfarna personer borde få ta "körkort"
för att använda sådana slags tjänster (inkl. YouTube med tanke på
rekommendationsfunktionen som också skapar en ekokammare)
för att motverka att en låg procentandel blir "radikaliserade".

Det finns ju skäl till att man måste ta "körkort" för bilar, vapen
och liknande just för att motverka risker för farligt beteende/
användning av dem. Sen är internet inte lika lätt att peka på
att det var det som gjorde att personen blev som han/hon blev.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Such unique brand names "watch"

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

*gäsp*

Nåja, det är väl bra om youtube får lite konkurrens, så kanske dom får arslet ur vagnen och styr upp det där med ad-pocalypse, content-ID och malicious DMCA takedowns.