Permalänk
Lego Master

@Laxpudding:
Visar sig att jag har en SONY Bravia VPL-AW10 hängande i taket hemma. Tillverkad nov 2007 enligt etiketten. Aldrig bytt lampa.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Bildexpert 📺

@Shudnawz: Då kommer du märka av stora förbättringar med det mesta du väljer. AW10 tycks skjuta med 0 offset, så bildens överkant är i linje med projektorns optik. Detta är ganska ovanligt idag. De flesta skjuter med en fast eller milt justerbar offset så att i samma fäste hamnar bilden någon eller ett par decimeter längre ned.

Går du på modeller med fullgod lens shift, likt Epsons TW6700 kommer du enkelt kunna ställa den i samma plats. Med DLP-projektorerna får du räkna med att behöva göra fästningen. Den kan marknadsföras som "lens shift" men i de fallen är det snarare att du kan justera offset med någon decimeter eller så. Oftast bara få bilden ännu längre ned.

Permalänk
Lego Master

@Laxpudding:
Låter som det passar mig utmärkt. Jag fick modda mitt takfäste för att få ner projektorn tillräckligt långt för att skjuta rakt på duken där jag behövde sätta den. Satt ett ventilationsdon på väggen en bit från taket, så fick sätta duken nedanför det. Men om jag skaffar nåt nytt som skjuter längre ner kan jag justera fästet uppåt och få mer headroom över den bakre soffraden så jag äntligen kan bygga den tänkta upphöjningen så jag får lite mer biokänsla i rummet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag har en BenQ W2000 sedan ett år. En mycket bra projektor som med grundläggande färgjusteringar ger riktigt bra bild.
Kan varmt rekommendera den.

Jag spelar inte jättemycket, men har kört nintendo en del, både Klassiska NES och Wii. Helt utan lagg eller andra problem.

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Bildexpert 📺

Kan vara värt att länka in igen:

http://www.hemmabiotidningen.se/walk_ladda-hem/HEMMABIO-0006-...

Sammanställning jag gjorde för 18 månader sedan över modeller som riktar sig till hemmabiobruk. Några är ersatta av snarlika modeller och några har slutat säljas. Läses bäst i pdf-läsare som kan sätta sidorna sida-vid-sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Kan vara värt att länka in igen:

http://www.hemmabiotidningen.se/walk_ladda-hem/HEMMABIO-0006-...

Sammanställning jag gjorde för 18 månader sedan över modeller som riktar sig till hemmabiobruk. Några är ersatta av snarlika modeller och några har slutat säljas. Läses bäst i pdf-läsare som kan sätta sidorna sida-vid-sida.

Det var ingen dålig lista. Vet inte hur jag lyckats missa den som prenumerant.

Jag hade tidigare en BenQ W1070, men efter reportaget om mitt biorum förra året så erbjöd BenQ mig en W2000. Jag skrev ett jämförande test på dem som jag lagt upp på minhembio.com.

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztereoid:

Det var ingen dålig lista. Vet inte hur jag lyckats missa den som prenumerant.

Jag hade tidigare en BenQ W1070, men efter reportaget om mitt biorum förra året så erbjöd BenQ mig en W2000. Jag skrev ett jämförande test på dem som jag lagt upp på minhembio.com.

Den var hyfsat gedigen ja, för min del lutar det mot antingen Sony VPL-HW65ES, som i och för sig är en äldre modell, eller en Epson EH-TW9300. Tyvärr verkar ju många ha strul med Sonyn, så det lutar helt klart åt Epson, då svärtan ska vara ganska bra i den, enl recensioner. Den fullt motoriserade linsen är ju mumma också, så man kan växla mellan olika format med ett knapptryck..

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Jag kommer också byta till Epson EH-TW9300 när pengarna finns.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB