Permalänk
Medlem

Datorn systemåterställde sig själv?

Har W10. Den lagliga och gratisuppdateringen.

Uppdaterade och stängde av datorn idag innan jag åkte iväg. Nu när jag kom hem och startar datorn så möts jag av detta: http://imgur.com/a/Vnjw8

Det går inte att trycka Q eller på X. För då startas processen om bara....

Vafan gör jag? :__:

Permalänk
Skrivet av Robin929:

Har W10. Den lagliga och gratisuppdateringen.

Uppdaterade och stängde av datorn idag innan jag åkte iväg. Nu när jag kom hem och startar datorn så möts jag av detta: http://imgur.com/a/Vnjw8

Det går inte att trycka Q eller på X. För då startas processen om bara....

Vafan gör jag? :__:

din hårddisk/ssd har troligen kraschat eller tappat partitionen

har du nån info på datorn som du vill spara ?
om du inte har nånting så kan du installera om datorn du behöver ett 4GB usb minne, media creation tool kan laddas ner från microsoft

funkar det inte att installera Windows eller att det krashar igen så blir det nog köpa ny installations disk

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

din hårddisk/ssd har troligen kraschat eller tappat partitionen

har du nån info på datorn som du vill spara ?
om du inte har nånting så kan du installera om datorn du behöver ett 4GB usb minne, media creation tool kan laddas ner från microsoft

funkar det inte att installera Windows eller att det krashar igen så blir det nog köpa ny installations disk

Ingen data, men vill inte bli av med mitt W10 nu när man inte kan uppgradera gratis..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Robin929:

Ingen data, men vill inte bli av med mitt W10 nu när man inte kan uppgradera gratis..

Skickades från m.sweclockers.com

tryck A då ? få datorn att hanka sig fram och få fram nyckeln med magic jelly bean keyfinder.

ja tror att Win10 kan känna av att det finns en installtion på din hårddisk sen innan.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Windows 10 uppgraderingen är en NY licens bunden till ditt moderkort och detta verefieras via internet mot MS servrar vid behov.

Så länge det är samma moderkort så är det bara att installera om när du vill hur du vill.
När licensen är buden till moderkortet som det är med den fria uppgraderingen så väljer du bara att du inte har en licensnyckel när windows frågar under installationen och hoppar över det steget.
Så fort datorn är online aktiverar windows själv licensen.

Sök på "download Windows 10 iso" på valfri sökmotor så kommer du till MS sida och kan tanka ner en ny ISO av windows 10.

Gjorde alltid det efter uppgraderingen ändå till windows 10 för att få en "ren" installation.

Permalänk
Inaktiv

Det är bara att installera om som ovanstående skriver och licensen är knuten till ditt moderkort.

Steget där du ska skriva in serienr kan du även trycka
"Jag har ingen nyckel" så hoppar den vidare under installationen och aktiverar sig själv när du går Online.

Ladda ner Windows creation Tool från Windows så laddar den ner nyaste versionen av 10an och gör en ren installation, du behöver alltså inte köra in 7an eller vad du uppdaterat ifrån först.

I verktyget kan du skapa DVD eller usb installeringsmedia.
Mvh

Permalänk
Medlem

Om den hamnar på samma ställe igen efter jag har rebootat hårddisken igen så är det bara skaffa fram en W10 usbsticka?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att man installerat om Win 10 och kopplat upp sig mot internet kan det ta allt från några sekunder till flera timmar för Windows att bli aktiverad.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Verktyget laddar ned Win 10 och låter dig välja mellan USB, DVD, ISO mm.